Toon posts:

werkmappen selecteren in werkmap voor afdrukken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik werk vanuit een Excel werkmap waar ik mijn informatie invoer zoals bijv.: werknummer, werkomschrijving etc. deze cellen zijn dan gekoppeld aan andere werkmappen zodat snel en makkelijk alle gegevens aanwezig zijn.

Niks bijzonders en velen kennen dit wel. maar nu zou ik graag aan het eerste werkmap een selectie vak willen toevoegen waar je bijvoorbeeld een vinkje kan aanklikken waar de andere werkmappen aan verbonden zitten. dus als ik bijvoorbeeld 10 werkmappen heb, en ik wil werkmap 3,4,8 en 10 afdrukken (willekeurige werkmappen) dan zou ik dit door op werkmap 1 (waar de informatie staat), met het aanklikken van een vinkje willen afdrukken. hoe kan ik dit doen en is dit überhaupt mogelijk

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Excel

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:34
Klinkt als een macrootje in VBA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb werkelijk geen idee wat je bedoeld haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 16:28:
ik heb werkelijk geen idee wat je bedoeld haha
Dat kun je organiseren met een macro in VBA in Excel.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atanamir
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-09 16:11
Als je niet weet wat VBA is zoek dan even een beginners cursus Excel macro's op internet. Of begin gewoon met rommelen en vanzelf pak je het wel op :)

Hierbij 2 links met nuttige code over printen via VBA.
https://www.rondebruin.nl/win/s9/win010.htm
http://www.excelhowto.com/macros/print-worksheets-vba/

Verder heb je wellicht een array nodig om de goede worksheets te selecteren, maar dat is alweer wat complexer dus dan eerst maar eens kijken of je al iets weet te bouwen aan de hand van de huidige informatie.