2017 13" MacBook Pro voor 4k videobewerking?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SherlockHolmes
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-08 16:09
Hoi allen. Ik ben opzoek naar een nieuwe high end laptop waar ik zonder haperingen 4k video op kan gaan bewerken voor de komende jaren. Nu keek ik meteen naar Windows laptops, maar sinds mijn Hackintosh 2 jaar geleden heb ik nog altijd zin in die smoothe OS X experience. En dat samen met het feit dat ik heb vernomen dat Final Cut Pro X verdomde goed is geoptimaliseerd, dacht ik "Waarom niet!".

Ik wil echt niet meer dan €2k uitgeven, en daarom kwam ik terecht bij de 13 inch MBP die net sinds gisteren uit is gekomen. Meteen leek het me wel wat, en als student krijg ik nog wat korting + verkoopbedrag van huidige laptop, en dan klinkt het niet meer zo slecht.

Software die ik ga gebruiken
Ik wil eigenlijk alles van Adobe gaan gebruiken, maar dan Premiere inwisselen voor Final Cut Pro. Ik zal geen hardcode 500 effecten boven elkaar stapelen, maar gewoon 4k video editen met wat kleurencorrectie.

Gamen zal ik ook doen. Ik heb nu een T530 met Intel HD4000, dus ik ben het amper kunnen gamen al gewend. Mafia 2, GTA 5, dat soort spellen speel ik toch al op Ultralow, en ik heb er veel plezier aan, dus ik hoef geen dedicated GPU.

De 15 inch versie is me net iets te duur, maar als jullie zeggen dat 4k editing niet mogelijk is op de 13 inch MBP, dan zou ik graag een Windows alternatief binnen hetzelfde budget horen.

Bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik persoonlijk ben niet zo van de Macbooks voor het editen van 4k video's. Een collega van mij gebruikt momenteel een Dell XPS 15 voor het bewerken van 4K video, en het gaat uitstekend.

https://www.alternate.nl/...snTr5gip2CKbqwaAgfC8P8HAQ

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2017 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SherlockHolmes
Verwijderd schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:51:
Ik persoonlijk ben niet zo van de Macbooks voor het editen van 4k video's. Een collega van mij gebruikt momenteel een Dell XPS 15 voor het bewerken van 4K video, en het gaat uitstekend.

https://www.alternate.nl/...snTr5gip2CKbqwaAgfC8P8HAQ
Pff, dat zijn wel erg goede specs inderdaad. Shit man, wil zo graag een Macbook, maar als ik dit zie is dat misschien ook wel een goede optie. Al heb ik wel gehoord dat Final Cut Pro er goed omgaat met 4k op de 13" MBP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is maar wat je zelf fijn vindt, ik persoonlijk hou niet zo van Macbooks.
Maar zo te zien wil jij er wel erg graag een. Het is nu gewoon meer een kwestie van wat vind je zelf het fijnste, aangezien de laptops beide goed zijn. Als je écht heel graag de macbook wilt, then go for it. Als je het niet erg vind om windows te nemen, dan zou ik toch eerder voor de XPS gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SherlockHolmes
Verwijderd schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 12:03:
Het is maar wat je zelf fijn vindt, ik persoonlijk hou niet zo van Macbooks.
Maar zo te zien wil jij er wel erg graag een. Het is nu gewoon meer een kwestie van wat vind je zelf het fijnste, aangezien de laptops beide goed zijn. Als je écht heel graag de macbook wilt, then go for it. Als je het niet erg vind om windows te nemen, dan zou ik toch eerder voor de XPS gaan.
Yep, dat is zo. Een ander ding is is dat ik nu al 5+ jaar op Full HD schermen werk, en redelijk graag de extra screen real-estate wil gebruiken met een hogere resolutie. Op een XPS 15 wordt dat echter €2150. Ik heb dan wel een veel sterkere quadcore, een GTX1050 ipv Iris Pro 650, en 2x zo veel RAM, maarja.

Lastig, lastig!

Een enorm voordeel van de MBP is wel het veel betere scherm, geweldige kleuren, megahelder en goede resolutie.

[ Voor 6% gewijzigd door SherlockHolmes op 08-06-2017 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhanno
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 24-04 16:52
Hoi, ik zit in dezelfde situatie! Ik wil de 4k beelden van mijn Gopro Hero 5 en van mijn DJI Mavic Pro (drone) bewerken en aangezien mijn windows desktop niet sterk genoeg meer is zoek ik een laptop zodat ik overal kan werken! Net als jij, ben ik erg gecharmeerd van de Mac en komt de beste 13" versie in een betere prijsklasse.

Wat is het uiteindelijk geworden?

Groet Hanno
Pagina: 1