Toon posts:

AMD+Geforce die alleen maar crashed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij helpen? Ik heb laatst m'n pc opnieuw geinstalleerd (win98) omdat dat ding een beetje traag werd. Maar nu loopt hij steeds vast. Ik heb alle drivers opnieuw geinstalleerd, weet zeker dat ik niks vergeten ben.
M'n pc is een amd duron 700MHz met 20Gb harde schijf, Geforce2MX videokaart, 128MB RAM, plug&play monitor en een asus moederboord.

Heeft iemand ook van deze problemen en een oplossing hiervoor?

Coen

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik neem aan dat je een Asus A7V mainboard hebt. Heb je de Via 4-in-1 drivers wel geinstalleerd? Zoniet, dan kan je systeem slecht presteren en erg instabiel zijn.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Weet je ook zeker dat je eerst de VIA4in1 drivers hebt geinstalleerd? ik heb gehoord dat je dit het beste eerst kan doen en dan je videokaart drivers installeren!
En welke videokaart drivers gebruik je?

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 06 juli 2001 10:34 schreef Tubbietje het volgende:
ik heb gehoord dat je dit het beste eerst kan doen en dan je videokaart drivers installeren!
Dat maakt in de praktijk echt niks uit. Je hoort het inderdaad wel vaker, maar ik noem het een fabeltje.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Ja hoor, die VIA-drivers heb ik geinstalleerd.
Ik heb ook meteen de nieuwste drivers van Nvidia geistalleerd. Zou dit heb probleem kunnen zijn?

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 06 juli 2001 10:36 schreef cgvandijk het volgende:
Ja hoor, die VIA-drivers heb ik geinstalleerd.
Ik heb ook meteen de nieuwste drivers van Nvidia geistalleerd. Zou dit heb probleem kunnen zijn?
Ik hoor over 12.41 en 12.60 wel eens wat onregelmatigheden. Heb je 12.90 al geprobeerd? 7.58 is overigens ook prima en stabiel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 12.41 geinstalleerd. Waar kan ik dan 12.90 vinden om uit te proberen?
En zijn die VIA4in1 ook ergens te vinden. Ben bereid alles uit te proberen. Zoals het nu werkt kun je beter geen pc hebben. :'(

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 06 juli 2001 10:47 schreef cgvandijk het volgende:
Ik heb 12.41 geinstalleerd. Waar kan ik dan 12.90 vinden om uit te proberen?
En zijn die VIA4in1 ook ergens te vinden. Ben bereid alles uit te proberen. Zoals het nu werkt kun je beter geen pc hebben. :'(
Zorg ervoor dat je minimaal Via 4-in-1 4.29 krijgt. 4.29 werkt bij mij nogsteeds zonder problemen, maar 4.32 is de allernieuwste. Je kunt ze vinden op www.viahardware.com.

Voor de NVidia drivers moet je even zoeken in de lijst op www.tweakers.net/meuktracker

http://www.tweakers.net/meuktracker/715

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb de drivers gevonden. Ik hoop dat dit het bprobleem op zal lossen. Zo niet, dan niet. Het is toch geen wer om achter de computer te zitten.

Iedergeval bedankt voor de hulp

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 06 juli 2001 11:31 schreef cgvandijk het volgende:
Iedergeval bedankt voor de hulp
No problem, maar als het niet lukt dan kun je het beste weer in deze topic posten ipv een nieuwe aanmaken :)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik had bij mijn schoonvader ruzie met een MX200. Bleek ie te crashen in 3d op het feit, dat Video BIOS cacheable disabled stond in de BIOS... :(

Nu doet ie 't dus wel goed, voor zover een MX200 het uberhaupt goed kan doen...

Verwijderd

Je moet ff nvmax downloaden en dan de "athlon stability fix" aanzetten :)
Problem solved :P
Pagina: 1