Multiroom setup

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:43
de vraag zou ongetwijfeld al wel een paar keer eerder hier gesteld zijn maar ik ben opzoek naar een multiroom setup,

ik h heb niet zulke hele hoge eisen aan de geluidskwaliteit maar wel aan het gebruiks gemak.

mijn situatie is als volgt
voor in de woonkamer staat een home cinemaset welke op de tv is aangesloten en ook wordt gebruikt als muziekspeler

achter in de keuken wil ik graag een speaker hebben welke synchroon loopt met de homecinemaset
de homecinemaset heeft een digitale en analoge auxingang en kan hier bijvoorbeeld een raspberry op aansluiten.

in de keuken wil ik dan een pasive speaker met een raspberry met een amp shield erop neerzetten.
maar welke software is op dit moment het gebruiksvriendelijkste ik ben max2play en volumio al tegengekomen maar zijn er misschien nog betere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:47
Als geluidskwaliteit niet boeit en gemak belangrijk is, kan je een sonos systeem nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
joenevd schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 22:43:
Als geluidskwaliteit niet boeit en gemak belangrijk is, kan je een sonos systeem nemen.
sonos is inderdaad een mooi systeem alleen voor mij te prijzig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazzz
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-08 10:20
Als het budget belangrijk is voor het aanschaf van het systeem, is het misschien makkelijk om deze te vermelden in het Topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
een echt budget heb ik niet in mn hoofd hoe goedkoper hoe beter natuurlijk
wat ik graag wil is het geluid van mijn televisie ook draadloos in de keuken kunnen beluisteren. maar ook kunnen bedienen met de iphone/ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-10 20:12
Ik heb zelf een multiroom audio setup gehad met Logitech media server (Squeezebox) op drie raspberry pi en 2 pc's. Dus 5 apparaten die synchroon muziek spelen.

Maar dit was niet heel gebruiksvriendelijk. Ik kon er goed mee overweg maar de vrouw des huizes totaal niet.
Nu ben ik bezig met Chromecast audio's.

[ Voor 32% gewijzigd door Juicie op 08-06-2017 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarVanOs
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:12
Ik weet niet of het ook met een soundbar werkt van Yamaha, maar een AVR receiver met MusicCast van Yamaha zou het moeten kunnen, zie onderstaande link:
https://nl.yamaha.com/nl/...s/audio_visual/musiccast/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
Juicie schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 15:00:
Ik heb zelf een multiroom audio setup gehad met Logitech media server (Squeezebox) op drie raspberry pi en 2 pc's. Dus 5 apparaten die synchroon muziek spelen.

Maar dit was niet heel gebruiksvriendelijk. Ik kon er goed mee overweg maar de vrouw des huizes totaal niet.
Nu ben ik bezig met Chromecast audio's.
squeezebox heb ik nu als test ook draaien op een raspberry maar hiermee kan ik helaas nog niet het geluid vanaf mijn tv over de boxen krijgen.
Pagina: 1