WD crash zonder backup - HELP!!

Pagina: 1
Acties:

• bruto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11-2025

bruto

Druktemaker.

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier gisteren een voeding ingebouwd nadat de oude het niet meer trok na de installatie van een zip-drive.

De HDD maakte al rare tikkende geluiden, maargoed, dat doen ze wel vaker hier.

Het is een HDD (model: Western Digital 26400, UDMA2, 6.4 GB) van een onderneming die hier in ons pand gevestigd zit en waar wij deels het systeembeheer voor doen. deels: we doen geen back-ups voor ze en ze hangen niet aan ons netwerk.

Maargoed, ze hebben zelf een nieuwe voeding gehaald (bagger ding, 350W), en die kon ik gaan monteren. Ik dat ding gemonteerd en ff voor de zekerheid checken of alles naar behoren functioneerd. Steek de stekker erin, en zonder dat ik de powerbutton aangeraakt heb begint die HDD weer te tikken. Volgens mijn collega's kon het geen kwaad om hem aan te zetten, want ja, hij moet toch een keer aan ;(

Power on; dikke sliert rook onder de HDD vandaan. Geen boot nix. HDD printplaat eruit geschroefd, blijkt na nader onderzoek een diode nu als gelijder door het leven te gaan.

Is dit te repareren door een nieuwe diode te solderen. Zo niet: volstaat een nieuwe printplaat? Zo niet: IS er nog HOOP? (GEEN BACKUPS)

Elke vorm van hulp / tips / oplossingen zeer gewaardeerd.

Grt, bruto

The more you know, the more you know you don't know.

Verwijderd

waar doet me dat toch aan denken???

HD crash en geeen backup ???

misschien moet je eens contact opnemen met een admin van tweakers, die hebben daar ervaring mee :+

succes

overigens is het niet jouw probleem dat ze niet backuppen maar dat van dat bedrijf

een mooie gelegenheid om " zie je nou wel "
te zeggen

• bruto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11-2025

bruto

Druktemaker.

Topicstarter
Ja precies, zie je nou wel :P
Nee, maar ik voel me er wel een klein beetje lullig over, although het gewoon echt mijn fout niet is. Voor die paar tientjes in de maand konden ze door ons laten backuppen elke nacht.

Ik denk dat de enige oplossing een exact dezelfde printplaat is :/

The more you know, the more you know you don't know.