Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijs2163
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 21:18
Hallo allemaal,

Ik ben vandaag met m'n pc aan het knutselen geweest (hardeschijven en fan controller eruit gehaald) en nu krijg ik error code "d6" op mijn moederbord te zien (No Console Output devices are found). Wanneer ik de kaart in een ander pci-e slot plaats krijg ik dezelfde foutmelding

Heeft iemand een oplossing hiervoor of een idee wat er fout is? Ik heb geen onderdelen beschadigd en heb net ook een CMOS reset uitgevoerd.

Hardware:
CPU: Intel i5 2500k stock
GPU: XFX HD7970
MOBO: Asrock P67 Extreme4
PSU: OCZ zx 850w
SSD: Crucial c300
RAM: 8GB (2x4GB) DDR3 G.Skill Ripjaws X

Dankje!

[ Voor 16% gewijzigd door thijs2163 op 07-06-2017 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het algemeen beleid #quickstart - "Help"-kreten in topictitels voegen niets toe en zijn ongewenst. Wat meer informatie zou daarentegen goed zijn. Ik pas even eea voor je aan:

Titelfix: "Help: pc start niet op" -> "pc start niet met error d6 na knutselwerk"

Verder inhoudelijk:
Wanneer ik de kaart in een ander pci-e slot plaats krijg ik dezelfde foutmelding
Welke kaart bedoel je hier? De fan controller?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:43

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Voeding terug in de xfx gestoken?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-09 13:25
Al eens opgestart zonder GPU en met de videoaansluiting op het moederbord? Eventueel in combinatie met een BIOS reset zodat de onboard videochip weer gebruikt word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijs2163
dion_b schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 23:36:
Het algemeen beleid #quickstart - "Help"-kreten in topictitels voegen niets toe en zijn ongewenst. Wat meer informatie zou daarentegen goed zijn. Ik pas even eea voor je aan:

Titelfix: "Help: pc start niet op" -> "pc start niet met error d6 na knutselwerk"

Verder inhoudelijk:

[...]

Welke kaart bedoel je hier? De fan controller?
De fan controller was aangesloten op een molex stekker. Deze heb ik geheel uit de voeding weggehaald.

Met kaart bedoe ik de grafische kaart. Pinnetjes heb ik allemaal schoongemaakt en tevens de stekkertjes in andere 8-pin aansluitingen geplaatst van de voeding.
Damic schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 23:39:
Voeding terug in de xfx gestoken?
Dit had ik inderdaad gedaan. Tevens andere aansluitingen van de voeding geprobeerd.
Xudonax schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 23:45:
Al eens opgestart zonder GPU en met de videoaansluiting op het moederbord? Eventueel in combinatie met een BIOS reset zodat de onboard videochip weer gebruikt word?
Mijn processor heeft geen onboard video dus deze mogelijkheid heb ik helaas niet. Heb hier ook geen reserve grafische kaart liggen. Hoe kan ik bios van GPU resetten zonder dat ik iets kan doen?

[ Voor 32% gewijzigd door thijs2163 op 07-06-2017 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

De GPU heeft geen BIOS-instellingen en die kun je dus ook niet resetten. Je kunt wel je moederbord-BIOS resetten maar dat heb je zo te lezen al gedaan.

Het kan ook betekenen dat je moederbord kapot is.
https://www.google.nl/sea...Output+devices+are+found"

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:01

Croga

The Unreasonable Man

thijs2163 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 23:46:
Mijn processor heeft geen onboard video dus deze mogelijkheid heb ik helaas niet. Heb hier ook geen reserve grafische kaart liggen. Hoe kan ik bios van GPU resetten zonder dat ik iets kan doen?
De 2500k is uitgerust met HD3000 graphics. Dat zou dus gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 15:17

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Croga schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 04:36:
[...]

De 2500k is uitgerust met HD3000 graphics. Dat zou dus gewoon moeten werken.
Maar zo te zien heeft dat mobo geen aansluiting voor video.

@thijs2163 Wat zegt de handleiding? Alleen
thijs2163 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 22:59:
No Console Output devices are found
?

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:01

Croga

The Unreasonable Man

T.Kreeftmeijer schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 06:25:
Je hebt helemaal gelijk.... wat ik had moeten weten aangezien ik hetzelfde bord hier heb draaien met een 2300 er op :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijs2163
T.Kreeftmeijer schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 06:25:
[...]

@thijs2163 Wat zegt de handleiding? Alleen
[...]
?
Ik krijg zelf geen melding te zien op het scherm, maar alleen een foutcode op het moederbord. In de handleiding staat deze omschreven als "no console output devices are found"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 15:17

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

thijs2163 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 07:08:
[...]

Ik krijg zelf geen melding te zien op het scherm, maar alleen een foutcode op het moederbord. In de handleiding staat deze omschreven als "no console output devices are found"
Nu ik dat zo lees, lijkt het op een GPU error.
Kan je een andere GPU testen?

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijs2163
T.Kreeftmeijer schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 07:27:
[...]

Nu ik dat zo lees, lijkt het op een GPU error.
Kan je een andere GPU testen?
Een vriend van me komt vanavond langs met zijn grafische kaart. Echter lijkt het me wel raar dat hij kapot is gegaan, aangezien ik hem tijdens het klussen niet hebt aangeraakt

EDIT:
Ik bedenk me net dat mijn kaart al langer kuren had als ik gebruik van de HDMI poort gebruikte. Met DVI had ik dit nooit. Misschien dat hij het toch heeft begeven.

EDIT 2:
Ik heb net mijn oude HD6970 bij een vriend opgehaald en uitgetest. Wanneer ik deze aansluit krijg ik error code A3 (Probleem gerelateerd aan IDE of SATA apparaten. Plaats alstublieft de IDE en SATA apparaten opnieuw. Als het probleem aanhoudt leegt u het CMOS en kunt u proberen alle SATA apparaten af te sluiten.)

Volgens de manual betekenen de error codes dit:
0xA3: IDE Enable
0xD6: No Console Output Devices are found

EDIT 3:
Opgelost! Beeldscherm bij mijn moeder opgehaald en via DVI aangesloten. Nu kreeg ik wel beeld en kon ik mijn bios goed instellen :)

[ Voor 51% gewijzigd door thijs2163 op 08-06-2017 22:20 ]

Pagina: 1