• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:58
Ik zoek een?
Nieuwe Android telefoon, nadat het scherm van mijn Lumia 950 het weekend niet heeft overleeft en deze telefoon qua apps mogelijkheden bijna is uitgestorven, wellicht helaas, maar weer terug naar Android

Wat is je budget?
Geheel afhankelijk van de (on)mogelijkheden van de telefoon

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Telefoon moet goed zijn betreffende camera, accuduur en prestaties. Verder geen specifieke eisen waaraan het moet voldoen.

Wat heb je zelf al gevonden?
- pricewatch: Samsung Galaxy S7 edge 32GB Zwart
- product: Motorola Moto G5 Plus

Ik twijfel enorm tussen beide telefoons, waarbij een geseald exemplaar van de S7 edge te vinden is voor rond de € 500 en de G5 Plus daar ongeveer de helft van kost. Mijn Lumia 950 is mijn eerste telefoon die ik heb laten vallen waardoor het scherm inmiddels vreselijk is. Voor de toekomstige telefoon wil ik dan ook een UAG (of vergelijkbaar) hoesje aanschaffen. Of dat echter voldoende zekerheid geeft voor het scherm, tja dat blijft de vraag.

Haal je voor twee keer zoveel geld daadwerkelijk heel veel meerwaarde in huis? Of is het 'schijn' en zichtbaar voor echte oog voor details personen? Helaas gaan de meeste online reviews over het vergelijk tussen de camera's. Wellicht ervaringsdeskundigen van beide telefoons?

Wat ik zelf lijk te gaan missen is kompas en vooral optische stabilisatie bij video, maar wellicht zijn er veel meer verschillen.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik denk dat ik een type ben die graag het beste van het beste wil hebben, maar ook meer dan goed overweg kan met een telefoon met mindere specs omdat die ook voldoende voor mij kan presteren ;)

Wellicht een hele oneerlijke strijd, maar ben toch benieuwd naar de uitkomst

LOETKE

Verwijderd

Ik ben na de L950 voor de OnePlus 3T gegaan. Nu nog voor €439 te krijgen.
Heb je die overwogen?

• RudyL
Verwijderd schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 12:26:
Ik ben na de L950 voor de OnePlus 3T gegaan. Nu nog voor €439 te krijgen.
Heb je die overwogen?
Ja de OnePlus 3T en ook de 5 staan eigenlijk wel op de shortlist. Echter ben ik daar wel wat huiveriger voor nazorg en lijkt ook de batterij prestaties van de S7 edge t.o.v. de 3T beter te zijn.

LOETKE

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:20

P_Tingen

omdat het KAN

De G5 komt erg goed uit de vergelijkende fototest op allaboutwindowsphones.com.

... en gaat over tot de orde van de dag

• RudyL
P_Tingen schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 13:12:
De G5 komt erg goed uit de vergelijkende fototest op allaboutwindowsphones.com.
Maar dat is de LG G5, die hoort niet bij het rijtje kanshebbers.

LOETKE

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:20

P_Tingen

omdat het KAN

RudyL schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 13:20:
[...]
Maar dat is de LG G5, die hoort niet bij het rijtje kanshebbers.
Aaah, waarom hebben die toestellen dan ook dezelfde naam 8)7

... en gaat over tot de orde van de dag

• RudyL
Het blijft een lastige keuze hoor, gisteren in de MM zowel gekeken naar de G5 plus als de S7 edge. S7 edge ziet er natuurlijk beter uit, maar vraag me dan ook wel af of ik de meerwaarde in functionaliteit daadwerkelijk nodig ben / ga gebruiken.

Enige wat ik mij nu afvraag mis ik naast de OnePlus telefoons niet andere (net uitgekomen) toppers die ik eigenlijk wel moet meenemen in de afweging? Momenteel neig ik naar de G5 plus, mede door postings van JackL89 in het G5 plus topic.

LOETKE

• Victor Oornc
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 02-12-2024
Volgens ars technica was de HTC 10 de stiekeme beste smartphone van 2016. Dit zou een alternatief kunnen zijn voor de s7. Let wel op dat je niet uitkomt bij de later uitgebrachte maar minderwaardige HTC 10 evo. Als je minder updates en 2e hands geen probleem vindt kan je voor de prijs van de G5plus een Samsung Galaxy S6 kopen, en voor een midrange prijs genieten van een high end camera. Verder zijn er niet veel alternatieven met een top camera, dat is toch waar een midranger vaak als eerste bezuinigd.

[ Voor 9% gewijzigd door Victor Oornc op 09-06-2017 22:33 ]

• Jeroen10
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Kijk ook eens naar de Motorola X style, tis al een iets oudere telefoon, maar prima specs en vooral goedkoop.

• RudyL
Jeroen10 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:40:
Kijk ook eens naar de Motorola X style, tis al een iets oudere telefoon, maar prima specs en vooral goedkoop.
Is een paar tientjes goedkoper dan de G5 plus, welke qua formaat / gewicht de voorkeur bij me heeft. Uiteraard moet ik dit nu wel zeggen, doordat de G5 Plus gisteren bij me geleverd is. ;)

LOETKE

Pagina: 1