KT7A raid vs KT7A

Pagina: 1
Acties:

• DDreameRR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-02 20:19
Is het aan te raden om meteen maar de raid versie te kopen? Ik heb een beetje gezocht hier en heb niet echt veel enthousiaste reacties erover gehoord. Is de raid versie het waar om extra voor te betalen?

• b-gone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-07 15:24
Ik heb mijn Kt7 Raid destijds verkocht en een KT7A gekocht. Raid is niet significant sneller (althans in apps & games). Veroorzaakte bij mij best wel ellende door Highpoint controller en duurde langer met opstarten. Ben er gelukkig vanaf gestapt en ipv RAID heb ik nu SCSI disk 10.000rpm erop gezet. Dat is tenminste sneller 8-)

• SAiKO
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-05 12:34

SAiKO

Grote Smurf

Nergens last van. Die RAID werkt bij mij prima. Ik draai win2k al een hele tijd stabiel, let wel op dat je de laatste drivers hebt. Is erg belangrijk wil je het zaakje stabiel laten draaien.

Verwijderd

Het is alleen handig als je meerdere harde schijven hebt, die kan je dan nl in raid aansluiten.

• b-gone
Ik had toen nog Win98SE. Dus is het goed mogelijk dat ik em onder 2000 wel stabiel had kunnen krijgen. Alleen voor de performance zou ik persoonlijk geen RAID nemen.

Verwijderd

niet voor de performance.. wel voor de combinatie van de mogelijkheid tot Raid & 2 extra IDE connects...
(ik had eerst een kt7a raid, nu een a7m266, daar heb ik ivm de vele zut weer een fasttrack bij mogen kopen :( )

best wel een aanrader, als je van knutselen houd tenminste.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 13:46
Ruil mijn KT7 RAID in voor een KT7A (nou inruilen, doorschuiven :)), de RAID controller gebruikte ik alleen als extra IDE controller, want in mijn situatie was dat RAID niet echt zinning (veel games en internetten), heb nu SCSI controller dus bespaar straks 50 piek op die KT7A

Flickr | Lego collectie

• b-gone
Op vrijdag 06 juli 2001 13:19 schreef TAG_Speedy het volgende:
Ruil mijn KT7 RAID in voor een KT7A (nou inruilen, doorschuiven :)), de RAID controller gebruikte ik alleen als extra IDE controller, want in mijn situatie was dat RAID niet echt zinning (veel games en internetten), heb nu SCSI controller dus bespaar straks 50 piek op die KT7A
PRecies mijn reden waarom ik um ook door heb geschoven
:)

• Verbal Kint
  • Laatst online: 27-05-2025

Verbal Kint

The man with the plan

Als je geen raid-array aan gaat leggen (is sowieso lastig bij biosflash) dan zou ik je aanraden de "gewone" te nemen.

Die is goedkoper en hij start een stukkie sneller op!

Great minds think alike!

Verwijderd

Ik heb wel vaker gehoord van mensen die de RAID-versie hadden dat het huilen was met die Highpoint-controller.
Varierend van geen RAID-controller gevonden tot continu spontane hang's.
Zelf heb ik een MSI K7T Turbo-R (met de Promise ATA100 RAID controller dus) en moet zeggen dat ik daar tot op heden zeer tevreden ben.
Zelf heb ik een aantal disken op die RAID-controller geprikt (Maxtor's 40G) en daar gaan de video-editing bestanden naar toe.
Maar je moet eigenlijk eerst voor jezelf op een rijtje zetten OF je eigenlijk wel RAID wilt gebruiken.
Voordeel in een Stripe-set is uiteraard de doorvoersnelheid. (Heb je die nodig? doe je video-editing?)
Nadeel is wel, wanneer er 1 disk uitvalt je wel gelijk je hele stripe kwijt bent.
Dan kan je een combi maken RAID-0 + 1 en dan heb je een stripe in mirror draaien.
Redundancy voldoende, maar heb je daar ook het geld voor over om daarvoor twee extra disken aan te schaffen?
Pagina: 1