Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
*knip*

[ Voor 99% gewijzigd door iAR op 24-04-2018 10:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 20:18
Tsja, das lastig.
Idd, maak je niet druk om dingen waar je geen invloed hebt, echter, het knaagt aan je.
Dan moet je er inderdaad iets tegen gaan doen.
Normaliter bespreek je dit met een ledinggevende, echter is die incapabel bevonden.
Staat er niet nog iemand boven haar, waar je dit aan kunt geven?
Anders zit er in dit geval niets anders op dan elders te gaan kijken, hoe zonde ook.
Of je moet je er voorlopig bij neer kunnen leggen.

Edit: Onverschillig zijn vanuit jouw kant is zonde. Zet je in zoals je altijd al deed (siert alleen maar), ook al lopen anderen de kantjes er vanaf.
Zij gaan hier vroeg of laat tegenop lopen, en dan treft jou geen blaam.

[ Voor 26% gewijzigd door Banshee op 08-06-2017 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je moet je inderdaad niet druk maken om dingen waar je geen invloed op hebt. Dan is het de vraag of jij hier invloed op hebt. Kan je het hogerop zoeken? Op die manier proberen invloed uit te oefenen. Of wellicht medestanders zoeken waarmee je tezamen dit gesprek aan kan gaan?

Als blijkt dat dit nog steeds niet werkt dan moet je je er inderdaad niet druk om maken en gaan kijken naar een ander bedrijf om bij te werken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-09 22:30
Hoewel je aangeeft dat dit niet het juiste antwoordt is vraag ik het mij toch af. Blijkbaar is de bedrijfscultuur dusdanig verstoord dat er meerdere werknemers zijn met een erg matige motivatie.

Persoonlijk zou ik mijn problemen hogerop aankaarten of de betreffende medewerkers hierop aanspreken,je wilt tenslotte een professionele werkomgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernard0343
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-09 20:12
Je geeft aan dat je 'last' hebt van het gedrag van je collega's en dat je leidinggevende onvoldoende sturing geeft aan de afdeling. Voordat je gaat solliciteren of het hogerop gaat zoeken, heb je dit al eens met haar besproken? Uit je post spreekt, in ieder geval, een grote betrokkenheid bij je werkgever en ik denk dat als je vanuit die betrokkenheid met haar in gesprek gaat over het functioneren van je afdeling (en in het verlengde hiervan, haar rol hierin) er (mogelijk) iets kan veranderen

Succes!

No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wat je ook kunt doen is uitvinden waarom de andere collega's niet betrokken zijn. Vinden ze het werk saai, zijn ze fysiek uitgeput, hebben ze een bijzondere thuissituatie, willen ze graag ander werk, zijn ze simpelweg lui of in slaap gesukkeld, mankeert er iets anders?

Als je weet wat er scheelt kun je helpen. Wellicht weet je een andere functie voor die persoon, een leuk project binnen de afdeling of simpelweg een andere taakverdeling, ruimere werktijden, iemand anders die kan helpen of verzin het maar. Tuurlijk zou je manager dat ook kunnen doen, maar blijkbaar gebeurt dat niet. Reden om het toch te doen: sfeer verbetert, je krijgt meer begrip voor de situatie en je leert er vast iets van. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filosofem
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-04-2021
Naar de manager van je leidinggevende stappen en aangeven dat zij en wat collega's hun werk niet goed doen c.q. niet genoeg inzet tonen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

filosofem schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 15:19:
Naar de manager van je leidinggevende stappen en aangeven dat zij en wat collega's hun werk niet goed doen c.q. niet genoeg inzet tonen.
Dit lijkt me dus echt een Not-done hoor. Je valt daarmee je collega's af en dan ook nog een keer je directe leidinggevende. Daarbij dien je dat echt op een professionelere manier aan te pakken lijkt me.

@TS Maar je hebt toch neem ik aan een functioneringsgesprek gehad of ga je binnenkort krijgen? In zo'n gesprek wordt jouw functioneren besproken, dat van je collega's (waarmee je samenwerkt) en dat van je leidinggevende.

Daar kun je heel goed aangeven wat je verwacht van je leidinggevende en bespreek je ook de dingen waarvan jij vindt dat ze anders moeten. Zo'n gesprek wordt jaarlijks ingepland maar je kunt hier ook zelf om vragen.

Ik denk dat dat de eerste stap is die je moet zetten.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernard0343
Frostbite schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 16:25:
[...]

Dit lijkt me dus echt een Not-done hoor. Je valt daarmee je collega's af en dan ook nog een keer je directe leidinggevende. Daarbij dien je dat echt op een professionelere manier aan te pakken lijkt me.
Eens! Probeer er eerst met je collega's en je baas uit te komen. Als dat écht niet lukt, ga dan pas naar haar baas.
Ik zou overigens niet wachten tot het eerstvolgende functionerings- of beoordelingsgesprek (of dat moet volgende week plaatsvinden) Maak gewoon een afspraak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@iAmRenzo Kom je nog eens in je eigen topic?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trapezoid
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22-08 13:23
Goed discussiepunt. Wat doe je als je collega's de kantjes ervan af lopen. Als het management dit toelaat wordt het denk ik heel lastig om hier als collega iets aan te doen zonder mensen tegen je in het harnas te drijven.

Dit is dan gewoon de bedrijfs/teamcultuur. Ik denk niet dat je die snel zal veranderen.

Ik heb hier zelf ook ervaring mee en ik kon niet echt een oplossing bedenken, maar ik was dan externe dus dan voelde het ook minder als mijn plaats om mensen hierop aan te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 09:45

Onbekend

...

Dit zijn vaak lastige zaken.
Als er bepaalde mensen (collega's of manager) de kantjes er van af lopen, en je bent samen voor een project verantwoordelijk, moet je ze daarop aanspreken. Als dat niet lukt, naar de leidinggevende van die persoon stappen met de mededeling dat het niet langer zo gaat en dat je niet meer verantwoordelijk kunt zijn voor dat (deel)project.

Als je niet betrokken bent bij het betreffende project waar de mensen de kantjes er van af lopen, dan moet je je meer op de achtergrond houden. Je kunt wel wat hints geven naar de betreffende persoon, maar daar zou ik het bij laten.

En uiteindelijk kan het er inderdaad op uit komen dat planningen niet worden gehaald. Maar is dat jouw probleem, of wordt je daar op aangesproken? Meteen aangeven zoals ik hierboven beschreef.
Anders net doen of het je niet interesseert. Je hebt er namelijk 0 invloed op, en ze hebben jouw expertise niet gevraagd. Het is namelijk ook niet jouw bedrijf en financieel betekent het voor jou geen verschil.
(Mocht je een bonus mislopen omdat andere collega's het hebben verprutst, dan kan je dat natuurlijk in het functioneringsgesprek aangeven dat je wéér geen bonus ontvangt en vragen wat jijzelf kunt doen om wel die bonus te krijgen. Het balletje gaat dan vanzelf wel rollen......)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
*knip*

[ Voor 123% gewijzigd door iAR op 24-04-2018 10:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

"De kantjes eraf lopen" wordt doorgaans wel ergens door veroorzaakt. Ik betrapte mezelf er een paar jaar geleden ook op en denk dat de oorzaken voornamelijk bij de werkgever te zoeken waren:
- Al enkele jaren geen salarisontwikkeling meer.
- Geen uitzicht op verdere persoonlijke ontwikkeling.
- Gebrek aan waardering: alle extra inzet wordt weggezet als "hoort bij de job".

Ik ben vertrokken. Werkgever vond het ook jammer, maar zag geen mogelijkheden om op korte termijn iets te veranderen. Ik leverde mijn ontslagbrief in 2 dagen nadat er een reorganisatie aangekondigd werd. Tof voor mijn collega, want die had al te horen gekregen dat hij weg moest. Hij mocht blijven omdat ik vertrok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernard0343
Ha Renzo,

Als ik het goed begrijp:
* Heb jij twee collega's die gedemotiveerd zijn (om welke reden dan ook, daar kunnen we slechts naar gissen).
* Zij het team meetrekken in hun negatieve gedrag.
* Een baas die dat wel prima vindt, waarschijnlijk weet één van je collega's haar goed te manipuleren.
* De overige teamleden vinden het wel best, ik begrijp uit je posts dat zij passief kijken naar wat er gebeurt.
* Deze teamproblemen (nog) niet elders in de organisatie tot problemen leiden. Je baas weet het disfunctioneren van het team te bedekken voor haar leidinggevenden.

Ik weet niet hoe je zélf in de organisatie zit, maar uit je posts krijg ik niet de indruk dat jouw (informele) positie binnen de organisatie veel sterker is dan de positie van je collega's en baas. Laten we daarom naar de belangen kijken:
* Jouw belang: Verandering, verbetering, pas dan krijg je (weer) lol in je werk.
* Belang van de twee collega's: Status quo, ik 'wil' niet meer doen dan het minimale?
* Belang van de overige teamleden: Status quo, het is toch prima zo (don't rock the boat)?
* Belang van je baas: Status quo, anders komen háár tekortkomingen aan het licht.

Je kán natuurlijk proberen de cultuur te veranderen, dat zou je sieren. Maar gezien de tegengestelde belangen van de mensen direct rond- en boven je, zou dit wel eens een kunnen uitlopen op een deceptie. Het zou kunnen dat je als een Don Quichot windmolens moet bevechten en dat wens ik je niet toe.

Kortom, je baas en de organisatie die haar op die positie heeft gezet, verdienen niet dat je voor hen werkt. Jij geeft het beste van je, kennelijk wordt dat niet gewaardeerd. Brand jezelf niet af bij deze werkgever, maar ga rustig om je heen kijken naar een baan waarin de betrokkenheid die jij hebt, wél gewaardeerd wordt! Spijtig maar waar, het afbreukrisico op het moment dat je het 'gevecht' aangaat is voor jou érg groot. Je staat dan, mogelijk, behoorlijk alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door iAR op 24-04-2018 10:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dan heb je dus twee opties:
1. Aanpassen
2. Vertrekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Lijkt mij redelijk uitgemaakte zaak. Zoals je al aangeeft, je kan mensen niet veranderen. Dus jij zal je best blijven doen en ergeren aan de zaken die je collega's verkeerd doen en je manager door de vingers ziet. Dus de suggestie om een andere baan te zoeken is een goede. Een baan waar je inzet en meedenken wel gewaardeerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-09 23:04

Glewellyn

is er ook weer.

Bekijk het ook eens van de andere kant, schijnbaar vindt het hogere management dat jouw manager prima voldoet. Daar leeft dus niet de indruk dat haar afdeling onvoldoende presteert.

Daarbij komt dat jouw collega's volgens jouw manager prima voldoen.

Wat is het probleem dat jij persoonlijk hebt? Doe je het werk dat je collega's zouden moeten doen?

*zucht*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bernard0343
Ha @iAmRenzo
Ga rustig om je heen kijken naar een andere werkgever. Probeer in de tussentijd (als je daar zin in hebt) te kijken hoe je beter kan omgaan met collega's met een negatieve instelling en begin met frisse moed straks in een leuke job met bevlogen en aardige collega's.
Eén voordeel heb je, als je, tijdens een sollicitatiegesprek, de bekende "wat zijn je zwakke kanten"-vraag krijgt voorgeschoteld, heb je met "ik heb erg veel moeite met collega's die anderen meetrekken in een negatieve werksfeer" een heel goed antwoord klaar.

En bij je huidige werkgever? Als je een 'exit'-gesprek wordt aangeboden, geef dan aan dat je dit niet (alleen) met je direct leidinggevende wilt voeren (haar passiviteit speelt een grote rol in jouw vertrek), zodat je tijdens dat gesprek in ieder geval het gevoel hebt dat hier, mogelijk, misschien, soms, iets aan gedaan wordt (het gaat hier om jouw gevoel, niet om wat er werkelijk gaat gebeuren, maak je daar geen illusies over)

Veel plezier op LinkedIn en Monsterboard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
*knip*

[ Voor 99% gewijzigd door iAR op 24-04-2018 10:50 ]

Pagina: 1