Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[EXCEL] Data laden obv veldinformatie (auto gegevens)

Pagina: 1
Acties:

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:59
Omdat ik op zoek ben naar een nieuwe auto, ben ik een spreadsheet aan het maken met alle relevante informatie.
Graag zou ik het ophalen van een deel van die informatie graag automatiseren. Alhoewel het me wel lukt om losse pagina's in te laden, ben ik niet zo'n held met specifieke informatie opvragen en kom ik daar niet geheel uit.

Zo wil ik bijv. obv het nummerbord de laatste datum tennaamstelling ophalen en het gewicht. En met gewicht en brandstof wil ik dan weer de informatie ophalen bij de belastingdienst.
Daarnaast zou ik graag een waardebepaling laten doen, door alvast een pagina bij de ANWB te laden waarbij het nummer bord is ingevuld.

Enig idee hoe ik dit voor elkaar krijg? Of zijn er wellicht al tooltjes op de markt hiervoor?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Staan de betreffende sites toe dat je geautomatiseerd hun database bevraagt?

Als het per stuk al wel lukt, helpt het een boel als je aangeeft wat / hoe dan precies (en dan dus ook op welk deel je concreet vastloopt). Kan je dat aangeven? Naast de kern hier posten ook (!) de .xlsm (of .xlsx?) delen kan handig zijn.

Als individueel uitlezen lukt, resteert slechts e.e.a. aan elkaar knopen, bijv. vanwege de volgorde-afhankelijkheid via VBA.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:59
Ik bedoelde meer dat ik bekend ben met gehele pagina's inladen vanaf internet. Opvragen obv input heb ik niet onder de knie.

Ik zal iig eens kijken naar wat de sites aan database ingangen hebben.

[ Voor 22% gewijzigd door celshof op 08-06-2017 11:30 ]