Geluid en beeld scheiden hdmi

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorn1
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-10 19:21
Hallo allemaal,

Nu ik eindelijk een htpc heb gekocht en later ook nog een uhd tv was ik helemaal in mijn nopjes... was, want ik krijg nu het geluid en beeld niet meer over mijn denon 1910.
Als ik de hdmi direct in de tv stop perfect beeld via de denon helaas niet.
Heb mijn beeldscherm instellingen ook al aangepast naar 1080p maar nog steeds geen beeld of geluid via de denon.
Is er een mogelijkheid dat ik het beeld via de hdmi van de gtx1060 laat gaan en het geluid via de hdmi van mijn moederbord?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7500 Boxed€ 200,85€ 200,85
1MSI B250M PRO-VDH€ 74,95€ 74,95
1MSI GeForce GTX 1060 6GT OC€ 272,95€ 272,95
1Silverstone Grandia GD09€ 81,43€ 81,43
1Kingston HyperX Fury black HX424C15FBK2/8€ 73,95€ 73,95
1Samsung UE49KU6400S Zilver€ 599,-€ 599,-
1Denon AVR-1910€ 0,-€ 0,-
1be quiet! Pure Power 10 CM 500W€ 59,99€ 59,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.363,12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-10 19:08
Dat kan ongetwijfeld, al heb ik geen idee hoe.

Ik zou uitzoeken waarom je receiver dat niet doet.

Anders kun je nog overwegen om een HDMI audio extractor te kopen, een los kastje met HDMI in en HDMI plus bijv. optisch out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-10 14:58
Ja, dat is geen enkel probleem, en doe ik op dezelfde manier voor gebruik van de beamer. Audio + Video op HDMI output1 en Video op HDM1 output2. Kan je instellen bij de systeeminstellingen (mogelijk dat je het niveau even op expert moet instellen op alle opties te zien). Maar inderdaad, nagaan waarom je receiver niet wil werken is interessanter.

Heb je een stand-alone DVD-speler of iets dergelijks waarmee het wel werkt? Dan kan je uitsluiten dat de receiver defect is of dat je gewoonweg wat verkeerd doet :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-10 08:28

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dit is meer gerelateerd aan een videokaart [VB], dan aan een mediaspeler [MSH]. Ik verplaats je even! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorn1
Michael Knight schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 08:09:
Dit is meer gerelateerd aan een videokaart [VB], dan aan een mediaspeler [MSH]. Ik verplaats je even! :)
Dank je had er ook al een melding van gedaan.

Denk dat het komt door de nieuwe tv, mijn oude tv was een gewone hd tv en daar had ik geen enkel probleem mee. Mijn versterker is hdmi 1.2 denk ik zo even uit mijn hoofd, en de nieuwe tv en pc zullen elkaar hand shaken vermoed ik door de receiver heen.
Als het mogelijk is zou iemand mij op weg willen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorn1
kroegtijger schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 07:41:
Ja, dat is geen enkel probleem, en doe ik op dezelfde manier voor gebruik van de beamer. Audio + Video op HDMI output1 en Video op HDM1 output2. Kan je instellen bij de systeeminstellingen (mogelijk dat je het niveau even op expert moet instellen op alle opties te zien). Maar inderdaad, nagaan waarom je receiver niet wil werken is interessanter.

Heb je een stand-alone DVD-speler of iets dergelijks waarmee het wel werkt? Dan kan je uitsluiten dat de receiver defect is of dat je gewoonweg wat verkeerd doet :)
Heb het nu zover dat ik in mijn bios de igpu heb aangezet, als ik nu mijn hdmi uit van mijn versterker loshaal heb ik geluid, sluit ik hem weer aan dan geen geluid ondanks dat hij hem wel vast houd als afspeel apparaat...

Kan niet zo goed de instellingen vinden die jij bedoelt geloof ik...

En om nu elke keer mijn hdmi kabel eruit te trekken als ik ga gamen of iets ga kijken vind ik ook zo overdreven...

Leuk al dat speelgoed maar dan moet het wel werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-10 19:05
Kan gewoon, bij de geluidsopties kun je kiezen over welke verbinding je geluid moet lopen, als je deze wijzigt zou het moeten werken, zo heb ik het ook een tijd gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorn1
livranca schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 16:27:
Kan gewoon, bij de geluidsopties kun je kiezen over welke verbinding je geluid moet lopen, als je deze wijzigt zou het moeten werken, zo heb ik het ook een tijd gebruikt.
Ja dat had ik ook geprobeerd, maar zodra ik de uitgaande hdmi van mijn versterker aansluit op de tv stopt het geluid.
Wordt hier gek van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:08

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Als je de boel rechtstreeks op de tv aansluit heb je dan wel geluid?
Als dat zo is dan zou het misschien een instelling in jouw receiver kunnen zijn. Dat hij bijv. een andere audiobron kiest (SPDIF ofzo).

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorn1
Alleen over de tv dan. Lijkt wel of er een soort handshake plaats vind wat niet zou moeten. Kan ook nergens selecteren welke hdmi de video moet uitsturen en welke de audio. Ze lijken het beiden te blijven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-10 14:58
Audio is bij systeeminstellingen>>geluid en daar kan je de instellingen maken. Kijk even of links onderin je wel expert hebt staan voor alle opties

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:39

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Probeer in de instellingen van je versterker de HDMI poort die je gebruikt op 'pass through' te zetten. Dan stuurt de versterker beeld direct door en geluid naar je speakers.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorn1
Nyarlathotep schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 14:56:
Probeer in de instellingen van je versterker de HDMI poort die je gebruikt op 'pass through' te zetten. Dan stuurt de versterker beeld direct door en geluid naar je speakers.
Kan dat ook als de hdmi versie van mijn versterker niet hoog genoeg is? Volgens mij is die 1.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-10 08:50

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

RTFM Denon lijkt mij 😉

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorn1
kroegtijger schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 02:53:
Audio is bij systeeminstellingen>>geluid en daar kan je de instellingen maken. Kijk even of links onderin je wel expert hebt staan voor alle opties
Kan niet vinden wat jij bedoelt eerlijk gezegt krijg bij mijn systeem instellingen geen opmerking over geluid te zien en ook geen expert links onderin. Ik probeer het ondertussen even te googlen.
Pagina: 1