Goeie Avond mede tweakers
Even speciaal voor deze gelegenheid een account / topic aangemaakt.
Wil namelijk na z'n jaar of 5 weer gaan Pc gamen
Nu het volgende, heb wel een klein beetje verstand van de internals van een pc maar ben geen op en top kenner en volg al een lange tijd alle ontwikkelingen niet meer
Kortom, wie kan mij helpen met onderstaande uitleg etc.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, gamen en nog meer gamen. Alle huidige dikke titels en a.s. AAA titels (hoop dat er wat meer bekend wordt tijdens de E3
) Denk hierbij aan dingen als Witcher 3, Cod WW2, BTF1 etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
tussen de €1500 - €2000 (Zie onder het vragenlijstje voor meer info)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb momenteel Razer Chroma Toetsenbord + Razer Muis.
Ook heb ik een monitor (deze wil ik ook nog gaan vervangen want het is een oudje) Graag zou ik hier ook wat suggesties op krijgen (ivm met g-sync etc waar ik nul ervaring mee heb
)
Heb ook nog een WD Blue 1TB HDD liggen (zo uit m'n hoofd) die eventueel ook nog in het systeem kan worden geplaatst.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb hieronder een lijstje "gestolen" uit een ander topic, deze omdat het wel aardig overeen kwam met mijn wensen (alleen heb ik iets meer budget te besteden dus zou graag verbeter punten zien etc).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee geen voorkeur, al denk ik wel dat Intel nog steeds de "overhand" heeft voor gamen alleen, en aangezien ik niet wil gaan multitasken lijkt Ryzen me niet de "juiste" optie voor dit systeem
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Heb de NZXT kast uit dat lijstje bekeken en zoiets bevalt me wel, ook die phanteks eclipse case lijkt me wel kicken aangezien die toch wel in het zicht staat (weet niet wat jullie me zouden aanraden, plus/min punten aan die kasten etc.)
Verder gewoon degelijk systeem zolang er maar op hoge resolutie kan worden gegamed zonder gekkigheid
Ga je overklokken?
Overklokken is zeker een optie.
Alleen ben niet van plan om echt extreme prestaties eruit te gaan persen ten koste van de levensduur
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag tips / op en aanmerkingen om trend het lijstje.. weet dat ik met mijn budget (€2000) hier en daar nog wel wat opties heb. Misschien dat jullie mij kunnen helpen op het gebied van eventuele andere keuze's qua internals of behuizing, tips qua monitor(en) zou ook fijn zijn !!
Deze zitten niet bij dit budget in maar ben van plan deze vlak na aankoop van de desktop te gaan aanschaffen (even m'n vrouwtje wat lucht gunnen
)
Een ieder die reageert alvast hartelijk bedankt, iedere tip en op of aanmerking leer ik ook weer van !!
Vriendelijke Groet Solid
Even speciaal voor deze gelegenheid een account / topic aangemaakt.
Wil namelijk na z'n jaar of 5 weer gaan Pc gamen
Nu het volgende, heb wel een klein beetje verstand van de internals van een pc maar ben geen op en top kenner en volg al een lange tijd alle ontwikkelingen niet meer
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, gamen en nog meer gamen. Alle huidige dikke titels en a.s. AAA titels (hoop dat er wat meer bekend wordt tijdens de E3
Wat mag het systeem gaan kosten?
tussen de €1500 - €2000 (Zie onder het vragenlijstje voor meer info)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb momenteel Razer Chroma Toetsenbord + Razer Muis.
Ook heb ik een monitor (deze wil ik ook nog gaan vervangen want het is een oudje) Graag zou ik hier ook wat suggesties op krijgen (ivm met g-sync etc waar ik nul ervaring mee heb
Heb ook nog een WD Blue 1TB HDD liggen (zo uit m'n hoofd) die eventueel ook nog in het systeem kan worden geplaatst.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb hieronder een lijstje "gestolen" uit een ander topic, deze omdat het wel aardig overeen kwam met mijn wensen (alleen heb ik iets meer budget te besteden dus zou graag verbeter punten zien etc).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee geen voorkeur, al denk ik wel dat Intel nog steeds de "overhand" heeft voor gamen alleen, en aangezien ik niet wil gaan multitasken lijkt Ryzen me niet de "juiste" optie voor dit systeem
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Heb de NZXT kast uit dat lijstje bekeken en zoiets bevalt me wel, ook die phanteks eclipse case lijkt me wel kicken aangezien die toch wel in het zicht staat (weet niet wat jullie me zouden aanraden, plus/min punten aan die kasten etc.)
Verder gewoon degelijk systeem zolang er maar op hoge resolutie kan worden gegamed zonder gekkigheid
Ga je overklokken?
Overklokken is zeker een optie.
Alleen ben niet van plan om echt extreme prestaties eruit te gaan persen ten koste van de levensduur
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag tips / op en aanmerkingen om trend het lijstje.. weet dat ik met mijn budget (€2000) hier en daar nog wel wat opties heb. Misschien dat jullie mij kunnen helpen op het gebied van eventuele andere keuze's qua internals of behuizing, tips qua monitor(en) zou ook fijn zijn !!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-7700K Boxed | € 350,16 | € 350,16 |
| 1 | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | € 173,- | € 173,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G | € 569,- | € 569,- |
| 1 | NZXT S340 Zwart | € 67,95 | € 67,95 |
| 1 | Scythe Mugen 5 | € 43,95 | € 43,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 141,50 | € 141,50 |
| 1 | Corsair RM550x | € 91,25 | € 91,25 |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 525GB | € 152,51 | € 152,51 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.589,32 | |
Een ieder die reageert alvast hartelijk bedankt, iedere tip en op of aanmerking leer ik ook weer van !!
Vriendelijke Groet Solid