is dit een windows melding od?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mktechnologie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-06 21:16
Een kennis met geen pc ervaring stuurt mij een appje met help, wat is deze foutmelding.
Ik heb net zijn laptop van een nieuwe windows 10 home versie voorzien. Ikzelf heb geen ervaring met windows 10. nu weet ik niet of dit een echte windows 10 melding is of een fake. Hij zou net zo goed een virus kunnen hebben. Ik kan nu niet fysiek gaan kijken bij Frits want ik zit nu op 200 km van hem vandaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Wb2tpHYqq8b2PxdIFjYb7x8A/thumb.jpg
Update ik was aan het type en blijkbaar is er iets mis gegaan, blijkbaar was het al gepost. |:( Ik weet niet wat er mis is gegaan maar sorry voor verwarring.

...
...

[ Voor 78% gewijzigd door mktechnologie op 07-06-2017 21:49 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Uhmm, wat is die foutmelding dan?

Beetje magere topic start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leander-s
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Nee dit is geen echte melding van Windows. Ik zou inderdaad maar even een virusscan draaien. En daarnaast een scan met bijvoorbeeld Malwarebytes' Anti-Malware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mktechnologie
Had al een vermoeden ja. Er staat wel een standaard anti virus op dacht ik. Probleem is dat frits een echte noob is dus zeggen draai even Malwarebytes' Anti-Malware. Dus er moet een goede bescherming op voor virussen, spyware etc maar zou niet weten welke gebruiksvriendelijk is. Liefst eentje die ik op afstand zou kunnen onderhouden. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

laat je vriend ff teamviewer oid installeren

kun je op afstand er op werken

[ Voor 27% gewijzigd door Fish op 07-06-2017 22:02 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mktechnologie
Dat lukt hem volgens mij niet. ik vroeg om een printscreen en heb hem dat moeten uitleggen. wist niet eens wat paint was en of hoe te openen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

paint ?

gewoon [windows]+[prtscrn] ;)
bij je plaatjes vind je een map screenshots en voila

[ Voor 38% gewijzigd door Fish op 07-06-2017 22:11 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Fish schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 22:09:
paint ?

gewoon [windows]+[prtscrn] ;)
En dan {User} / Afbeeldingen/Schermopnamen bekijken

Wist ik ook niet, totdat ik dit las.
Scheelt mij weer MS Paint of Photoshop opstarten ;).

Scan zijn PC even met MalwareBytes. te download op: https://nl.malwarebytes.com/mwb-download/
Let er wel op dat je overal aangeeft dat je de gratis versie wilt (tenzij je wilt betalen), want ze hameren er behoorlijk op, als ik mij niet vergis. ;) Hoewel je ook een trial van de betaalde versie kan nemen, die je later kan degraderen.

[ Voor 39% gewijzigd door AW_Bos op 07-06-2017 22:16 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dit is een melding van 1 of ander scareware programma. Uw PC heeft 200 fouten, betaal 20 euro om ons programma te kopen en de fouten zijn opeens weg. Dat soort meuk is het.

Edit: Meestal komt deze troep mee bij een ander programma. Dat is het nadeel van op volgende klikken zonder te kijken wat er extra geinstalleerd word als je aanpassen van de installatie doet.

[ Voor 36% gewijzigd door PilatuS op 07-06-2017 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:55

DarkSide

theres no place like ::1

gewoon vragen of hij naar connect.teamviewer.com gaat.
en hem even door de code heen praten. Dan kan jij je gang gaan.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Inderdaad... TeamViewer hoeft niet heel lastig te zijn voor hem om te installeren. Er is zelfs een light versie die je in een oogwenk installeert. Dus als je vriend Frits weet hoe hij in zijn browser moet downloaden en iets daarin moet openen, dan kan hij ook Team Viewer installeren. desnoods met wat hulp met jouw via de telefoon, whatsapp, fax, FB Messager whatever...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mktechnologie
Ha, goede tip, kende ik ook nog niet.
Nu nog alleen welke antivirus, spyware etc pakket wat kwestie is van instellen en gaan. Verder dat de rest op de achtergrond gebeurd en realtime adaware, spyware etc bescherming geeft. Ikzelf gebruik gratis software maar dat is niet altijd gebruiksvriendelijk voor een noob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Voor Malware moet je betalen voor realtime protectie. Ikzelf heb verder als virusscanner AVG. Is in mijn ogen erg goed en niet opdringerig. Maar als je geen opdringerige programma's wilt zul je vaak moeten betalen, weet ik inmiddels. Misschien is het handig dat Frits een beperkt account krijgt, waarmee hij niks kan installeren.
Voor beginners is dit handig zodat hij geen virussen en andere rare programma's binnen kan halen.

Verder is een adblocker altijd een goed idee om fake-meldingen in websites weg te schieten. Genoeg mensen die erin trappen dat je PC geinfecteerd bij het zien van een plaatje die op een alert lijkt.

Pagina: 1