Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Eerste game PC budget 700-1000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen, mijn eerste post hier. Speciaal hiervoor een account aangemaakt (jullie zullen wel gek worden van alle mensen die dat doen :P )

Hierbij de info:

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, de nieuwste games moeten soepel lopen (ik ben een liefhebber van RPG's en strategy games, denk dus aan Total War Warhammer en The Witcher 3 bijvoorbeeld.
Gamen, graag de nieuwste games kunnen spelen en ik wil graag dat het systeem ook nog een aantal jaar mee kan als het even mogelijk is

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zat te denken aan zo'n 700-800 euro, absolute maximum is toch wel 900-1000

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik begin helemaal blanco, ook een nieuw muis + toetsenbord + monitor

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zou graag een systeem hebben dat in de toekomst te upgraden is, zodat deze lang mee gaat. Daarnaast sowieso voorkeur wanneer het systeem krachtig genoeg is om games die komende jaren uitkomen te kunnen spelen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Open voor alle merken, vraag me hierbij enkel af hoe het met eventuele garantie etc. zit.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals hierboven aangegeven voorkeur dat het systeem in de toekomst te upgraden is zodat deze lang mee gaat en sowieso dat ik games die de komende jaren uitkomen erop kan spelen. Ik wil er gewoon met plezier op kunnen gamen. Qua geluid eventueel een surroundset of speakerset er op aan kunnen sluiten.
Daarnaast zou het fijn zijn wanneer er ergens iets van garantie/goede service achter zit, aangezien ik dus weinig verstand van zaken heb zou het prettig zijn om bij problemen bij een winkel of bedrijf terecht te kunnen.
Andere wens is veel opslagruimte op de pc, zodat ik veel games tegelijkertijd er op kan hebben staan. Games zijn als ik me niet vergis tegenwoordig groot en ik wil niet elke keer een ander spel er af moeten gooien om een andere te installeren.

Ga je overklokken?
In eerste instantie niet, aangezien ik een noob ben en geen verstand/ervaring hiervan heb.

Wat verwacht je van ons?[i]

Ik heb gekeken naar de best buy guide van mei 2017 en overweeg om deze gewoon aan te schaffen, dan de goedkoopste optie. Maar even de vraag of deze voldoet aan mijn wensen/eisen; dus gaat deze de komende jaren nog mee en kan ik hier dan alles op spelen wat momenteel de zwaarste games zijn?

Ik zoek naar de optimale kwaliteit-prijsverhouding, most bang for my buck, maar heb zeker ruimte voor speling in budget.

Mijn vraag aan jullie is of de best buy guide voldoet aan de wensen die ik hierboven beschrijf of dat er nog aanpassingen in nodig zijn.

Daarnaast de vraag welk muis + toetsenbord + monitor jullie aanbevelen.

Een andere vraag waar ik mee zit: ik zit te twijfelen tussen een pc op internet bestellen of hier lokaal naar een fysieke winkel te gaan. Voordeel van het laatste is service/hulp bij problemen (aangezien ik weinig verstand heb van). Een mogelijk nadeel is dat ze waarschijnlijk in zetten op pre-builds en ik verder geen zicht heb op de prijs-kwaliteit maar deze waarschijnlijk minder is dan online bestellen. Wat is jullie aanbeveling hierin voor een noob?

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-11 14:30

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

De best buys zijn natuurlijk altijd een goed uitgangspunt. Hou er wel rekening mee dat je zeker 200 euro moet uittrekken voor scherm, tb en muis. Waarbij het overgrote deel natuurlijk gaat naar de monitor.
Hiervoor zou ik kijken naar een 1080p scherm van 24 of 27 inch of iets dergelijks. En in jou geval ook een fijn IPS scherm.

Als je die 200 euro in gedachte neemt hou je nog 700 of in geval van je absolute max 800 euro over. Ik zou in ieder geval voor een Ryzen build gaan zoals wordt aanbevolen. Al zou ik voor een kleine meerprijs de Ryzen 5 1600 aanbevelen. Dat is een hexacore (6) tov een quadcore.

De RX 570 en 580 zijn momenteel erg schaars. Afhankelijk van hoe snel je de pc wil gaan bouwen (en of je wellicht wilt wachten op een bestelling van de grafische kaart) zou je hier op de site vraag en aanbod in de gaten kunnen houden voor een 2e handse RX480 bijvoorbeeld.

Qua kast kun je gewoon eigen smaak aanhouden natuurlijk.

Nog even terugkomend op online vs. Lokale pc boer:
Gezien je een ''krap'' budget hebt en daar zo veel mogelijk wilt uithalen, zou ik online bestellen. Stel de onderdelen samen via de Pricewatch en kijk waar je zo goedkoop mogelijk de onderdelen kan bestellen bij een shop (wellicht zelfs laten assembleren) kijk voor je besteld even naar de shopreviews van de winkel, veelal wordt er best aardige service verleend, ivm heen en weer sturen kan het wel iets langer duren dan een gewone winkel. Als je een vriend of kennis hebt, vraag die anders om je te helpen alles in elkaar te zetten. Als je dit een keer gedaan hebt lukt het je de volgende keren ook zelf en mocht je een keer willen upgraden dan weet je ook hoe dat moet. Het bespaart natuurlijk ook weer een paar tientjes. Over het algemeen gebruiken lokale pc shops waardeloze behuizingen en vaak ook slechte voedingen (als ik hier in mijn buurt rond kijk in ieder geval). Ze rekenen vaak ook hogere marges omdat ze natuurlijk kosten maken aan een fysieke winkel.

Hoop dat je er mee vooruit kunt

[ Voor 4% gewijzigd door Chrosser op 08-06-2017 08:37 ]