Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kywr
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ha Tweakers!

Op dit moment worden er een hoop advertenties op de V&A pagina gezet door gebruiker digoo.be. Zover ik jullie FAQ en Vraag & Aanbod-voorwaarden lees is het niet de bedoeling dat Handelaren, resellers en retailers hun producten hier op V&A neerzetten. Ik krijg de indruk dat Digoo.be dat wél doet, dus bij deze even een melding daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Jup, als je zijn advertenties bekijkt allemaal exact dezelfde inhoud.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ruimere openstelling V&A

V&A heeft tegenwoordig een 'ruimere' opstelling. Je mag als bedrijf V&A dus volplempen met refurbished meuk, en dit is precies wat user digoo.be doet.

Volgens bovenstaand topic is de test 'een succes' geweest en worden/zijn de regels aangepast (lees: versoepeld).

Of ik het eens ben met deze ruimere opstelling laat ik even in het midden en is ook niet relevant, maar de advertenties van digoo lijken dus gegrond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• duk3n
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 11:40
Ik was net op zoek in het forum waar ik dit kon aankaarten, toen ik dit topic zag.

Los van het feit of dat er een ruimere openstelling is van V&A, door het massaal plempen van advertenties door digoo.be, lees je de advertenties van particulieren over het hoofd. Terwijl ooit V&A juist was bedoelt voor Tweakers om hun spullen die ze overhadden, uitgetest hadden of zat waren, konden verkopen aan andere Tweakers.

Als ik een nieuwe prijs wil betalen voor een nieuw / refurbished product, dan ga ik wel naar beslist.nl of een variant daarvan.
Maak alsjeblieft in de linkerkolom een selectie vakje voor particulieren en Handelaren, resellers en retailers om nog enigszins te kunnen filteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:18
Los van het feit of handelaren wel of niet worden toegelaten, (het eerste is het geval : ja) wil nog niet zeggen dat het oke is om even 40 advertenties neer te plempen terwijl dit ook in één advertentie kan (meerdere stuks bescihkbaar)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Er is ook inmddels al 1 review gegeven, zonder 1 verkoop via tweakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik koop dus nooit wat bij dit soort verkopers :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-09 12:22

iChaos

It's Lupus.

Hier loop ik ook wel met een grote boog omheen ja. Als je zoekt op 'iPhone' kom je geen normale advertentie meer tegen. Zou toch heel jammer zijn als hier niets aan wordt gedaan, naast het goede feedbacksysteem is het feit dat juist dit soort praktijken hier niet plaatsvonden de grote meerwaarde van V&A over Marktplaats..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-07 12:13
Totaal mee eens met TS.
Begin me hier dus al helemaal aan te irriteren. Toestaan prima. Maar paal & perk stellen is wel zo handig.

V&A vol-gespammed zoals Digoo doet kan je niet eens normaal op zoek gaan naar wat andere Tweakers aanbieden....jaagt steeds mee Tweakers weg.

Want zeg nou zelf. 45 refurbished iPhone advertenties tegen een prijs 10% dan retail adviesprijs?
Die prijzen zijn totaal commercieel. Overpriced voor gebruikte producten.
Dat had ook in 1 of 2 advertenties gekund.

Het advies..Met een ruime boog omheen lopen....dat gaat moeilijk als je een specifiek product zoekt.

Ik zou zeggen:
  • Oftewel regels aanscherpen
  • Oftewel in Pricewatch een catagorie 'used products' toevoegen en V&A weer 'van Tweakers voor Tweakers' laten.
  • Oftewel een aparte verplichte categorie voor deze verkopers zodat we deze kunnen wegfilteren.
Maar zoals het zich nu ontwikkelt was volgens mij niet de intentie.

Edit
Dag Nathan,

De staat van dit toestel is volledig NIEUW.

Stond voorheen op 'zeer goede staat'.
Dit was een foutje van ons, excuses!

Met vriendelijke groet,
Het digoo.be - team!
Laat ze Tweakers betalen en de producten gewoon plaatsen in Pricewatch. Of heb ik het bij het verkeerde end?

[ Voor 13% gewijzigd door kwakzalver op 26-06-2017 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:18
Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2017 @ 11:58:
[...]

Je beseft dat nieuwhandel in de Pricewatch thuishoort he? Met dit soort volumes aan handel ben je ook per definitie geen particulier meer.
Deze uit een ander topic maar zeker toepasbaar op meerdere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gadgeteer schreef op maandag 26 juni 2017 @ 15:10:
[...]

Deze uit een ander topic maar zeker toepasbaar op meerdere?
Als het sporadisch is of met niet-courante artikelen, dan zullen we niet op eerste aangeven de stop aanzeggen. Maar als er ook klachten komen, en in onze communicatie blijkt dat iemand denkt de wet te kennen waarbij na iets doorvragen dat verre van blijkt, dan levert dat extra zorgen op. Het zal per situatie bekeken moeten worden ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:18
Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2017 @ 15:14:
[...]

Als het sporadisch is of met niet-courante artikelen, dan zullen we niet op eerste aangeven de stop aanzeggen. Maar als er ook klachten komen, en in onze communicatie blijkt dat iemand denkt de wet te kennen waarbij na iets doorvragen dat verre van blijkt, dan levert dat extra zorgen op. Het zal per situatie bekeken moeten worden ben ik bang.
Ben in ieder geval blij dat nu ook voor de buitenwereld duidelijk wordt dat jullie er bovenop zitten. Nog steeds lijkt het soms dat er vanalles gebeurt wat niet zou moeten op de V&A. Zal voor jullie ook lastig zijn om te zien wanneer iets sporadisch/niet-courant is of gewoon nieuwe handelswaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gadgeteer schreef op maandag 26 juni 2017 @ 15:18:
[...]

Ben in ieder geval blij dat nu ook voor de buitenwereld duidelijk wordt dat jullie er bovenop zitten. Nog steeds lijkt het soms dat er vanalles gebeurt wat niet zou moeten op de V&A. Zal voor jullie ook lastig zijn om te zien wanneer iets sporadisch/niet-courant is of gewoon nieuwe handelswaar.
Klopt; je kijkt altijd naar de basis of het iets toevoegt voor de bezoeker. Die balans is niet altijd 100% duidelijk, wat ook onderdeel is van de dynamiek als dingen veranderen.

Het gaat hier om refurbished, waar we ook in de pricewatch geen plek voor hebben. Ik neig ernaar te stellen dat ze nu ook weer niet zo nodig alle kleuren apart hoeven te vermelden; maar dan zit je er wel weer mee dat de koppeling naar de PW, waar prijzen tussen kleuren verschillen niet lekker is. Beide kanten op; je krijgt dan als je een alert op de PW zet ook geen melding als er een advertentie in die kleur geplaatst wordt.

Voor de prijzen kan je de filters goed toepassen; met dit soort prijzen zie je ook dat het animo minimaal is. Dus het is een hoop werk voor ze voor weinig resultaat. Dan wordt de keuze sowieso om de prijs te verlagen of alleen de toppers aanbieden. Dat soort dynamiek zie je niet in een dag - vandaar dat er altijd ook wat tijd overheen gaat om te kunnen zien hoe zaken zich echt (vanzelf) ontwikkelen.

In communicatie zijn ze in ieder geval duidelijk over de entiteit en basisrechten. Of ze Koop op Afstand ook nakomen is een kwestie van ervaringen - daarbij zie je sowieso een oerwoud aan voorwaarden tussen winkels waarbij de realiteit helaas vaak anders is dan de voorwaarden stellen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2017 15:28 ]

Pagina: 1