hoe lang gaat bios batterij mee?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.878 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

  • Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06 16:33

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Topicstarter
kga op vakantie...(weekje maar) en wil de stekker er uitgooien while ik er nie ben (ivm onweer etc)

kan m'n pjoeter zo lang zonder stroom, zonder dat m'n bios batterij vanalles gaat vergeten?


*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains


  • TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:44

TeeDee

CQB 241

ik heb thuis een computertje staan (p166mmx)

die heeft wel eens 5 weken uitgestaan... dus ik denk niet dat er probs komen :)

prettige vakantie trouwens ;)

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored


  • Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07-2025

Blindfold

Donde estan los conejos?

Ja hoor. Mijn computer heeft wel eens een stuk langer zonder stroom gezeten en alles deed het nog prima.

Verwijderd

Je bios gaat nooit verloren. Misschien alleen dat de instellingen weer naar standaard teruggaan. Zo snel je het stoom aansluit doet je bios het gewoon.

Verwijderd

Die batterij in/voor je bios
wordt continue gebruikt.
Dus naar mijn idee loopt die batterij net
zo hard leeg als die uitstaat als aanstaat.

Normaal moet zo'n batterij het ongeveer
wel 4 a 5 jaar volhouden.

Verwijderd

De batterij van mijn vaders computer met een Abit moederbord is echt super gauw leeg
Deze moet men na 4 maanden vernieuwen ofzo.
Eerst gaat de tijd niet meer goed lopen, alleen als je hem aan hebt staan loopt hij weer verder met waar ie gebleven was toen ie uit werd gezet. Maar enkele maanden later begeeft ie het ook het bios te onthouden :(
Weet alleen niet wat het probleem is, want echt normaal is het niet te noemen :'(

  • Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:40

Opa

Nu Multifocaal!

Norm is 5 jaar, en ik heb nog nooit een batterij hoeven vervangen. Record was 7 jaar geloof ik. De limiet is dus in feite de "houdbaarheid" van het moederbordtype zelf, maw het bord is achterhaald eer de batterij leeg raakt.

Eerste symptoom is idd dat de PC klok raar gaat doen. Verder krijg je CMOS CHecksum errors bij het booten.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024


Verwijderd

ik heb een pc al en jaar nie gebruikt en de batt. is nog vol ik ga altijd 6week op vakantie met alles uit :) werkt gewoon

Verwijderd

mijn pa's pc zijn batterij is er na 6 jaar meegekapt

Verwijderd

ik heb een Tulip die heeft geen gewone bat maar die werkt op 3x AA bat dus die zal wel nooit leeg raken! dus mijn record is 9jaar(tulip uit 92)

Verwijderd

als hij wordt gewmaakt staat hij wel langer zonder stroom (netvoeding)

Verwijderd

Wat dacht je op school? 7 weken zonder stroom.

  • Kayz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-06 23:00
Ik heb het wetenschappelijk onderzocht en na veel meten en studeren ben ik er achter gekomen dat hij net zolang meegaat totdat hij leeg is. :)

  • radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-06 22:11

radial

Watch out

zover ik weet kan een battery 6 weken zonder stroom hierna was het finito

20xSF170s - ozo


  • Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:40

Opa

Nu Multifocaal!

Op vrijdag 06 juli 2001 12:15 schreef radial2000 het volgende:
zover ik weet kan een battery 6 weken zonder stroom hierna was het finito
???

Bedoel jij hier niet een EPROM in bijv een hifi tuner?

Of wou je zeggen dat een knoopcel ter grootte van een gulden in een PC met alleen een BIOS klok 20 keer zo snel leeg is als jouw horloge batterijtje?

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024


  • radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-06 22:11

radial

Watch out

jups het ging wel om p166 compie stond 6 weken uit en toen finito

20xSF170s - ozo


Verwijderd

Op vrijdag 06 juli 2001 13:02 schreef radial2000 het volgende:
jups het ging wel om p166 compie stond 6 weken uit en toen finito
dan was die bat ook wel wat ouder!!! duhhhhh! :P

Verwijderd

Ik heb hier een computer staan, die pas ook na iets van 6 jaar wat minder deed... en die stond echt niet elke week aan, veeeel minder! :)

  • PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-06 13:57
gemm 5 tot 6 jaar

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.


  • Aars
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-01 13:59
De bios van onze 468 moet je ook elke keer bij het opstarten opnieuw instellen :)

Best wel irritant :P

-


  • The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:21

The End

!Beginning

Die batterijen worden ook weer opgeladen als je je PC aanzet. De halfwaarde tijd van je moederboard is veel kleiner dan die van de batterij (Na 5 jaar is je batterij meer waard dan je hele PC :) )

Verwijderd

FF voor de duidelijkheid.
Het is naar mijn idee altijd een
batterij.
En die dingen kun je niet of nauwlijks
opladen. Dan was het wel een accu.

En als de PC aanstaat gebruikt hij volgens
mij ook nog de batterij.

Deze batterij zit meestal gebakken in je
DALLAS chipje.

4 to 6 jaar moet kunnen, en hangt volgens mij
dus niet af van het feit of je PC aanstaat of niet.

  • Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06 16:33

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Topicstarter
ah k
thx all
kan ik met een gerust hart op vakantie :P


*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Pagina: 1