Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 33% gewijzigd door Neyluzz op 08-06-2017 11:01 ]
I have stability. The ability to stab.
We kunnen moeilijk er iets over zeggen zonder je contracten te kunnen zien. Ben je in dienst of is het payrol/uitzend werk?AlxRoelofs schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:11:
Ik vraag me af of ze daadwerkelijk in 3 maanden 4 contracten hebben gestuurd, of alleen toevoegingen op je huidige arbeidsovereenkomst.
Waarom zou een bedrijf je binnen 3 maanden 4 compleet andere contracten sturen?
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
[ Voor 16% gewijzigd door TereZz op 08-06-2017 12:11 ]
TENZIJ er was anders in je CAO staat. Ik zie nu dat je even snel toevoegt dat er dus wel een CAO geldt, dan is de grote vraag, wat staat er in die CAO?TereZz schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 12:08:
In het laatste contract staat dat een uitzendovereenkomst is, fase 3.1. Inderdaad, het NBBU-CAO.
En verderFase 3 duurt maximaal 4 jaar. Gedurende deze periode kunnen maximaal 6 uitzend-overeenkomsten voor bepaalde tijd worden aangegaan.
Dat betekent dus dat je pas na 5,5 jaar in het totaal in "fase 4" komt - oftewel een vast contract.Gedurende de eerste periode van gewerkte weken, week 1 tot en met week 26
(26 weken), werkt de uitzendkracht in fase 1.
b.
Gedurende de tweede periode van gewerkte weken, week 27 tot en met week 78
(52 weken) werkt de uitzendkracht in fase 2.
[ Voor 80% gewijzigd door Dido op 08-06-2017 12:53 ]
Oke bedankt! Dan hoef ik met een gerust hart geen ander werk te zoeken voor de zomervakantieDido schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 12:46:
Als je vanaf mei 2014 onafgebroken voor hetzelfde bedrijf werkt heb je per mei 2017 dus inderdaad een contract voor onbepaalde tijd. Zelfs onder de oude regeling was dat het geval na 3 jaar, tegenwoordig al na 2 jaar.
[...]
TENZIJ er was anders in je CAO staat. Ik zie nu dat je even snel toevoegt dat er dus wel een CAO geldt, dan is de grote vraag, wat staat er in die CAO?
En inderdaad, jammer voor je. In die CAO staat dit:
[...]
En verder
[...]
Dat betekent dus dat je pas na 5,5 jaar in het totaal in "fase 4" komt - oftewel een vast contract.
Dat is op zijn vroegst dus half november 2019 .
edit .TereZz schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 13:00:
[...]
Oke bedankt! Dan hoef ik met een gerust hart geen ander werk te zoeken voor de zomervakantie
[ Voor 29% gewijzigd door NoBrain73 op 08-06-2017 13:21 . Reden: vorige reactie niet goed gelezen ]
Maar ik heb een NBBU CAO? Kunnen daar ook tegelijkertijd ABU regels gelden?NoBrain73 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 13:19:
[...]
edit .
Waar je wel op moet letten is dat je een maand voor het einde van je huidige contract aangezegd dient te worden als men niet verder wil. Verzuimt men dit dan kan je een boete eisen. Laat men je doorwerken zonder contract vernieuwing na eind juli dan wordt dit gezien als het volgende contract binnen de fase waarin je zit.
Dit mag zelfs ook als je binnen een maand niet te horen krijgt of je wél verder mag. Maar het is niet aan te raden om een maandsalaris te eisen terwijl ze wel een contractverlenging aanbieden; dan weet je zeker dat je er de volgende keer naar kan fluitenNoBrain73 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 13:19:
[...]
edit .
Waar je wel op moet letten is dat je een maand voor het einde van je huidige contract aangezegd dient te worden als men niet verder wil. Verzuimt men dit dan kan je een boete eisen. Laat men je doorwerken zonder contract vernieuwing na eind juli dan wordt dit gezien als het volgende contract binnen de fase waarin je zit.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq