Toon posts:

Op maat gemaakte printplaat

Pagina: 1
Acties:
  • 864 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik ben op zoek naar een op maat gemaakte printplaat voor in mijn audio- installatie.
Ik heb hier al wat opzoekwerk rond gedaan maar het lijkt mij niet zo makkelijk om dit zelf te doen.
Kennen jullie toevallig websites of personen die dit op maat maken en wat zijn de gebruikelijke prijzen hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03:31
Heb je al een schema? Wat moet het PCB precies kunnen?

Een PCB naar eigen ontwerp (gerber files) laten maken kan vrij goedkoop, via verschillende sites voor hobbyisten als Fritzing Fab of OSHPark of via (nog goedkopere) Chinese sites als DirtyPCBs of Elecrow (waar ik zelf goede ervaringen mee heb). Het ontwerp maken kan via software als het heel beginnersvriendelijke Fritzing of professionelere pakketten als Eagle, KiCAD of EasyEDA.

Als je niet zelf het ontwerp wil/kan maken moet je daar iemand voor inhuren, en ik denk dat dat een vrij dure grap gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Als je een student/hobbyist kan vinden die dit erbij doet voor de leuk, ben je denk ik €20 per uur kwijt. Een commercieel bedrijf zal al snel >€100 per uur rekenen. En dat is alleen voor het ontwerpen.
Aangezien we geen idee hebben wat wat je ongeveer wilt, kunnen we ook geen uren inschatting maken. Reken er in elk geval op dat zelfs extreem simpele dingen al snel 2 a 3 uur gaan kosten om te ontwerpen en een Chinees aan het werk te zetten.
Ik kan dit wellicht voor je doen, stuur me in dat geval even een PB met wensen en eisen (of kalk die in dit topic neer), dan kan ik een schatting maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TommyboyNL schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 16:12:
Als je een student/hobbyist kan vinden die dit erbij doet voor de leuk, ben je denk ik €20 per uur kwijt. Een commercieel bedrijf zal al snel >€100 per uur rekenen. En dat is alleen voor het ontwerpen.
Aangezien we geen idee hebben wat wat je ongeveer wilt, kunnen we ook geen uren inschatting maken. Reken er in elk geval op dat zelfs extreem simpele dingen al snel 2 a 3 uur gaan kosten om te ontwerpen en een Chinees aan het werk te zetten.
Ik kan dit wellicht voor je doen, stuur me in dat geval even een PB met wensen en eisen (of kalk die in dit topic neer), dan kan ik een schatting maken.
Heb je het nu over het ontwerpen van? Een printplaatje laten maken kost bijna niets en kan op veel plekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xi-s
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 13:13
Verwijderd schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 16:23:
[...]

Heb je het nu over het ontwerpen van? Een printplaatje laten maken kost bijna niets en kan op veel plekken.
TommyboyNL geeft vrij letterlijk aan dat dat om het ontwerpen gaat ja, en TS geeft aan dat hij dat niet zo makkelijk vindt. Dus dat lijkt me wel relevant naast materiële kosten van de printplaat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xi-s schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 16:26:
TommyboyNL geeft vrij letterlijk aan dat dat om het ontwerpen gaat ja, en TS geeft aan dat hij dat niet zo makkelijk vindt. Dus dat lijkt me wel relevant naast materiële kosten van de printplaat. ;)
Zoals TS zijn vraag fraseert kan het ook zomaar alleen om productie gaan. Of er moet een heel product ontwikkeld worden, dus niet alleen een beetje tekenen, maar ook uitdenken en testen. Het bericht van TommyboyNL laat wat ruimte of die kosten nou voor ontwerpen of produceren zijn en dan is het beter duidelijk te zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-10 17:40

SA007

Moderator Tweaking
Dit gaat nergens over, als je een beetje zoekt kan je genoeg plekken vinden om een printplaat te laten maken.

En met deze informatie is er geen zinnig woord over te zegge.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.