Programma automatisch starten op bepaald scherm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_04
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Voor mijn werk moet ik een desktop omgeving inrichten die gebruikt gaat worden voor HMI clients. Deze zullen bediend gaan worden door operators.

Om ervoor te zorgen dat een operator zo min mogelijk moet doen na het opstarten van de desktop wil ik ervoor zorgen dat de desktop automatisch de HMI clients opstart.

Op elke desktop worden twee of drie schermen aangesloten. Voor elk scherm is er een aparte client. Ik weet dat het mogelijk is om meerdere clients naast elkaar te starten. Elk scherm krijgt een eigen .CLI-bestand welke is geconfigureerd voor de resolutie van dat scherm.

Mijn vraag:
Is het mogelijk om automatisch bij het starten van de .CLI-bestanden aan te geven op welk van de twee of drie schermen het bestand moet openen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Rockwell Automation FactoryTalk View Client

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Handmatig krijg ik dit voor mekaar door elke client apart te starten op het juiste scherm (bureaublad icoon op elk scherm).

Alvast bedankt!
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Wat als je via een script het icoon op het bureaublad start?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_04
  • Niet online
Ik heb iets gelijks geprobeerd. Niet via een script maar door in de Startup folder een snelkoppeling naar het .cli-bestand te maken. Het .cli-bestand staat op het juiste scherm.

Dit werkte helaas niet. Ik zal morgen eens kijken of het mogelijk is om het via een script te doen.

Ik denk dat mooiste is om een startup-entry aan een scherm te kunnen koppelen. Maar deze mogelijkheid heb ik nog nergens gevonden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Dit blijkt ook te werken:

1. Open the application.
2. Re-size the window so that it is not maximized or minimized.
3. Move the window to the monitor you want it to open on by default.
4. Close the application. Do not re-size prior to closing.
5. Open the application. It should open on the monitor you just moved it to and closed it on.
6. Maximize the window. The application will now open on this monitor by default. If you want to change it to another monitor, just follow steps 1-6 again.

Deze applicatie zou het moeten kunnen:
http://maxto.net

Anders UltraMon?
http://realtimesoft.com/ultramon/overview/

"Use the UltraMon tabs added to a shortcut's properties to set an application's position or use custom display settings when the application is running."

Of kijken wat er door de applicatie is weggeschreven in het register. Daar kan ook nog wel eens x en y posities staan :)

[ Voor 27% gewijzigd door Squ1zZy op 07-06-2017 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_04
  • Niet online
Ik zal vandaag eens kijken of één van deze oplossingen werkt.

Bedankt voor het meedenken!