Wie zou mij wat verder kunnen helpen met het testen van een automatische (electronische) bloeddrukmeter?
Zo'n electronisch apparaat wat je meestal van een paar tientjes kunt aanschaffen met een daarbij behorende manchet, deze doe je om je arm, hij pompt hem automatisch op, en laat hem weer leeglopen.
Daarna verteld hij keurig wat je bovendruk, onderdruk en hartslag is.
Ik ben al wat aan het zoeken geweest en volgens mij en als ik het goed heb werkt dit d.m.v. de signalen / tonen van Korotkoff?
Maar nu is mijn vraag hoe dit in het apparaat terecht komt?
Vanaf de manchet loopt er 1 slangetje naar binnen:
- aangesloten op een motortje die de druk opbouwt
- aangesloten op een soort relais die bedient kan worden om hem helemaal leeg te laten lopen
- slangetje op de print ......die???? de druk meet, oscillometer schijnt?
Is er een dokter in de zaal, of wellicht iemand die meer met dit soort bloeddrukmeters heeft gedaan?
Zo'n electronisch apparaat wat je meestal van een paar tientjes kunt aanschaffen met een daarbij behorende manchet, deze doe je om je arm, hij pompt hem automatisch op, en laat hem weer leeglopen.
Daarna verteld hij keurig wat je bovendruk, onderdruk en hartslag is.
Ik ben al wat aan het zoeken geweest en volgens mij en als ik het goed heb werkt dit d.m.v. de signalen / tonen van Korotkoff?
Maar nu is mijn vraag hoe dit in het apparaat terecht komt?
Vanaf de manchet loopt er 1 slangetje naar binnen:
- aangesloten op een motortje die de druk opbouwt
- aangesloten op een soort relais die bedient kan worden om hem helemaal leeg te laten lopen
- slangetje op de print ......die???? de druk meet, oscillometer schijnt?
Is er een dokter in de zaal, of wellicht iemand die meer met dit soort bloeddrukmeters heeft gedaan?