Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

KPN iTV op Cisco SRW224P, werkt dat?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TimB89
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:26
Beste Tweakers,

Momenteel heb ik een 24 port switch voor mijn netwerkapparatuur. Daarnaast nog een 5 port switch mét igmp snooping voor 2 KPN itv kastjes (want de 24 port switch ondersteunt geen IGMP snooping).

Nu wil ik van de 2 losse switches af en alles naar één switch brengen. Ik heb deze switch op het oog:

Cisco SRW224P 24-Port 10/100 + 2-Port Gigabit Switch: WebView/PoE

Deze ondersteund volgens de specificaties IGMP snooping versie 1 en versie 2.

Mijn vraag, gaan mijn 2 itv kastjes werken op deze switch of heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt.

Tim

Alle reacties

• Yordi-
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Steek je IPTV kastje gewoon maar in je gewone 24port switch want je hebt geen IGMP snooping nodig. Sterker, je hebt kans dat een huis tuin en keuken switch de streams zelfs bewerkt, blokkeert of naar de verkeerde/any source probeert te sturen. Dat kun je dus prima als test gebruiken.

Zou je trouwens niet beter voor een gbit switch gaan? Waarschijnlijk zul je ooit nog eens internet sneller dan 100 mbit krijgen en dan is je switch de bottleneck, zonde.

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Yordi- schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 21:42:
Steek je IPTV kastje gewoon maar in je gewone 24port switch want je hebt geen IGMP snooping nodig. Sterker, je hebt kans dat een huis tuin en keuken switch de streams zelfs bewerkt, blokkeert of naar de verkeerde/any source probeert te sturen. Dat kun je dus prima als test gebruiken.
Heb je hier een onderbouwing bij? Persoonlijk ben ik namelijk van mening dat dit een ramp wordt omat wanneer je een 24 poort switch zonder IGMP Snooping gebruikt die TV Streams over alle poorten worden gestuurd waardoor het hele netwerk met onzin belast wordt. Als je dan vervolgens ook nog accesspoints op die switch hebt aangesloten dan is het funest voor je WiFi netwerk.

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Je moet inderdaad kijken of er IGMP snooping op zit. Dit kan nu nog geen problemen opleveren maar naar een tijd wel.

Ik zou wel direct kijken voor een 1000mb switch. Kun je de itv kastjes niet rechtsreeks op het modem aansluiten? Dan hoef je daar namelijk geen rekening meer mee te houden bij je switch keuze.

• TimB89
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:26
Direct de KPN itv kastjes aansluiten op de switch gaat inderdaad niet werken. Ik heb de nieuwe switch besteld en ga het gewoon proberen.