Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soundheroes
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-12-2024
Recent heb ik een Razer Kraken Pro V2 gekocht. Ik ben bekend met de slechte verhalen over Razer, maar heb lang geleden een Razer Electra gekocht. Daarvan was het geluid erg goed en hij ging 5 jaar lang mee! Dus ik dacht laat ik mijn vertrouwen in Razer uitspreken in nogmaals een van hun headsets kopen.

Hoewel ik gelijk merk dat de geluidskwaliteit wat minder is (gek aangezien het alweer een aantal jaartjes technologische vordering later is) is dat niet mijn grootste probleem. Mijn probleem is dat er bij deze headset erg veel geluid wat ik afspeel opgevangen wordt door mijn microfoon. Mensen waarmee ik game vragen vaak of ik een bepaald iets aan het doen ben omdat ze het kunnen horen, ook vragen ze mij mijn muziek uit te zetten omdat ze mee kunnen luisteren.

Dit is natuurlijk allemaal verre van hoe het hoort, maar ik heb er helaas geen goed verstand van. Daarom hoop ik dat een van jullie misschien weet waarom dit kan gebeuren. Ik heb al verschillende oorzaken gehoord maar ik weet niet wat hiervan waar kan zijn en of het op te lossen is.

Ik heb al met de instellingen gekloot, stereo mix staat uit, opvang volume van me mic niet bijzonder hoog. Verschillende uitgangen/ingangen van mijn pc geprobeerd. Maakt allemaal niet uit. Andere mensen kwamen met de volgende mogelijke oorzaken:

- Een fout in het moederboard die de output ook door de mic uitgang geeft?
- Een fout in de aansluiting in de koptelefoon tussen mic en speaker?
- Een fout in de kabel (gaat van 1x 3.5mm jack die zowel geluid als mic regelt naar een splitter en daarna gaan ze los in mijn pc). Kabels zijn wel gewoon de meegeleverde kabels.

Razer zelf zegt dat het waarschijnlijk een software matig probleem is.

Heeft iemand ideeën wat hier aan de hand is en nog liever, hoe het op te lossen is?