Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:37
Hallo Iedereen,

Ik weet niet of ik in het juiste subforum zit, maar dit leek mij de beste plek, als iemand daar anders over denkt hoor ik het graag :)

Wij hebben een nieuwe woning laten bouwen in een (buiten)gebied waar het bereik van onze mobiele telefoons niet al te denderend is. Buiten 1 tot 2 streepjes bereik.
Zodra we binnen zitten hebben we helemaal geen, 0,0 bereik.

Als ik google op "versterker mobiel netwerk" ( https://www.google.nl/sea...ei=3S45WYbTOszcwQLwt5nIBQ) vind ik apparaten tussen de 300 en 3000 €.

Ik heb zelf KPN, mijn vrouw heeft Hollandse Nieuwe (Vodafone) netwerk.

Internet hoeft om mij niet, we hebben thuis wel wifi, maar het is wel prettig dat we gebeld kunnen worden.

Hebben jullie ervaringen met versterkers hiervoor?

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 08-06-2017 13:03 . Reden: LMGTFY link verwijderd ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Beste antwoord (via Grolsch op 28-10-2019 09:38)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:43

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Hiervoor moet je inderdaad bij je provider zijn. Sommige providers verkopen nog Femtocellen. Dit gaat echter vaak ook flink in de papieren lopen.

Zo'n ding kopen bij een normale winkel en in gebruik nemen is niet toegestaan, aangezien jij geen rechten hebt om op die frequenties uit te zenden.

Bellen over Wifi kan ook nog een oplossing zijn, hiervoor moet je echter een provider en telefoon hebben die dat ondersteund.

[ Voor 17% gewijzigd door rens-br op 08-06-2017 13:05 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:54
Hiervoor moet je toch echt bij je provider wezen. Maar ik denk dat je pech hebt.
nieuws: Vodafone stopt in Nederland met verkoop privézendmasten - update

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Hiervoor moet je inderdaad bij je provider zijn. Sommige providers verkopen nog Femtocellen. Dit gaat echter vaak ook flink in de papieren lopen.

Zo'n ding kopen bij een normale winkel en in gebruik nemen is niet toegestaan, aangezien jij geen rechten hebt om op die frequenties uit te zenden.

Bellen over Wifi kan ook nog een oplossing zijn, hiervoor moet je echter een provider en telefoon hebben die dat ondersteund.

[ Voor 17% gewijzigd door rens-br op 08-06-2017 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03-10 10:16
Ik heb een tijdje een VF femtocell in gebruik gehad, maar dat geen onverdeeld succes. Het signaal werd niet merkbaar beter en het ding was ook niet erg stabiel. Misschien een vast nummer voor thuis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
Als ik het dus goed begrijp heb ik "officieel" pech, maar worden er apparaatjes verkocht welke wel werken.

Onderstaand setje wordt "gewoon" verkocht via internet voor € 250,00, zal dit dan niet gaan werken :?

https://gsmversterkers.nl...gsignaalbereik-100-250m2/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Grolsch schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 13:54:
Onderstaand setje wordt "gewoon" verkocht via internet voor € 250,00, zal dit dan niet gaan werken :?
Dat durf ik niet te zeggen. Ik verwacht dat het wel werkt, maar dat het niet is toegestaan. Je kan hierdoor flinke boetes krijgen van Agentschap telecom. Dit geven ze overigens zelf ook aan in de FAQ:
Nederlandse wetgeving
De Nederlandse wetgeving bepaalt dat zendapparatuur, zoals de signaal versterker voor de 800/900/1800/2100/2600 Mhz frequentiebanden alleen gebruikt mag worden met toestemming van KPN, Vodafone, Tele2 en T-Mobile of andere Nederlandse Telecomproviders. Deze informatie is aan koper onder de aandacht gebracht voordat de koop tot stand is gekomen. Door het bestellen van een van onze producten heeft koper, door akkoord te gaan met de algemene voorwaarden, aangegeven alle relevante informatie te hebben gelezen en volledig te hebben begrepen. Wij kunnen hierdoor door de koper op geen enkele wijze aansprakelijk worden gesteld voor alle eventuele mogelijke gevolgen voortvloeiend uit de aanschaf, de levering, al dan niet verkrijgen van toestemming van GSM operator(s), of de ingebruikname en het gebruik van een GSM signaalversterker. Lees hier wat het agentschap telecom erover vermeld.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 08-06-2017 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Kzal eens aan KPN vragen of hun nog ideeën hebben om dit op te lossen.

Pagina: 1