Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Fritz!box 7369 internet toegang via wifi (accesspoint)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende;

Boven een tv die ik alleen met ethernet kan aansluiten op het netwerk.
Geen kabel.

Nu probeer ik de fritzbox 7369 via wifi te verbinden met het netwerk, daarop zou ik dan de tv aansluiten met een netwerkkabel. Ik zie dat het mogelijk is om bij internet > account information te kiezen voor existing connection over Wlan. Echter kan ik deze optie niet vinden en is alleen existing connection over lan in de dropdown te vinden.

In eerste instantie dacht ik dat het lag aan het feit dat ik de router via wifi benader. Inmiddels deze als IP client aangesloten op het netwerk en via ethernet benaderd. Maar de optie is nog steeds niet beschikbaar.

Fritz!OS versie 06.32 een update is niet mogelijk (er wordt gesteld dat dit de nieuwste versie is die beschikbaar is).
Verder was deze router ooit geleverd door een provider (weet niet meer welke maar zijn toen overgestapt naar Ziggo).

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-11 13:18
Is een repeater functie beschikbaar onder het menupunt 'Wireless'?
Want zo moet je hem beschikbaar maken op je eigen WIFI netwerk.

https://nl.avm.de/service...ITZ-Box-met-een-repeater/

Zo niet, dan is inderdaad de oude firmware het probleem en zal het niet gaan met jouw 7369.

Dan moet je omkijken naar een repeater met ethernet aansluiting die als WIFI bridge kan fungeren.
Of natuurlijk een PowerLan setje kopen kan ook nog.

Verwijderd

Topicstarter
De repeater functie is beschikbaar. Alleen vreemd genoeg is deze grijs (mousover toont: incompatibel with the new procedure for extending transmission range)..

Ik heb een ziggo technicolor modem (hardware version 1, software STF0.76.07)
wireless bridging active.

54g Mode 54g auto
Xpress TM Technology disabled
802.11n Protection auto
Short Guard Interval auto
Basic Rate Set default
Multicast Rate auto
NPHY Rate auto
Rate auto
Beacon Interval 200
DTIM Interval 1
Fragmentation Threshold 2346
RTS Threshold 2347

Edit: ik zie dat fritz!box geen WDS ondersteunt en de optie WDS in de technicolor zit, vermoedelijk dat dit de oorzaak is..

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2017 23:09 ]

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-11 13:18
Die repeater functie werkt dus alleen bij Fritzen onderling. Dat is je probleem.

Je zal moeten uitwijken naar een andere oplossing.