Software-matige koeling Duron650/KT7-RAID

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RutgerJan
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-03-2022
Ik ben in het bezit van een ABIT KT7-RAID et Duron 650@850.

Graag zou ik van die cool software draaien op mijn compu. Ik heb CPUIdle, Rain en KCPU... (nogwat) geprobeerd, maar geen van drie heeft effect. Weet iemand of er software is die het wel zou moeten doen op dit systeem? Of is er iemand bij wie het wel werkt (op Duron + KT7)? Of werkt dergelijke zoftware niet op dit systeem?

Kan het zijn dat het te maken heeft met BIOS instellingen?

Ik heb me suf gezocht (ook op dit forum) maar kon geen antwoord vinden... Hopelijk kan iemand me helpen?

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:06
Euhm... wat is cool software?

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Vette onzin die IDLEcpu dingen... je moet gewoon een koe draaien!

Koop liever een goeie koeler!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:45
Equinox ben ik niet met je eens
ze werken wel degelijk wanneer je cpu niet te veel doet...het helpt dus gewoon niet meer als je wav's (naar mp3's) gaat encoden..
maar als je veel idle bent is dit beter voor je pc...gaat je cpu wel langer mee

PVoutput

• RutgerJan
Bedankt voor je steun knights16!

Ik ben nog steeds aan het proberen, maar het werkt niet... Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif

O ja, ik draai Win98, zo'n CPUIdle achtig iets is dus niet in mijn OS geimplementeerd.

Verwijderd

Wat heb je er aan dat ie langer meegaat? De economische levensduur is toch veel korter dan de technische.

Tijdens idle wordt je cpu zowieso niet erg warm.

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 15:51
Waterfall Pro 2.99 werkt op mijn A7v
temp wordt ook iets lager dan de cpu cooler die standaard in Asus Probe zit
maarja als je koetjes draait heeft het 0 effect natuurlijk

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

• seppie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 04 september 2000 17:12 schreef RutgerJan het volgende:
Ik ben in het bezit van een ABIT KT7-RAID et Duron 650@850.<P>Graag zou ik van die cool software draaien op mijn pc.Weet iemand of er software is die het wel zou moeten doen op dit systeem?[/quote]Ik heb zelf geen Duron of Abit, maar volgens mij heb je een cd-tje bij je moederbord gekregen waar zo'n programma op staat, ik heb het zelf omdat ik een VIA (KX133) chipset heb, en dat heet VIA HM (Hardware Monitor) en omdat jij ook een VIA chipset hebt (KT133) zal het er misschien wel bijzitten....

Don't You stare there, Operate!

• RutgerJan
Tonton: Is dat met Duron?

seppie: Ik heb inderdaad die Via HM ook. Maar dat is toch alleen een monitor proggie? Ik zal het nog eens checken.

In ieder geval: beiden bedankt tot nu toe!

Verwijderd

het kan dus wel helpen als je je cpu,
met rust laat, dan koelt ie echt veel af,
ik had vroeger een k62 en die werd toen bijna
kamer temp. maar zodra je wat ging rommelen, stoof de temp. weer omhoog, dus als je je pc vaak niks laat doen , installeer dan gewoon zo`n prog, doe je veel, dan niet.
Pagina: 1