Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Snelle laptop voor ontwikkelaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ben software-ontwikkelaar (PHP, dus geen zware grafische zaken) en gebruik daar diverse programma's voor die enig geheugen vragen (IDE, databaseprogramma, enz.). Video's of foto's bewerken doe ik niet, maar gamen zou ik wel weer eens leuk vinden. Ik ben totaal geen gamenerd dus de allernieuwste game met de beste graphics is niet nodig (wel leuk natuurlijk).

Wat is je budget?
Zou fijn zijn als het rond de 1.700 euro (ex btw) zit. Als de gouden laptop op 2.000 ex zit is het ook prima.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
In potentie, maar accuduur telt voor mij zwaarder dan gewicht!

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Het merk maakt me niet veel uit, maar ik heb wel enkele belangrijke eisen:
- Zo snel mogelijk opstarten, programma's opstarten, enz.
- Numpad (!) en ik weet dat er losse apparaatjes bestaan en dat de nummerrij bovenaan ook te gebruiken is, maar toch wil ik een numpad
- Windows (tenzij er goede redenen zijn voor bijv. Chrome te gaan) - Mac gebruik ik nu een paar jaar en ben ik echt he-le-maal klaar mee
- Minder belangrijk is schijfruimte; ik heb nu maar 100GB in gebruik en dat wordt niet snel meer (en anders sync ik een deel gewoon niet vanuit Dropbox)
- RAID1 niet nodig i.v.m. Dropbox
- Grootte ook niet heel relevant (als er maar een numpad op zit)

Voorbeelden
- pricewatch: HP Omen 15-ax025nd (alleen las ik dat de service van HP kut is, als dat zo is valt ie af)
- diverse MSI-modellen (zie door de bomen het bos niet meer)
- pricewatch: Lenovo ThinkPad P50 20EN0005MH
- pricewatch: Asus ROG GL502VS-FY038T

Ik kan gewoon niet aan de specs zien waarom de ene laptop 800 is en de andere 1.700 of 2.700 en weet dus ook niet echt hoe die bedragen zich verhouden tot mijn budget.

Iemand een goede suggestie?

Verwijderd

Topicstarter
Merkwaardig dat deze gebruikersnaam nog vrij was overigens.

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Kwa toetsenbord komt er maar weinig in de buurt van de thinkpad's. Wat zijn dit heerlijke toetsenborden! Kwa snelheid zit het daar ook wel mee op orde. Hij zal prima zijn voor je gebruik echter is de Quadro voor gamen een mindere kaart. Tegenwoordig worden ze op elk gebied voorbij gestraft eigenlijk. Want ik merk om mij heen dat ook zware 3d artiesten titans etc gebruiken in plaats van Quadro's.

Het verhaal van een fysiek numpad ben ik geheel met je eens. Als IT'er moet ik nog wel eens een IP adres en andere cijfers intoetsen en dat gaat niet zo lekker met de toetsen bovenaan je keyboard zoals bij bijvoorbeeld een Macbook pro.

De Omen is ook een prima laptop, niet echt het 'gamers' uiterlijk zoals andere merken dat wel eens hebben. Ik ben zelf ook wel gecharmeerd van het lettertype op de toetsen maar dat is natuurlijk persoonlijk. In deze zit wel een iets oudere GPU want volgens mij is hij ook beschikbaar met een 10XX generatie GPU maar misschien dat iemand anders daar meer over weet.

Eigenlijk hé, kun je met geen van deze een slechte keuze maken. De programma's die jij wit gebruiken zal prima gaan op elk van deze machines. Het enige is dat de Thinkpad echt een zakelijk workstation is terwijl de andere twee meer consumenten gamer laptops zijn. De Thinkpad heeft een betere bouwkwaliteit dan beide andere laptops samen ;) Nu is dat misschien een beetje kort door de bocht. Maar die machines zijn getest in toch best extreme omstandigheden. Het is echter wel een 'bakbeest' dus mocht je hem mee willen nemen zou ik een goede rugtas aanbevelen. Ook kan je hier makkelijk meer RAM geheugen in zetten dan de andere laptops. Batterij duur is vaak iets 'minder' op dit soort toestellen omdat je zware hardware erin hebt zitten.

Het verschil tussen laptops zit vaak in de componenten die gebruikt worden alsmede de bouwkwaliteit.
Kijk eens op youtube voor verschillende reviews van elk van deze laptops? Probeer ze eens in de winkel te zien dan krijg je een goed beeld van de laptops.

Ik persoonlijk heb een voorkeur voor Lenovo Thinkpad's en HP Zbooks ( die zijn vergelijkbaar met thinkpads) als het aankomt op werkmachines.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

• Pindasmeer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-11 10:26
Verwijderd schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 20:29:
- Windows (tenzij er goede redenen zijn voor bijv. Chrome te gaan) - Mac gebruik ik nu een paar jaar en ben ik echt he-le-maal klaar mee
offtopic:
Wellicht een beetje offtopic, maar ik ben wel erg benieuwd wat je heeft doen besluiten om van MacOS naar Windows over te stappen. Ik heb nooit langdurig gewerkt met MacOS, en ik moet er wanneer ik dat wel doe ontzettend aan wennen, maar ik vind het wel een aantrekkelijk OS. Daarnaast heb ik in mijn omgeving best een aantal Apple-adepten die leven volgens het motto 'once you go Mac, you'll never go back :P ', andersom zie ik minder vaak.