Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:12
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Tablet

Wat is je budget?
1000€

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Zakelijke (office) documenten bewerken
CAD/tekenprogramma's om juwelen te ontwerpen (met pen)
Browsen
(bijkomend Netflix, Yelo, andere kleine zaken zoals spelletjes, enz...)

Wat heb je zelf al gevonden?
Eerlijk gezegd spreekt de grootte en het gewicht van de iPad Pro 10,5" mij erg aan omdat ik liever niet te groot ga. Bij de Surface Pro zit ik vast aan minimaal 12,3" en deze is iets zwaarder.
Ik wil sowieso passieve koeling, maar dat is op beide mogelijk.
Nadeel van de iPad is, ondanks dat ik al een vrij uitgebreide bibliotheek heb van app's, ik op zoek moet naar een goed tekenprogramma, bovendien had ik in het verleden niet zo'n fijne ervaring met het bewerken van mijn zakelijke office documenten (mss dat dit ondertussen verbeterd is). Op windows heb ik reeds een autocad licentie lopen die makkelijk uitbreidbaar is.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik weet niet of er leden aanwezig zijn die reeds voorgangers gebruiken voor oa CAD software op te draaien.
Graag had ik ervaringen gekregen over het gebruik van de pen, de batterijduur en de 'snelheid' van het verwerken. Prijzen van accesoires lijken mij bij beide even duur dus daar zal het niet op aan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:15
Voor mijn part time master opleiding had ik gekozen voor een iPad pro met pen en toetsenbord. Voor veel vakken is dat voldoende gebleken, maar bij een paar vakken zoals accounting en finance bleek met veel spreadsheets tegelijkertijd niet handig en ging mijn laptop toch maar mee naar de les.

Mijn advies is dan ook, als de iPad niet gaat voldoen, heb je dan een alternatief, zo niet, ga voor de Surface waar je zeker alles mee kunt wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
swhnld schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 18:15:
Voor mijn part time master opleiding had ik gekozen voor een iPad pro met pen en toetsenbord. Voor veel vakken is dat voldoende gebleken, maar bij een paar vakken zoals accounting en finance bleek met veel spreadsheets tegelijkertijd niet handig en ging mijn laptop toch maar mee naar de les.

Mijn advies is dan ook, als de iPad niet gaat voldoen, heb je dan een alternatief, zo niet, ga voor de Surface waar je zeker alles mee kunt wat je wilt.
Bedankt voor de toevoeging.

Alternatieven hebben we niet langer. We wensen echt een mobiele oplossing met mogelijkheid om schetsen te maken (vandaar dat ik op beide oplossingen kwam). Ik lees heel wat over de mogelijkheden van de pen bij de iPad maar vind minder ervaringen terug over de pen van de Surface.

Wat ik ook belangrijk vind, een toetsenbord hebben we er liever niet bij, gewoonweg om de draagbaarheid ten goede te komen. Over de Surface lees ik dat de integratie van het on screen toetsenbord niet echt goed is. Hoe zijn jullie ervaringen daar mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Als ik jouw wensen zo lees lijkt mij de iPad pro de beste optie voor je.
De Surface is meer een laptop met touch dan een tablet.

De iPad pro is gigantisch snel, de pen werkt goed en is goed te gebruiken als tablet.
De Surface zal misschien iets fijner werken in Office.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:15
Je zou op een CAD/ontwerpers forum eens kunnen rondvragen wat daar de ervaringen zijn met iPads waar je voorkeur naar lijkt uit te gaan.

Ik denk zelf dat ervaren de beste optie is, probeer en koop je gewenste iPad in de Apple winkel en werkt het niet, geef het tijdig terug en vraag je geld retour wegens een miskoop en ga voor plan B.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pindasmeer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-09 21:46
Ekfad schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 12:02:
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Zakelijke (office) documenten bewerken
CAD/tekenprogramma's om juwelen te ontwerpen (met pen)
Browsen
(bijkomend Netflix, Yelo, andere kleine zaken zoals spelletjes, enz...)
Met het oog op de eerste punten zou mijn voorkeur uitgaan naar de nieuwe Surface Pro. Voor de laatste 2 punten is een iPad fijner, maar ook dat gaat prima op een Surface Pro. Houd er rekening mee dat de volledige Office voor Windows vele malen uitgebreider is dan de mobiele apps voor andere platformen. Qua pen is het verschil vermoedelijk marginaal (de responsetijd is nagenoeg identiek en beiden kunnen vlak gehouden worden voor een bredere lijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
swhnld schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:12:
Je zou op een CAD/ontwerpers forum eens kunnen rondvragen wat daar de ervaringen zijn met iPads waar je voorkeur naar lijkt uit te gaan.

Ik denk zelf dat ervaren de beste optie is, probeer en koop je gewenste iPad in de Apple winkel en werkt het niet, geef het tijdig terug en vraag je geld retour wegens een miskoop en ga voor plan B.
Goeie tip, maar deze zal zakelijk aangekocht worden. Volgens mij zijn retourvoorwaarden dan anders. Even testen zal niet lukken denk ik.

Ik zal mij wel even bevragen op CAD forum, eigenlijk niet bij stil gestaan :)
Pagina: 1