Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 20:59
Mijn vraag
Android maakt gebruik van grouped notifications, waarin berichten van 1 app worden samengenomen tot 1 uitschuifbare notificatie. Dit is vele gevallen handig maar voor bepaalde applicaties als Whatsapp vind ik het alleen maar irritant.

Is er een manier om het samennemen van deze notificaties uit te schakelen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Galaxy S7 (maar ook elke andere telefoon) met Android 6.0 of 7.0

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al gegoogled maar ik heb geen oplossing gevonden. Ik heb wel meerdere mensen gevonden die dezelfde vraag vroegen maar nooit met een antwoord erbij.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik vind het juist bij Whatsapp wel toegevoegde waarde hebben, omdat ik dan meteen alle notificaities kan lezen ipv. alleen de laatste.

Ik geloof overigens niet dat het mogelijk is om dit uit te schakelen voor specifieke apps, aangezien het gewoon ingebouwd zit in Android 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
rens-br schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 09:35:
Ik vind het juist bij Whatsapp wel toegevoegde waarde hebben, omdat ik dan meteen alle notificaities kan lezen ipv. alleen de laatste.

Ik geloof overigens niet dat het mogelijk is om dit uit te schakelen voor specifieke apps, aangezien het gewoon ingebouwd zit in Android 7.
Juist niet! Als je onderstaand voorbeeld bekijkt, zie je dat in eerste instantie slechts 2 berichten te lezen zijn van de 7 in totaal, en zelfs als je alles hebt uitgeschoven kan ik maar 5 van de 7 berichten lezen. Dat is wat ik er zo vervelend aan vind.

https://www.androidplanet...s/2017/01/whatsappn-1.jpg
https://www.androidplanet...s/2017/01/whatsappn-2.jpg
https://www.androidplanet...s/2017/01/whatsappn-3.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door thefal op 08-06-2017 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
thefal schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 09:45:
Juist niet! Als je onderstaand voorbeeld bekijkt, zie je dat in eerste instantie slechts 2 berichten te lezen zijn van de 7 in totaal, en zelfs als je alles hebt uitgeschoven kan ik maar 5 van de 7 berichten lezen. Dat is wat ik er zo vervelend aan vind.
Nou is het al even geleden. Maar met de instelling van Android 6 kon je dan niet nog veel minder zien?

Volgens mij was toen wel elk gesprek apart, maar kon je van elk gesprek maar één bericht lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
Momenteel krijg je in Android 6.0 dezelfde notificatie te zien als het eerste plaatjes, alleen dan niet uitschuifbaar. Hoe het daarvoor was weet ik niet.

Ik hoop dat er ergens een root-tweak is of misschien zelfs Xposed voor Android 6.0 die de grouping uit kan schakelen...