Raden jullie een groot scherm aan of 2 schermen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prabhjot.Singh
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13-10-2023
Ik heb naar wat computers gezocht en heb al wat gevonden. Voor ik een beeldscherm wil kopen wil ik weten wat handiger is. Een groot scherm of 2 schermen.

Momenteel gebruik ik een best klein monitor. Ik heb al een paar keer 2 schermen aan elkaar gezien. Het nadeel is dat er een grens tussen 2 beeldschermen tussen zit. Het voordeel ervan is dat je bijvoorbeeld bij webdeveloping, op 1 beeldscherm het resultaat, op 1 beeldscherm de code's.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-03 21:47
Dat is dus helemaal persoonlijke keuze. Waar gebruik jij je scherm voor of wil je het voor gebruiken? Voor het gamen raad ik er 2 aan. Heerlijk een stream, netflix, youtube oid op 1 , en game op de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:33

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Voordeel van 2 schermen is dat het wat makkelijker werkt met maximaliseren e.d. Daarnaast hoeven ze ook niet per se even groot te zijn. Nadeel is dus was je zelf al aangeeft, de totale oppervlakte is niet handig met een streep er tussen,

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wil zelf nooit meer zonder 2 schermen. Zelfs nu mijn hoofdscherm een 34 inch scherm is heb ik er nog een 24 inch naast staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Wat wel fijn is is om bij meerdere schermen wel dezelfde DPI te hebben. Resolutie is minder belangrijk.

Het enige waar ik ook nog wel eens tegenaan loop is de verhoudingen, mijn hoofdscherm is 16:10 1920x1600 mijn andere 2 schermen 3:4 (pivot) 1600x1200, niet alles gaat daar geweldig goed mee om, wel dezelfde DPI gelukkig.

Mijn volgende scherm wordt denk ik wel een 16:9 2k of 4k met waarschijnlijk een kleinere 2e 16:9 er naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
DukeBox schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 20:45:
Wat wel fijn is is om bij meerdere schermen wel dezelfde DPI te hebben. Resolutie is minder belangrijk.
Ligt er aan wat je er mee doet. De DPI van mijn 2e scherm is lager en dat vind ik juist fijn. Hier staan allemaal dingen als iconen, Winamp en een hele zooi stats op. Programma's die ik kort gebruik openen ook allemaal op dit scherm. Voor mij is de iets lagere DPI juist fijn omdat alles dan net wat groter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

@PilatuS Met windows 10 kan je inderdaad onafhankelijk schalen maar voorheen werkte dat echt beroerd. Maar idd, hangt voor een groot deel af wat je er mee doet. Video o.i.d. er naast maakt natuurlijk niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik doe niets met schalen hoor, nooit gedaan ook. Persoonlijk vind ik dat de DPI van het 2e scherm wat lager mag zijn, maar dat is inderdaad puur voor hoe ik het gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:46

br00ky

Moderator Harde Waren
Pagina: 1