Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Repeater opties

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-11 22:26
Mijn vraag
Mijn vraag is of ik met mijn router in repeater mode vervolgens bekabeling kan aansluiten?

Ik ga waarschijnlijk verhuizen naar een studio waar ze alleen wifi hebben, ik wil dit signaal ontvangen op mijn router d.m.v. de repeater mode. Super ideaal dat ik dan beter bereik heb in de kamer (nadeel dat de snelheid wel omlaag gaat).

Als ik mijn router in repeater mode zet en een stabiel signaal ontvang. Kan ik dan alleen WIFI door zenden naar mijn eigen ruimte, of kan ik dan ook bekabeling (via de LAN poorten) op mijn router gebruiken die dan koppelen aan mijn PC/ NAS waar dan ook internet op zit?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Mijn router :Asus RT-AC66U
Router verhuurders: Ik meen eentje van Ziggo

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb nog niks kunnen proberen, maar het volgende heb ik gevonden wat geen antwoord op mijn vraag geeft.
Het geeft alleen aan het WIFI signaal door te sturen, ik kan hierin niks vinden over bekabeling erbij.

https://www.asus.com/nl/support/faq/114612

Alle reacties

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:12
Bij het model hiervoor heb ik hem ook eens in repeater mode moeten zetten. De LAN poorten waren toen bruikbaar de WAN niet.

• Zaratrass
Cave_Boy schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 14:38:
Bij het model hiervoor heb ik hem ook eens in repeater mode moeten zetten. De LAN poorten waren toen bruikbaar de WAN niet.
Daarbij waren je LAN poorten bereikbaar tot het internet?

• Cave_Boy
Ja. Ik had daar gewoon een bedrade printer op aangesloten en een NAS en een Playstation. De oplossing van repeater is niet echt fijn. Dit omdat je een vertraging krijgt door het draadloze gedeelte. Een kabel zou fijner zijn. Soms is een Homeplug (dus via stopcontact) ook best goed werkbaar.

• Zaratrass
Cave_Boy schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 14:47:
Ja. Ik had daar gewoon een bedrade printer op aangesloten en een NAS en een Playstation. De oplossing van repeater is niet echt fijn. Dit omdat je een vertraging krijgt door het draadloze gedeelte. Een kabel zou fijner zijn. Soms is een Homeplug (dus via stopcontact) ook best goed werkbaar.
Ik snap wat je bedoelt, het is inderdaad niet de meeste fijne oplossing. Het liefste zou ik hem als een acces point willen gebruiken. Maar ik weet niet hoe de verhuurder opkijkt als ik even aan kabel door zijn huis ga leggen.

Een homeplug is natuurlijk ook iets waar ik naar kan kijken. Ik zal even wat reviews gaan lezen en hoe het werkt. Aangezien het om een oud herenhuis gaat, weet ik niet hoe goed de elektrische bedrading in het huis is en of dit invloed heeft op het internet signaal. Is een home plug alleen een wifi extender of zou ik daar ook een switch/router op kunnen aansluiten?

[ Voor 5% gewijzigd door Zaratrass op 07-06-2017 15:02 ]

• Cave_Boy
manii schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 15:00:
[...]

Ik snap wat je bedoelt, het is inderdaad niet de meeste fijne oplossing. Het liefste zou ik hem als een acces point willen gebruiken. Maar ik weet niet hoe de verhuurder opkijkt als ik even aan kabel door zijn huis ga leggen.

Een homeplug is natuurlijk ook iets waar ik naar kan kijken. Ik zal even wat reviews gaan lezen en hoe het werkt. Aangezien het om een oud herenhuis gaat, weet ik niet hoe goed de elektrische bedrading in het huis is en of dit invloed heeft op het internet signaal. Is een home plug alleen een wifi extender of zou ik daar ook een switch/router op kunnen aansluiten?
Goed kijken hoe de bedrading loopt en kijken waar je het beste de plugs in kunt steken. Je haalt vaak niet de maximale snelheid maar 100Mb/s halen de meeste wel gemakkelijk. De grens begint rond de 400Mb/s te komen bij de knappere versies.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Cave_Boy schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 15:10:
[...]

Goed kijken hoe de bedrading loopt en kijken waar je het beste de plugs in kunt steken. Je haalt vaak niet de maximale snelheid maar 100Mb/s halen de meeste wel gemakkelijk. De grens begint rond de 400Mb/s te komen bij de knappere versies.
Volledig afhankelijk van de hoeveelheid verstoring op je stroomnet. Onderschat daarbij vooral spaarlampen niet. 400Mbps is haalbaar op een volledig schoon netwerk bij een HomePlug AV2.0 set met MiMo, maar zelfde set kan <20Mbps en instabiel halen op een vuilere. Dat weet je nooit op voorhand.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1