Toon posts:

Printer die echt zwart print

Pagina: 1
Acties:
  • 537 views

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs een laserprinter aangeschaft in de hoop mooie afdrukken te kunnen maken waarbij zwart echt zwart is en letters op wit papier goed leesbaar zijn. Helaas heb ik na een dag printen en het verwisselen van de toner nog steeds hetzelfde effect dat het resultaat minder is dan met de laserprinter die ik op de zaak gewend ben.

Deze printer gaat terug. Iemand die mij een goede tip kan geven welke laserprinter echt zwart en fijn kan afdrukken? Kennelijk is er onder de laserprinters nog veel onderling verschil in kwaliteit.

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:41

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Neem dezelfde laserprinter als op de zaak?

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03-2025
Zelf heb ik deze: pricewatch: Samsung M2070FW
Wat mij betreft print die zeer mooi zwart, maar ik weet niet wat je gewend bent. Die bij mij op de zaak printen een stuk beter, maar dat geld heb ik er niet voor over. 8)7

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:55
Verwijderd schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 09:24:
Onlangs een laserprinter aangeschaft in de hoop mooie afdrukken te kunnen maken waarbij zwart echt zwart is en letters op wit papier goed leesbaar zijn. Helaas heb ik na een dag printen en het verwisselen van de toner nog steeds hetzelfde effect dat het resultaat minder is dan met de laserprinter die ik op de zaak gewend ben.

Deze printer gaat terug. Iemand die mij een goede tip kan geven welke laserprinter echt zwart en fijn kan afdrukken? Kennelijk is er onder de laserprinters nog veel onderling verschil in kwaliteit.
Heb je de bespaar functie wel uitgezet? Die staat standaard aan.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:54

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

En heeft de printer een apparte zwarte toner cartridge? Dat is ook wel belangrijk. Van die samengestelde cartridges levert altijd bagger kwaliteit zwart op.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Verwijderd

Topicstarter
De letters zijn niet 100% zwart, eerder donkergrijs met wat verschillen aan intensiteit. Printer op de zaak kost €1000 en is te groot.

Het is inderdaad een zwart-wit laserprinter.

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:33

Releases

Ja maar!

Op de zaak rij ik altijd in een BMW 5 serie, maar wanneer ik thuis ben rij ik met de booschappen Aygo.
Beetje appels met peren vergelijken kwa kwaliteit zo denk ik.

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:53

AvK

Ready Set Go

Heb je laserprinterpapier gebruikt? Gewoon kopieerpapier is eigenlijk niet geschikt om op te laserprinten.
Ook moet het papier goed droog zijn. Dat wordt vaak onderschat.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Verwijderd

Topicstarter
Releases schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 10:30:
Op de zaak rij ik altijd in een BMW 5 serie, maar wanneer ik thuis ben rij ik met de booschappen Aygo.
Beetje appels met peren vergelijken kwa kwaliteit zo denk ik.
Ik zie dat net anders. Ik hoef geen drukkerij of zeer hoge kwaliteit, ik wil gewoon zwart wit tekst op papier kunnen uitprinten dat er fraai uitziet. Het is nu zo dat met bepaalde kleinere lettertypes deze eerder grijs uitslaan dan zwart. Het is moeilijk be beschrijven maar ook bij post die ik thuis krijg zien de letters er veel duidelijker uit.

Ik gebruik standaard A4 papier.

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Iedere printer die ik ken print pikzwart.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:48

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 13:00:
[...]
Ik zie dat net anders. Ik hoef geen drukkerij of zeer hoge kwaliteit, ik wil gewoon zwart wit tekst op papier kunnen uitprinten dat er fraai uitziet. Het is nu zo dat met bepaalde kleinere lettertypes deze eerder grijs uitslaan dan zwart. Het is moeilijk be beschrijven maar ook bij post die ik thuis krijg zien de letters er veel duidelijker uit.

Ik gebruik standaard A4 papier.
Erm ik heb een standaard laserprintertje van zes tientjes. Daar komt gewoon dezelfde kwaliteit uit kwa letters als die grote jongens bij mij op het werk ?
Maar dat geld eigenlijk voor elke moderne laser/inktjet. Bij fatsoenlijk papier zie ik daar geen verschil in :?

Ik gok idd eerder dat je iets van een eco stand hebt gekozen.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Topicstarter
warhamstr schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 13:02:
Iedere printer die ik ken print pikzwart.
Dat is het probleem juist, dat wil ik ook. Volgens mij heb je daarvoor echt geen dure printer van €500 - 1000 nodig. Ik denk dat vooral die goedkope printers problemen hebben met het fijn en gedetailleerd kunnen printen van kleine schreef lettertypen. Doordat dit ook niet 100% zwart is gaat dit ten koste van de leesbaarheid.

Zal het nog met ander papier proberen maar ik vrees dat het aan de printer ligt. Eco stand staat ook uit.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move OH -> CAA

2) CAA beleid
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Geen voorstel, geen onderbouwing - je noemt zelfs niet om welke printers het in jouw verhaal gaat. Bij dezen dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.