Ben ik weer te soft aan het worden?

uchihamadara schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 15:08:
[...]
Ik zou wel voor de VEGA willen gaan als die niet TE duur is, maar waarschijnlijk wel met wat er nu ongeveer gespeculeerd is. ik wil graag 1080P 60FPS of 720P 60FPS Games gaan streamen dus zou de VEGA dan overkill zijn? het is ook niet de meest moeilijke game om te runnen namelijk Overwatch, PUBG. is de 580 hier meer dan genoeg of niet?
Voor de huidige spellen zouden de Vega-kaarten overkill zijn voor jou, je moet er wel rekening mee houden dat gemiddelde graphics van over een paar jaar gelijk zijn aan zeer hoge instellingen of zelfs ultra-instellingen van nu. Voor de huidige spellen kan je met de RX 580 bij de meeste spellen vrijwel alles op ultra zetten en je haalt nog steeds 60 FPS. Dat moet je echter niet doen, je verspilt enkel een hoop stroom met ultra-instellingen, tussen ultra en zeer hoog zie je normaal gesproken geen verschil, zelfs met screenshots moet je er erg naar zoeken. Tussen zeer hoog en hoog zie je soms wel verschillen, het hangt van het spel af. Zoals ik al aangaf kan je met de huidige spellen zelfs vaak met 1440p spelen en nog 60 FPS hawlen met een RX 580.
Ik weet niet wat PUBG is maar Overwacht heeft weinig nodig, dat haalt op een RX 460 nog 60 FPS met hoge instellingen. Het punt is alleen wel dat als je die kaart over 3/4 jaar nog wil gebruiken of je die kaart wil verkopen (en dan een andere kopen) dat de kleine Vega-kaart dan beter functioneert en meer waarade heeft. Je kan ook wachten totdat die Vega-kaarten uitkomen en dan je slag slaan met een RX 570 of een RX 580, de kans is groot dat de prijs wat gaat zakken, zeker voor de RX 570 (die prijs lag nog te hoog in vergelijking met de RX 470). De RX 570 zou voor jou momenteel ook prima volstaan.
Als jij eens je monitor upgradet kies dan zeker voor een FreeSync-monitor. Tenzij je op een zeer hoog niveau competitief gamet of zeer gevoelig bent voor inputlag wil je FreeSync gebruiken. FreeSync geeft een beetje extra inputlag maar veel minder dan VSync terwijl het beeld er beter uitziet. Zonder FreeSync of VSync krijg je elke seconde tig keer dat een deel van het beeld verschoven is t.o.v. een ander deel van het beeld.

Dat komt doordat je de camera (muis) beweegt of doordat je karakter beweegt, een deel van de buffer was overschreven met de volgende frame (plaatje), een deel nog niet.
FreeSync voorkomt dat maar omdat er een klein beetje communicatie voor nodig is tussen de grafische kaart en de monitor krijg je wel een iets grotere tijd tussen de input en het tonen van het beeld. Veel mensen die het gebruiken zijn er enthousiast over terwijl Vsync door de meeste gamers wordt gehaat.
Doe de 480 maar niet, dat zijn allemaal lawaaierige kaarten die onvoldoende goed koelen.
[
Voor 23% gewijzigd door
Anoniem: 444127 op 07-06-2017 19:00
]