Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• jokko
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-08 20:10
Heyy,

Bij een van onze klanten komt het voor dat er een PSOD op treed.
Echter vraag ik me af wat je hier nu het beste mee kan doen ?
Uit de afbeelding weet ik niet echt waar op ik moet zoeken, als tekst geeft ie aan dat er een momory probleem is maar dan met welke bank en is dit dan niet mogelijk gekomen door de firmware ?

Ook ben ik bezig om de dump er uit te halen als dit is gelukt zal ik deze posten :P
Is hieruit altijd of een grotere kans de oplossing er uit te halen of verdoe ik me tijd hier mee ?
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/hkqllg5gabxcr.jpg

https://www.mupload.nl/img/hkqllg5gabxcr.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door jokko op 07-06-2017 12:10 ]

• alberthakvoort
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05:58
Al nieuwere of oudere vmware versie geprobeerd? Als het spontaan is gaan optreden is het meestal het geheugen.. Zijn van die vervelende zoek klusjes...

https://kb.vmware.com/sel...playKC&externalId=2071752

[ Voor 26% gewijzigd door alberthakvoort op 07-06-2017 12:16 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

jokko schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 12:09:
Ook ben ik bezig om de dump er uit te halen als dit is gelukt zal ik deze posten :P
Dat zou ik niet doen.. daar kunnen best gegevens van je klant in staan. Dat moet je niet zomaar op een forum posten.

Verder: HP server? Dell? Is er niets te vinden over geheugenfouten in iLO of DRAC? Wat voor server hebben we het over?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:28

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Vmware, al is dat uiteindelijk Linux, hoort in SWS.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-11 20:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

jokko schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 12:09:
Heyy,

Bij een van onze klanten komt het voor dat er een PSOD op treed.
Echter vraag ik me af wat je hier nu het beste mee kan doen ?
Uit de afbeelding weet ik niet echt waar op ik moet zoeken, als tekst geeft ie aan dat er een momory probleem is maar dan met welke bank en is dit dan niet mogelijk gekomen door de firmware ?

Is hieruit altijd of een grotere kans de oplossing er uit te halen of verdoe ik me tijd hier mee ?
[afbeelding]

https://www.mupload.nl/img/hkqllg5gabxcr.jpg
Die dump heb je zelf niets aan. Ik kan er vrijwel niets mee en stuur ze direct door naar engineering.
Het is geen PSOD die ik ken en dus is de kans vrij groot dat het een hardware issue is.

Welke ESXi versie, welke diskcontrollers en welke CPU?
Hero of Time schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 12:35:
Vmware, al is dat uiteindelijk Linux, hoort in SWS.
Het is geen Linux meer, zelfs geen afgeleide van. (net zoals MacOS geen Linux is)
.Maarten schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 14:27:
Zijn alle firmwares up to date?
Wat gebeurd er als je opstart met zo min mogelijk geheugen?
Ik zou geen firmwares updates uitvoeren als er andere identieke hosts zijn zonder problemen. En voor je een firmware update de HCL en vendor checken en ook kijken welke drivers er vereist zijn voor de nieuwe firmware.

Uitzondering zou een Fusion IO kaart kunnen zijn, met driver 4.2.5 zijn er bijvoorbeeld problemen bekend, dat zou een goede reden kunnen zijn om driver en firmware te updaten. Of een nieuwere BIOS als het een Broadwell CPU is zonder nieuwere microcode.

code:
1
2
vsish
get /hardware/cpu/cpuList/0

[...]
Number of microcode updates:0
Original Revision:0x0b000010
Current Revision:0x0b000010
[...]

Daarom zou ik eerst de log file bekijken, dan willen weten welke hardware er inzit, een selftest van de vendor op de server draaien en als uit die drie niets te halen is met GSS bellen en de dump uploaden.

[ Voor 40% gewijzigd door |sWORDs| op 07-06-2017 14:38 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:28
Zijn alle firmwares up to date?
Wat gebeurd er als je opstart met zo min mogelijk geheugen?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:28

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

|sWORDs| schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 14:21:
[...]

Het is geen Linux meer, zelfs geen afgeleide van. (net zoals MacOS geen Linux is)
Oh? Wat staat hier dan?
VMkernel host1 5.5.0 #1 SMP Release build-4345813 Sep 5 2016 04:18:25 x86_64 GNU/Linux
Ik zie daar toch echt 100% duidelijk Linux staan. OSX is heeft geen klap met Linux te maken, omdat het afgeleide van BSD is. Jouw vergelijking slaat als een lul op een drumstel, het heeft niets met elkaar te maken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Het ontwerp en een flink aantal interfaces zijn gelijk aan Linux (en daarom kan je ook een aantal Linux binaires draaien) maar dat maakt de ESXi kernel nog geen Linux.
ESXi and Linux are not based on each other, but share a common fundament.
:)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Daar staat dat je een oude versie van Vsphere draait (5.5), die oa Linux gebruikte om de VMKernel te booten. Iets wat in moderne versies niet meer gebeurd, daar wordt de VMKernel rechtstreeks geboot.

En ja, VMWare heeft flink onderdelen gejat uit de Linux hoek. Daar loopt ook nog een rechtszaak over. De kernel en hypervisor zijn echter door VMWware zelf ontwikkeld.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:17
Question Mark schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 15:22:
[...]

Daar staat dat je een oude versie van Vsphere draait (5.5), die oa Linux gebruikte om de VMKernel te booten. Iets wat in moderne versies niet meer gebeurd, daar wordt de VMKernel rechtstreeks geboot.

En ja, VMWare heeft flink onderdelen gejat uit de Linux hoek. Daar loopt ook nog een rechtszaak over. De kernel en hypervisor zijn echter door VMWware zelf ontwikkeld.
5.5 is verouderd, maar niet zo erg verouderd dat het nog is gebaseerd op de Linux-kernel (ESX), toch? Sinds ESXi (>4.1) gebruiken ze gewoon hun eigen kernel zonder de Linux kernel nodig te hebben. Het feit dat je in de cli nog Linux tegenkomt heeft gok ik meer met Busybox te maken dan met ESXi zelf.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Zou kunnen. In versie 4.1 zijn ze wel afgestapt van de uitgebreidere console, voorheen kon nog gekozen tussen voor ESX en ESXi. Het exacte moment of versie waarop de bootloader aangepast is weet ik niet exact.

VMWare heeft in elk geval wel flink wat code "geleend" uit de Linux hoek....

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1