Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:25
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Laatst online: 13:15
Volgens mij wordt er standaard (weet niet of dit per bedrijf verschillend is, check hiervoor je laatst getekende contract) een opzegtermijn van 1 maand. In dat geval heeft je werkgever nog een paar weken de tijd om te melden of je contract wordt stopgezet of niet.

Voor zover ik weet was de oude wetgeving zo dat je na 3 contracten een vast contract moet krijgen waarbij er ook nog een tijdsaspect meespeelt. Zie https://www.rijksoverheid...ract-in-een-vast-contract

Overigens snap ik niet zo goed waarom je sinds mei 2017 al 3 contracten hebt gekregen. Een contract toegestuurd krijgen ≠ een getekend contract.

[ Voor 33% gewijzigd door Neyluzz op 08-06-2017 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distoration
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:33
Denk vooral dat het van belang is wat de kop is van je arb. ovk. als het een MUP is dan tast je er naast volgensmij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
je maakt óf een tikfout, óf een aanname fout (vanaf mei 2017 in dienst en dan al 4 contracten?)

zie de website van de rijksoverheid voor voorwaardes om naar vast te gaan:
https://www.rijksoverheid...ract-in-een-vast-contract

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22-09 22:03
Ik vraag me af of ze daadwerkelijk in 3 maanden 4 contracten hebben gestuurd, of alleen toevoegingen op je huidige arbeidsovereenkomst.

Waarom zou een bedrijf je binnen 3 maanden 4 compleet andere contracten sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Binnen 3 maanden 4 contracten is inderdaad erg vreemd.

Veelal is de gang van zaken om tijdelijke contracten te krijgen van een half jaar of een jaar, dit kunnen ze tot 2,5 jaar doen voordat het over moet gaan in vast contract of ontslag. Dus in 3 maanden lijkt het me een beetje kort, dus wellicht tikfout?

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12:03
AlxRoelofs schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:11:
Ik vraag me af of ze daadwerkelijk in 3 maanden 4 contracten hebben gestuurd, of alleen toevoegingen op je huidige arbeidsovereenkomst.

Waarom zou een bedrijf je binnen 3 maanden 4 compleet andere contracten sturen?
We kunnen moeilijk er iets over zeggen zonder je contracten te kunnen zien. Ben je in dienst of is het payrol/uitzend werk?

Als je zo snel 3 contracten krijgt ga ik ook uit van aanvullingen en niet van nieuwe contracten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:29
Volgens internet is het een uitzendbureau en dan moet je de cao nakijken (bijvoorbeeld NBBU of ABU), je komt dan faserecht terecht. Een cao kan überhaupt afwijken van deze bepalingen, als uitzendbureau is dat weer anders omdat je dan in andere rechten vervalt.

Kort antwoord: waarschijnlijk niet. Maar als je al die contracten bij 1 opdrachtgever hebt gehad zullen zij je wel een vast contract moeten geven als ze je willen overnemen op contract.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:20

Dido

heforshe

Ik denk dat @TereZz eerst maar eens moet reageren en het een en ander verduidelijken. We weten namelijk te weinig om iets zinnigs te kunnen zeggen. Het lijkt alsof er tikfout in de TS staat, en daarnaast is het volslagen onduidelijk wat die "nieuwe" contracten inhouden. Daar al op zijn minst bij vermeld moeten worden voor hoe lang die waren en per wanneer die ingingen.

Daarnaast is het van belang te weten of er sprake is van een CAO.

Dus, topicstarter, kom er maar in!

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
Bedankt voor alle reacties!
Sorry, ik bedoelde vanaf mei 2014. Dat veranderd de zaak een beetje.
Ik krijg per mail vaak een nieuw contract, met het verzoek hem getekend terug te sturen. Dit heb ik overigens alleen de eerste keer gedaan.

In het laatste contract staat dat een uitzendovereenkomst is, fase 3.1. Inderdaad, het NBBU-CAO.

[ Voor 16% gewijzigd door TereZz op 08-06-2017 12:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:20

Dido

heforshe

Als je vanaf mei 2014 onafgebroken voor hetzelfde bedrijf werkt heb je per mei 2017 dus inderdaad een contract voor onbepaalde tijd. Zelfs onder de oude regeling was dat het geval na 3 jaar, tegenwoordig al na 2 jaar.
TereZz schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 12:08:
In het laatste contract staat dat een uitzendovereenkomst is, fase 3.1. Inderdaad, het NBBU-CAO.
TENZIJ er was anders in je CAO staat. Ik zie nu dat je even snel toevoegt dat er dus wel een CAO geldt, dan is de grote vraag, wat staat er in die CAO?

En inderdaad, jammer voor je. In die CAO staat dit:
Fase 3 duurt maximaal 4 jaar. Gedurende deze periode kunnen maximaal 6 uitzend-overeenkomsten voor bepaalde tijd worden aangegaan.
En verder
Gedurende de eerste periode van gewerkte weken, week 1 tot en met week 26
(26 weken), werkt de uitzendkracht in fase 1.
b.
Gedurende de tweede periode van gewerkte weken, week 27 tot en met week 78
(52 weken) werkt de uitzendkracht in fase 2.
Dat betekent dus dat je pas na 5,5 jaar in het totaal in "fase 4" komt - oftewel een vast contract.
Dat is op zijn vroegst dus half november 2019 .

[ Voor 80% gewijzigd door Dido op 08-06-2017 12:53 ]

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
Dido schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 12:46:
Als je vanaf mei 2014 onafgebroken voor hetzelfde bedrijf werkt heb je per mei 2017 dus inderdaad een contract voor onbepaalde tijd. Zelfs onder de oude regeling was dat het geval na 3 jaar, tegenwoordig al na 2 jaar.

[...]

TENZIJ er was anders in je CAO staat. Ik zie nu dat je even snel toevoegt dat er dus wel een CAO geldt, dan is de grote vraag, wat staat er in die CAO?

En inderdaad, jammer voor je. In die CAO staat dit:

[...]

En verder

[...]

Dat betekent dus dat je pas na 5,5 jaar in het totaal in "fase 4" komt - oftewel een vast contract.
Dat is op zijn vroegst dus half november 2019 .
Oke bedankt! Dan hoef ik met een gerust hart geen ander werk te zoeken voor de zomervakantie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoBrain73
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-09 16:03
TereZz schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 13:00:
[...]

Oke bedankt! Dan hoef ik met een gerust hart geen ander werk te zoeken voor de zomervakantie ;)
edit .
Waar je wel op moet letten is dat je een maand voor het einde van je huidige contract aangezegd dient te worden als men niet verder wil. Verzuimt men dit dan kan je een boete eisen. Laat men je doorwerken zonder contract vernieuwing na eind juli dan wordt dit gezien als het volgende contract binnen de fase waarin je zit.

[ Voor 29% gewijzigd door NoBrain73 op 08-06-2017 13:21 . Reden: vorige reactie niet goed gelezen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
NoBrain73 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 13:19:
[...]

edit .
Waar je wel op moet letten is dat je een maand voor het einde van je huidige contract aangezegd dient te worden als men niet verder wil. Verzuimt men dit dan kan je een boete eisen. Laat men je doorwerken zonder contract vernieuwing na eind juli dan wordt dit gezien als het volgende contract binnen de fase waarin je zit.
Maar ik heb een NBBU CAO? Kunnen daar ook tegelijkertijd ABU regels gelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoBrain73
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-09 16:03
Ook in de NBBU CAO is iets soortgelijks opgenomen. Artikel 19 lid 3, voorwaarde is dat het contract minimaal 6 maanden beslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
Aha Nice. Die termijn eindigde voor het huidige contract is al bijna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-09 09:26
NoBrain73 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 13:19:
[...]

edit .
Dit mag zelfs ook als je binnen een maand niet te horen krijgt of je wél verder mag. Maar het is niet aan te raden om een maandsalaris te eisen terwijl ze wel een contractverlenging aanbieden; dan weet je zeker dat je er de volgende keer naar kan fluiten :+
Pagina: 1