Dilemma: investeren in OLED of Budget Topper
Ik zoek een?
- TV
Wat is je budget?
We gaan verhuizen naar nieuwbouw en er is in principe wel budget maar het is in deze situatie echt een kwestie van keuzes. Ik begrijp heel goed dat ik voor OLED zeker niet onder de €1200,- uitkomt. Maar als ik de keuze uiteindelijk niet op OLED valt dan lijkt het mij wijs om toch substantieel minder te besteden aan de TV (<€800.-) nu en over ±5 jaar investeren in een mooie OLED. Jullie advies hierin is dus zeker welkom!
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen?
- TV / Netflix / Youtube (veruit het meeste)
- Af en toe concert via PC danwel laptop
- Steam Link
Welke apparatuur heb je al?
- AVR-Versterker (ondersteunt volgens mij tot 1080p, maar hoeft niet perse voor het video deel gebruikt te worden)
- 2.0 Speakersetup (B&W DM309)
- Steam Link
Wat verwacht je te kunnen gaan doen?
- Hoofdzakelijk dus tv/series/films
- Af en toe een (party)game via Steam Link
Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?
- Nee, ik verwacht dat het smart-tv gedeelte uiteindelijk toch vervang wordt door een mediaspeler, chromecast of dergelijk.
Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt?
OLED:
- pricewatch: LG OLED55B6V Zwart (is nu razend populair hier)
- Andere suggesties meer dan welkom!
Ben benieuwd of jullie de oudere OLED modellen met een wat zachter prijsje nog zouden aanraden:
- pricewatch: LG 55EG910V Zwart
- pricewatch: LG 55EC930V Zwart
Budget toppers:
- pricewatch: Philips 55PUS6501/12 Zilver
- pricewatch: LG 55LH630V Zwart
Naar welk merk gaat je voorkeur uit?
- Geen merk voorkeur
Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden:
Ik heb veel topics in dit forum doorgenomen en ben ook bekend met alle bekende linkjes richting de stukjes van Dimens.
- 4K UHD is geen must
- 100 Hz is een pré
- 55+ Inch (Uit een vorig topic (<1 jaar geleden) werd geadviseerd om minimaal voor 55 Inch te gaan, input hierop is nog steeds welkom.)
Situatieschets van destijds:
Kijkafstand 4m (±0,5m)

Welke vragen heb je hier nog over?
Nog een kleine vraag:
Als ik een ethernet kabel vanuit het modem richting mijn TV-meubel trekt kan ik deze dan in een switch stoppen en vanaf hier drie keer aftakken?
Naar 1.TV (waarschijnlijk KPN mediabox) 2. TV (voor smart tv internet) 3. Steam Link?
Ik zoek een?
- TV
Wat is je budget?
We gaan verhuizen naar nieuwbouw en er is in principe wel budget maar het is in deze situatie echt een kwestie van keuzes. Ik begrijp heel goed dat ik voor OLED zeker niet onder de €1200,- uitkomt. Maar als ik de keuze uiteindelijk niet op OLED valt dan lijkt het mij wijs om toch substantieel minder te besteden aan de TV (<€800.-) nu en over ±5 jaar investeren in een mooie OLED. Jullie advies hierin is dus zeker welkom!
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen?
- TV / Netflix / Youtube (veruit het meeste)
- Af en toe concert via PC danwel laptop
- Steam Link
Welke apparatuur heb je al?
- AVR-Versterker (ondersteunt volgens mij tot 1080p, maar hoeft niet perse voor het video deel gebruikt te worden)
- 2.0 Speakersetup (B&W DM309)
- Steam Link
Wat verwacht je te kunnen gaan doen?
- Hoofdzakelijk dus tv/series/films
- Af en toe een (party)game via Steam Link
Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?
- Nee, ik verwacht dat het smart-tv gedeelte uiteindelijk toch vervang wordt door een mediaspeler, chromecast of dergelijk.
Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt?
OLED:
- pricewatch: LG OLED55B6V Zwart (is nu razend populair hier)
Ben benieuwd of jullie de oudere OLED modellen met een wat zachter prijsje nog zouden aanraden:
- pricewatch: LG 55EG910V Zwart
- pricewatch: LG 55EC930V Zwart
Budget toppers:
- pricewatch: Philips 55PUS6501/12 Zilver
- pricewatch: LG 55LH630V Zwart
Naar welk merk gaat je voorkeur uit?
- Geen merk voorkeur
Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden:
Ik heb veel topics in dit forum doorgenomen en ben ook bekend met alle bekende linkjes richting de stukjes van Dimens.
- 4K UHD is geen must
- 100 Hz is een pré
- 55+ Inch (Uit een vorig topic (<1 jaar geleden) werd geadviseerd om minimaal voor 55 Inch te gaan, input hierop is nog steeds welkom.)
Situatieschets van destijds:
Kijkafstand 4m (±0,5m)

Welke vragen heb je hier nog over?
Nog een kleine vraag:
Als ik een ethernet kabel vanuit het modem richting mijn TV-meubel trekt kan ik deze dan in een switch stoppen en vanaf hier drie keer aftakken?
Naar 1.TV (waarschijnlijk KPN mediabox) 2. TV (voor smart tv internet) 3. Steam Link?