WSUS Offline updater doet het niet (offline updaten)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-09 17:28
Aangezien updates installeren voor Windows 7 via internet nogal lang duurt wil ik deze offline installeren via de WSUS Offline DVD (wij hebben een DVD gemaakt). Echter, Updater gestart, juiste keuzes gemaakt, DOS scherm verschijnt, WSUS gaat los... maar installeren van de ruim 200 updates ho maar.

Kan iemand mij uitleggen hoe dat werkt? Ik had verwacht dat WSUS dit geheel automatisch afhandelt.

Ik weet wel dat je met deze DVD de 'defecte' update service in Windows 7 kunt herstellen; Windows update (dan wel via internet) werkt dan weer. Maar dat lijkt mij niet de bedoeling van een offline updater. Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
Hoi Be,

Dit is mijn actielijst die ik uitvoer als ik windows wil updaten.
(niet de laatste versie downloaden, maar de een na laatste, en deze updaten.)

http://download.wsusoffline.net/wsusoffline109.zip

1. Uitpakken, dan UpdateGenerator.exe uitvoeren.
2. het goede product selecteren, dus W7 x64 gok ik ;)
3. dan krijg je de melding dat je oude versie gebruikt,of je wilt updaten, klik dan op ja.

4. na de update voer stap 2 nog een keer uit.
5. hij gaat de updates downloaden. (dit kan even duren)
6. Nadat hij klaar is met downloaden ga naar de map "client"
7. rechtermuisknop op "update.cmd", uitvoeren als administrator.

Dan zou die alle updates moeten gaan uitvoeren.

Hiervoor heb je overigens geen CD/DVD nodig. gewoon een USB stick is voldoende ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
Ok. Update.cmd gedraaid (stond overigens niet in de map client). DOS-scherm met op het einde de tekst Listing ID's of missing updates.. Vervolgens melding No updates missing... Einde verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
Heb je wel de goede versie van windows 7 gedownload? (bij het selecteren waarvoor je de updates wilt hebben?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
Ik heb net nog een keer getest; het lijkt nu wel te werken. Zeker foutje begaan. Topic kan gesloten worden.