Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Vraag
Beste antwoord (via Zeror op 08-06-2017 11:21)
Alle reacties
Kijk eens of je de router functie in die Sitecom kan uitschakelen; dan heb je een simpele switch.
Ik neem aan dat je dit doet omdat je meer netwerkpoorten nodig hebt bij je tv? Anders zie ik geen enkel nut...
Dan moet ik daar eens naar kijken. Ik meen wel zoiets gezien te hebben in de settings, maar ik twijfelde of daar iets moest veranderen of niet.Nyarlathotep schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 14:40:
Waarschijnlijk is jouw tweede router nu ook ip-adressen aan het uitdelen en dan gaat het mis.
Kijk eens of je de router functie in die Sitecom kan uitschakelen; dan heb je een simpele switch.
Dit ja.Ik neem aan dat je dit doet omdat je meer netwerkpoorten nodig hebt bij je tv? Anders zie ik geen enkel nut...
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Of je moet een router hebben die ITV ondersteund, niet ondersteund door KPN, wel discussies op het KPN forum.
Of je moet in Bridge modus gaan werken, dat kan wel.
Leesvoer:
https://forum.kpn.com/thu...ter-de-experia-box-164983
http://netwerkje.com/eigen-router
[ Voor 31% gewijzigd door Ora et Labora op 07-06-2017 15:57 ]
Who's general failure, and why is he reading my disk?
Dit precies, is de oplossing.Galaxis schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 15:58:
Je hebt een switch nodig, maar omdat je routed IPTV heb van KPN heb je een switch nodig welke IMGP snooping ondersteunt.
Even in wat dozen gezocht en nog een oude Sitecom switch (LN-118) gevonden. Tussen de specificaties stond niet dat ie IMGP ondersteunt (althans niet kunnen vinden). Maar heb hem toch aangesloten en alles lijkt naar behoren te werken.Galaxis schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 15:58:
Je hebt een switch nodig, maar omdat je routed IPTV heb van KPN heb je een switch nodig welke IMGP snooping ondersteunt.
Jammer dat ik de router niet kon gebruiken, want dan had ik als extraatje nog draadloos gehad wat leuk was geweest voor mijn Nintendo Switch, waarvoor het bereik van mijn experia box als te zwak wordt gezien. Hoopte door een wireless router dichterbij te plaatsen ik wel gewoon in mijn huiskamer kon gamen. Maar de Nintendo Switch kan nu wel bedraad aangesloten worden en dat maakt het ook al goed.
Je kan de router wel gebruiken, als je de DHCP-server daarop uitzet en de WAN-poort niet gebruikt.Zeror schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 23:00:
[...]
Even in wat dozen gezocht en nog een oude Sitecom switch (LN-118) gevonden. Tussen de specificaties stond niet dat ie IMGP ondersteunt (althans niet kunnen vinden). Maar heb hem toch aangesloten en alles lijkt naar behoren te werken.
Jammer dat ik de router niet kon gebruiken, want dan had ik als extraatje nog draadloos gehad wat leuk was geweest voor mijn Nintendo Switch, waarvoor het bereik van mijn experia box als te zwak wordt gezien. Hoopte door een wireless router dichterbij te plaatsen ik wel gewoon in mijn huiskamer kon gamen. Maar de Nintendo Switch kan nu wel bedraad aangesloten worden en dat maakt het ook al goed.
Verbaasd me dat je deze methode niet kent, want sinds 1999 zijn er echt al wel een miljoen topics over geopend van mensen die exact dit wilde
Verder kan je op een apparaat die op die nieuwe switch is aangesloten op de netwerkinterface van Windows o.i.d kijken of er een vaste stroom netwerkverkeer over de interface gaat als je tv aan het kijken bent. dan weet je dat IGMP niet werkt
Natuurlijk ken ik de methode wel. Alleen ben ik niet zo bekend met het fijne van netwerkapparatuur. Maar dacht veel te moeilijk blijkbaar.RodeStabilo schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 10:33:
[...]
Verbaasd me dat je deze methode niet kent, want sinds 1999 zijn er echt al wel een miljoen topics over geopend van mensen die exact dit wilde
Verwijderd
Ik heb bijna hetzelfde probleem als TS, alleen ben ik een stuk minder technisch. Wij wonen op de tweede verdieping en onze telfort box staat in de meterkast op begaande grond. Er is door de vorige eigenaar alvast een LANkabel naar de woonkamer gelegd. Deze kunnen we aansluiten op de router of op de interactieve tv kast. Via de router naar de interactieve TV doet die niet.
Wat voor switch heb ik in mijn situatie nodig om vanuit die ene lankabel in de woonkamer internet en tv te krijgen, en moet ik die direct op het modem zetten of kan ik die ook in te woonkamer plaatsen?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2017 15:53 ]
Zie voor het antwoord het aangemerkte beste antwoord. Aangezien KPN en Telfort vrijwel dezelfde apparatuur en infrastructuur gebruiken, neem ik aan dat dit voor Telfort ook geld.Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:52:
Wat voor switch heb ik in mijn situatie nodig om vanuit die ene lankabel in de woonkamer internet en tv te krijgen, en moet ik die direct op het modem zetten of kan ik die ook in te woonkamer plaatsen?
Signature van nature
Hij heeft alleen niets met kpn van doen.Sircuri schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:08:
Gewoon bellen met KPN. Ze sturen gratis een 5 poorts switch toe welke die IMGP snooping ondersteunt.
Hij zit bij telfort
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
chucky666 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:23:
[...]
Hij heeft alleen niets met kpn van doen.
Hij zit bij telfort

Signature van nature
TS Zit wel bij KPN. Sandervkvk die later aanhaakt in dit topic zit bij Telfort.chucky666 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:23:
[...]
Hij heeft alleen niets met kpn van doen.
Hij zit bij telfort