[iMac 27"] Verschil processoren en grafische kaart?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TobiasW013
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 29-06-2021
Beste Tweakers,

Twee vragen over de 2017 27inch iMac:

tussen de 3,4 (goedkoopste variant 27 inch) en de 3,5 (middelste variant) ghz i5 processoren, zit hier ook daadwerkelijk verschil tussen of is dit enkel en alleen marketing en precies zelfde i5 processor?

vraag twee: Zit d'r een groot verschil tussen de Radeon Pro 570 met 4GB VRAM en de Radeon Pro 575 Pro met 4GB VRAM? Zit op de 575 alleen een iets hogere snelheid of?

Aangezien ik nog zit te twijfelen tussen beide en dan nog de SSD erbij inplaats van de Fusion Drive voor de betere snelheid.

Alvast bedankt voor de hulp O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13:01
De processors van beide modellen zijn anders, dit verklaard de kloksnelheid.
Bij de videokaart moet je niet alleen kijken naar de hoeveelheid V-RAM, hierbij is de 575 de snelste.

Over de opslag: wat wil je er mee gaan doen? Hoeveel opslag denk je zelf nodig te hebben? En hou dit dan tegen de kosten van de SSD's aan, om te kijken of de prijs voor jou gerechtvaardigd is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou absoluut voor een SSD schijf gaan. Het is echt veel sneller, ook dan een Fusion drive, en gaat ook minder snel stuk. (Uit ervaring.) De combinatie van de twee zorgt er bovendien voor dat je computer langer meegaat; of beter gezegd: langer "lekker" blijft werken.

Mocht je erg veel opslag nodig hebben dan zou ik overwegen om dat extern te doen. Vooral als het muziek, films of backups betreft kun je dat best op een goedkope externe schijf wegzetten. Het is zonde om voor dat soort bestanden je hele systeem op een tragere schijf te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het volledig eens met de reactie van tweatbook.

Zeker als je voor een desktop gaat dan is de SSD-grootte minder van belang omdat je makkelijker vanaf externe harde schijven kunt werken. Dan kun je de SSD gebruiken voor het OS, de programma's en bestanden die snelheid nodig hebben. En dan kan je een externe schijf gebruiken voor je media en bestanden die niet veel snelheid nodig hebben.

Kijk we hoeveel programma's en games je gebruikt en kijk hoe groot die zijn. Om een beetje futureproof te zijn(zonder naar je portemonnee te kijken) zou ik voor 512 GB gaan. Een game of een zwaar programma, en zelfs VR kan erg groot zijn, maar dat is totaal afhankelijk van je computergebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

Aangezien ik al meer had gelezen van mensen met crucial geheugen in hun nieuwe imac heb ik deze besteld, mooie prijs. (ze leveren ook aan nederland als je met paypal betaald.)

http://www.mac-speicher-s...PC4-19200-2400MHz-SO-DIMM

Jsunnyreports