Wat ga je met je laptop doen?
Ik ben software-ontwikkelaar (PHP, dus geen zware grafische zaken) en gebruik daar diverse programma's voor die enig geheugen vragen (IDE, databaseprogramma, enz.). Video's of foto's bewerken doe ik niet, maar gamen zou ik wel weer eens leuk vinden. Ik ben totaal geen gamenerd dus de allernieuwste game met de beste graphics is niet nodig (wel leuk natuurlijk).
Wat is je budget?
Zou fijn zijn als het rond de 1.700 euro (ex btw) zit. Als de gouden laptop op 2.000 ex zit is het ook prima.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
In potentie, maar accuduur telt voor mij zwaarder dan gewicht!
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Het merk maakt me niet veel uit, maar ik heb wel enkele belangrijke eisen:
- Zo snel mogelijk opstarten, programma's opstarten, enz.
- Numpad (!) en ik weet dat er losse apparaatjes bestaan en dat de nummerrij bovenaan ook te gebruiken is, maar toch wil ik een numpad
- Windows (tenzij er goede redenen zijn voor bijv. Chrome te gaan) - Mac gebruik ik nu een paar jaar en ben ik echt he-le-maal klaar mee
- Minder belangrijk is schijfruimte; ik heb nu maar 100GB in gebruik en dat wordt niet snel meer (en anders sync ik een deel gewoon niet vanuit Dropbox)
- RAID1 niet nodig i.v.m. Dropbox
- Grootte ook niet heel relevant (als er maar een numpad op zit)
Voorbeelden
- pricewatch: HP Omen 15-ax025nd (alleen las ik dat de service van HP kut is, als dat zo is valt ie af)
- diverse MSI-modellen (zie door de bomen het bos niet meer)
- pricewatch: Lenovo ThinkPad P50 20EN0005MH
- pricewatch: Asus ROG GL502VS-FY038T
Ik kan gewoon niet aan de specs zien waarom de ene laptop 800 is en de andere 1.700 of 2.700 en weet dus ook niet echt hoe die bedragen zich verhouden tot mijn budget.
Iemand een goede suggestie?
Ik ben software-ontwikkelaar (PHP, dus geen zware grafische zaken) en gebruik daar diverse programma's voor die enig geheugen vragen (IDE, databaseprogramma, enz.). Video's of foto's bewerken doe ik niet, maar gamen zou ik wel weer eens leuk vinden. Ik ben totaal geen gamenerd dus de allernieuwste game met de beste graphics is niet nodig (wel leuk natuurlijk).
Wat is je budget?
Zou fijn zijn als het rond de 1.700 euro (ex btw) zit. Als de gouden laptop op 2.000 ex zit is het ook prima.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
In potentie, maar accuduur telt voor mij zwaarder dan gewicht!
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Het merk maakt me niet veel uit, maar ik heb wel enkele belangrijke eisen:
- Zo snel mogelijk opstarten, programma's opstarten, enz.
- Numpad (!) en ik weet dat er losse apparaatjes bestaan en dat de nummerrij bovenaan ook te gebruiken is, maar toch wil ik een numpad
- Windows (tenzij er goede redenen zijn voor bijv. Chrome te gaan) - Mac gebruik ik nu een paar jaar en ben ik echt he-le-maal klaar mee
- Minder belangrijk is schijfruimte; ik heb nu maar 100GB in gebruik en dat wordt niet snel meer (en anders sync ik een deel gewoon niet vanuit Dropbox)
- RAID1 niet nodig i.v.m. Dropbox
- Grootte ook niet heel relevant (als er maar een numpad op zit)
Voorbeelden
- pricewatch: HP Omen 15-ax025nd (alleen las ik dat de service van HP kut is, als dat zo is valt ie af)
- diverse MSI-modellen (zie door de bomen het bos niet meer)
- pricewatch: Lenovo ThinkPad P50 20EN0005MH
- pricewatch: Asus ROG GL502VS-FY038T
Ik kan gewoon niet aan de specs zien waarom de ene laptop 800 is en de andere 1.700 of 2.700 en weet dus ook niet echt hoe die bedragen zich verhouden tot mijn budget.
Iemand een goede suggestie?