Ik heb vandaag mijn PC in elkaar gezet en alles zit correct, maar als ik de pc aan zet, geeft de psu een klik geluid en gaat de pc weer uit. Daarna gaat hij weer aan -> klikgeluid uit psu en weer uit. Dit gaat zo maar door als ik de spanning er niet vanaf zou halen. Weet iemand wat er aan de hand is?
Verwijderd
De specs van het complete systeem? Dus merk en type van alle onderdelen.
Spacers achter moederbord gebruikt?
Foto's van de binnenkant van de behuizing posten zodat we mee kunnen kijken, of een filmpje.
Spacers achter moederbord gebruikt?
Foto's van de binnenkant van de behuizing posten zodat we mee kunnen kijken, of een filmpje.
@Verwijderd
Specs:
Filmpjes + fotos: https://willemdnl.stackstorage.com/s/goktOol3oOPnOnO
Specs:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-7600 Boxed | € 228,- | € 228,- |
| 1 | Gigabyte GA-B250N Phoenix-WIFI | € 112,- | € 112,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G | € 308,95 | € 308,95 |
| 1 | Fractal Design Node 202 | € 74,43 | € 74,43 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M1A2400C14 | € 64,25 | € 64,25 |
| 1 | Corsair SF450 | € 82,- | € 82,- |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 164,45 | € 164,45 |
| Totaal | € 1.032,08 |
Filmpjes + fotos: https://willemdnl.stackstorage.com/s/goktOol3oOPnOnO
Aan de capaciteit van de voeding kan het niet liggen, deze is voldoende. Het lijkt kortsluiting of geen aarde.
Alles loshalen, 1 voor 1 aansluiten en vervolgens testen. In ieder geval even zonder videokaart en de interne GPU van de CPU gebruiken.
Alles loshalen, 1 voor 1 aansluiten en vervolgens testen. In ieder geval even zonder videokaart en de interne GPU van de CPU gebruiken.
@Pierre_nr1 Heb ik helaas al 2 keer gedaan, wilde eerst zonder gpu even testen dus zat al op die van cpu.
Dan heb je toch ergens kortsluiting. Of de SF450 is defect, dat zou natuurlijk ook nog kunnen.
Heb je het moederbord ook al een keer uit de kast gehaald en los uitgetest?
Heb je het moederbord ook al een keer uit de kast gehaald en los uitgetest?
@Pierre_nr1 Tevergeefs, zelfde reactie. Wat ik net wel zag toen die nog in de kast zat, dat die zowat helemaal rondom aan de onderkant een witte kleur tevoorschijn kwam van de energie onder het moederbord. Heeft het hier iets mee te maken?
Ik heb het idee dat er ergens kortsluiting is ontstaan. Je kan de voeding zeker niet op een andere pc testen, neem ik aan?
@Pierre_nr1 Nope. Dus als ik het goed begrijp is de PSU defect?
Nee, dat hoeft niet zo te zijn. Het kan ook zijn dat het moederbord of de cpu het heeft begeven. Dit is lastig te analyseren. Kijk het moederbord eens goed na of je ergens iets aparts ziet. Die witte kleur kan ik niet thuisbrengen. Geen branderige geurtjes?
@Pierre_nr1 dat vind ik dus ook raar. Ik ruik helemaal niets raars/opvallends
@Pierre_nr1 Yes. Gister besteld vandaag in huis
Dus, als je het moederbord los op een stuk karton legt en alleen de voeding aansluit blijft de voeding continue klikken?
@Pierre_nr1 Precies zo gedaan en de psu bleef doorklikken
Alle voedingskabels aangesloten? Ook die voor de cpu?
@Pierre_nr1 Dit is niet te geloven ik doe heht nog is allemaal opnieuw aansluiten en hij doet t.... Thanks voor jullie hulp tho @Pierre_nr1 @Verwijderd really appreciate it.
Perfect, heeft het toch allemaal zin gehad. Veel plezier met je nieuwe pc.
Pagina: 1