Onderweg handen wassen zonder water

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-05 16:35
Met werk kom ik regelmatig bij mensen thuis. Vaak rijd ik dan de hele dag rond, zonder in de buurt van de zaak te komen. Nu is dat niet erg maar soms kom ik op plekken die "minder schoon dan wenselijk" zijn.

Met vieze handen auto rijden vind ik niet erg, ik haal gewoon aan het eind van de dag een doekje door de auto. Maar ik vind het niet zo fijn om met die vieze handen te eten en doorgaans sta ik in "the middle of nowhere" dus even een pomp zoeken is niet mogelijk.

Dus dat word handen wassen zonder water. Toeten vegers of andere schoonmaakdoekjes vind ik niet prettig, deze voelen vaak kleverig aan, geven een vreselijke geur, veranderen in snot wanneer het warm word of drogen uit.

Toen dacht ik aan desinfecterende handgel, alleen lees ik overal verhalen over hoe slecht dat voor je is, en het nut zou ook nooit bewezen zijn.

Dus nu vroeg ik mij af of anderen dit probleem ook hebben, en wat jullie oplossing is.

Ohja, op locatie handen wassen is ook niet altijd mogelijk. Als je alleen maar iemands laptop hebt aangeraakt dan is het erg vreemd als je dan daarna vraagt of je je handen kan wassen.

Alle reacties

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
En een jerrycan met water meenemen met een kraantje een idee ?

Afbeeldingslocatie: https://www.manutan.nl/img/S/GRP/ST/AIG2132068.jpg

meer zoiets, die kan je bijvullen en via het kraantje gebruiken
Afbeeldingslocatie: http://www.veneboercamping.nl/resources/internal/file_views_listing/5965/2_Pressol_Jerrycan_Met_Tuit_en_kraan_10_Liter_Veneboer.png

[ Voor 44% gewijzigd door Viper® op 07-06-2017 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-05 20:25
Jerrycan water in de achterbak? Vast wel ergens neer te zetten en met een kraantje gebruik je ook niet heel veel water..

Verder geen ervaring ofzo, gebruik wel eens van die handgel, vind ik prima werken.

Edit: Wat viper zegt dus. Al kan je zelfs grotere ook met een kraantje krijgen.

[ Voor 16% gewijzigd door frankyboy707 op 07-06-2017 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-12-2024
Mijn vriendin is huisarts, en heeft in de auto desinfecterende handgel staan (herome direct desinfect). Dit gebruikt ze na huisbezoeken en werkt prima. Waar lees je dan dat desinfecterende handgel slecht voor je is? Lijkt mij geen probleem als je het niet 20x per dag gebruikt maar alleen als je wat gaat eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Die handgel is prima. Of eventueel gewoon desinfectiemiddel voor je handen.
Ja, je moet het niet de hele dag door gebruiken dan gaan je handen echt helemaal stuk door uitdroging, maar zo voor het eten werkt het goed.

Ik heb ooit binnen een bedrijf een test moeten doen om het handen wassen te borgen het kiemgetal ging van >10x6^10 naar <10. Dus ja het werkt wel degelijk. Echter verwijdert het geen vuil enkel micro-organismen.

Als je echt vuile handen hebt zal je inderdaad zo'n jerrycan moeten nemen. Anderzijds als die een hele dag in een warme auto staat warmt dat water ook flink op dus zal het niet schoner worden. Je zou dan een combi kunnen gebruiken van de jerrycan en daarna nog de handgel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 20:40
mja voor echt goed wassen ontkom je niet aan water en zeep.

Desinfecterende handgel doodt bacteriën, maar als je handen vol smeervet of andere ranzigheid zitten, heb je daar weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:48
mission schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 09:31:
Ohja, op locatie handen wassen is ook niet altijd mogelijk. Als je alleen maar iemands laptop hebt aangeraakt dan is het erg vreemd als je dan daarna vraagt of je je handen kan wassen.
Hoe en waar ga je naar het toilet...? Bij klanten lijkt me, dat kun je toch ook prima vragen nadat je alleen een laptop hebt aangeraakt?

Waar een toilet is, is een kraantje...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05 12:29
Dit hoeft echt niet in TL, schopje naar AZ.

Ik heb ook werk gedaan waar ik bij de mensen thuis kwam en die niet allemaal even hygiënisch waren. Goed voor je weerstand. :P Ik had wel een desinfecterende handgel in de auto liggen voor de ergste gevallen en voor de dashboardlunch.

[ Voor 4% gewijzigd door Señor Sjon op 07-06-2017 10:01 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-05 12:43

Dido

heforshe

Er zijn ook gels die meer doen dan alleen ontsmetten, zoals simple green.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dido schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 10:00:
Er zijn ook gels die meer doen dan alleen ontsmetten, zoals simple green.
Daar heb je water bij nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-05 13:39
Jerrycan met water lijkt mij het beste....

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:53

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Een stapeltje wet-wipes zou ook kunnen toch? Desnoods van Zwitsal oid, maar je kunt ook naar de Sligro rijden en van die 'spare-rib doekjes' halen.

[ Voor 53% gewijzigd door MikeyMan op 07-06-2017 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Hij geeft juist aan niet die doekjes te willen. Die kan je na een warme dag in de auto vaak ook wel weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:17
Señor Sjon schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 10:00:
Ik heb ook werk gedaan waar ik bij de mensen thuis kwam en die niet allemaal even hygiënisch waren. Goed voor je weerstand. :P Ik had wel een desinfecterende handgel in de auto liggen voor de ergste gevallen en voor de dashboardlunch.
Idd, goed voor je weerstand. Ik vraag me af hoe smerig de "ergste gevallen", maar voor die (hoop ik) sporadische gevallen kun je prima die handgel gebruiken. Je moet alleen die desinfecterende gel niet onnodig meerdere keren per dag gebruiken. Dat schijnt weer slecht voor de weerstand te zijn. Las ik ergens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Volgens de producent niet (zie hun filmpje). Je kunt het volgens hun met of zonder water gebruiken. Kennelijk weet jij van dit product dat ze liegen, maar ik heb in het verleden genoeg van dat soort gels gebruikt die uitstekend werken zonder water. Ik zou alleen geen merk meer weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Directions for Use
Apply to hands.
Rub hands together in a washing motion.
Wipe clean or rinse clean with ambient water.
For tough soils, repeat as necessary.
Ah, ik las over 'or' heen. Dan nog heb je een doekje nodig om het af te nemen, dat heb je bij de alcoholvarianten niet nodig. Maar die drogen je handen weer uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Laatst online: 09-05 14:23
Ligt er dus aan wat je wil; vuil van je handen af of het ontsmetten van je handen. Bij de eerste zou ik een jerrycan meenemen, of bij een bezoek aan een "schoon" huis even daar op het toilet handen wassen. Mocht je willen ontsmetten, zou ik handalcohol (minimaal 70%) gebruiken. Maar allebei de methodes hebben weer hun nadelen. Bij het verwijderen van vuil moet je ook zeep hebben en verbruik je flink wat water, maar handalcohol kan je handen weer uitdrogen. Ook kun je beide methodes natuurlijk gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
Bedankt voor de reacties!

Het gaat inderdaad niet om handen vol smeer of dergelijke, maar meer het "niet zichtbare" vuil. Jerrycan lijkt mij een tikje overdreven, als mijn handen echt smerig zijn dan vraag ik altijd wel of ik even de handen kan wassen. Gaat meer om de klusjes waar je vooral met afstandsbedieningen, toetsenborden en dergelijke bezig bent. Idee is ook niet om het elke keer te gebruiken, maar gewoon "voor het idee" als ik wil lunchen, of in echt zure gevallen waar je echt niet langer dan strikt noodzakelijk wil zijn (Geloof me, er zijn genoeg plekken waar je echt niet naar de wc wil gaan of rustig handen gaat wassen).

Ik heb wel redelijk snel droge handen overgens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockster34
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-05 18:40
even kijken bij de kruitvat bijvoorbeeld ze hebben vast wel iets wat desinfecteert en ook je handen niet zo droog maakt. En anders even vragen aan een medewerker daar of ze je kunnen helpen met het vinden van dit product

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-05 15:21
mission schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 11:05:
Zoals al eerder aangeven gewoon je handen reinigen met antibacteriële handgel en tegen drogen handen kun je zoiets als dit gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:53

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Señor Sjon schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 10:52:
Hij geeft juist aan niet die doekjes te willen. Die kan je na een warme dag in de auto vaak ook wel weggooien.
Die spare ribs doekjes zijn per stuk verpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:17
donaldo schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 09:41:
Mijn vriendin is huisarts, en heeft in de auto desinfecterende handgel staan (herome direct desinfect). Dit gebruikt ze na huisbezoeken en werkt prima. Waar lees je dan dat desinfecterende handgel slecht voor je is? Lijkt mij geen probleem als je het niet 20x per dag gebruikt maar alleen als je wat gaat eten.
Hij staat dat bijvoorbeeld: http://www.ad.nl/gezond/g...ik-van-handgels~a1b9c293/

Overigens dat een huisarts het gebruikt zegt nog niks. Er zijn ook artsen die roken. En een arts doet wel net wat andere dingen dan een afstandsbediening of laptop aanraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarlsberg
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-12-2020

Jarlsberg

Meer dan een emmentaler

MikeyMan schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 11:12:
[...]

Die spare ribs doekjes zijn per stuk verpakt.
Als ik daar even op mag inhaken:
Ik werk in een restaurant en daar gebruiken ze altijd doekjes van ' happy hands '. Volgens mij voldoet dit doekje aan de eisen van TS (website: http://www.happyhands.eu/storelocator)
zijn aardig goed verkrijgbaar in mijn regio (gelderland)

Ligt het liefst in de kaasfondue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mortal
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
kijk hier eens naar, dit kan je gebruiken zonder wat.

https://www.permatex.com/...ce-lotion-hand-cleaner-3/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Een leeg flesje/bij voorkeur leeg zeeppompje nemen, hier wat normale hand zeep in doen en vervolgens aanlengen met water. Dit op je handen spuiten, vervolgens normaal wassen en vervolgens afdrogen met een handdoek. Dan heb je de normale zeep van thuis toch bij je ;)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-05 13:23
donaldo schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 09:41:
Ze gebruiken het ook in elk ziekenhuis. Maar je hebt uiteraard die van de kruidvat, en je hebt ook die van de apotheek (dan zou ik even langs de apotheek gaan).

Toevallig laatst nog naar het ziekenhuis moeten gaan wegens mijn schoonvader (longontsteking) en ej, op elke kamer hangt zo'n fles met desinfecterende handgel, elke dokter of verpleegster die binnenkomt is verplicht eerst haar handen te reinigen met deze handgel.
Zullen ze niet doen omdat het 1. niet helpt en 2. het slecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-05 18:38

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ik heb meestal een klein flesje handontsmetter bij me, dat is eigenlijk alcohol met een soort gel die oplost als je het in je handen wrijft. Werkt perfect, kost geen drol bij de Kruidvat.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Inderdaad van die handgel of desinfectiemiddel met alcohol gebruiken, prima spul en werkt tegen de meeste, maar niet alle, bacteriën. Tegen het Norovirus werkt het bijvoorbeeld niet zo goed, daarvoor heb je echt gewoon zeep en water nodig.

Volgens mij valt het droge-handen-probleem wel mee, tenzij je je je handen 10x per dag wast met die alcoholmeuk.

.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-05 17:17
LopendeVogel schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 12:44:
[...]

Ze gebruiken het ook in elk ziekenhuis. Maar je hebt uiteraard die van de kruidvat, en je hebt ook die van de apotheek (dan zou ik even langs de apotheek gaan).

Toevallig laatst nog naar het ziekenhuis moeten gaan wegens mijn schoonvader (longontsteking) en ej, op elke kamer hangt zo'n fles met desinfecterende handgel, elke dokter of verpleegster die binnenkomt is verplicht eerst haar handen te reinigen met deze handgel.
in een ziekenhuis (een 'kleine' ruimte vol ernstig zieke en verzwakte mensen) is het voorkomen van kruisbesmetting erg belangrijk. Kennelijk is het (mogelijk negatieve) effect op de handen van het (gezonde) personeel minder erg dan het positieve effect op de zieke patiënten.
Als het gaat om je eigen handen en je eigen kans op besmetting (aangenomen dat je gezond bent) zou het nadeel best groter kunnen zijn dan het voordeel.

gewoon verdunde handzeep meenemen en een handdoek zou ik zeggen, dan was je de troep ook echt van je handen ipv dat je alleen de bacteriën dood (en vervolgens de dode bacteriën met je lunch mee opeet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-12-2024
barrymossel schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 11:15:
[...]

Hij staat dat bijvoorbeeld: http://www.ad.nl/gezond/g...ik-van-handgels~a1b9c293/

Overigens dat een huisarts het gebruikt zegt nog niks. Er zijn ook artsen die roken. En een arts doet wel net wat andere dingen dan een afstandsbediening of laptop aanraken.
Als ik dat artikel (en de samenvatting van het rapport van de gezondheidsraad) lees gaat het meer om dat er in huishoudens steeds meer desinfecterende middelen worden gebruikt als zeepvervangers en dat hier een risico in zit (resistentie, ook doden van goede bacteriën).

Voor de toepassing zoals die van TS, of een arts na bezoek patient met infectierisico, lijkt me dit geen bezwaar, en dit blijkt ook niet uit het artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-05 13:23
Rrob schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 13:01:
[...]

in een ziekenhuis (een 'kleine' ruimte vol ernstig zieke en verzwakte mensen) is het voorkomen van kruisbesmetting erg belangrijk. Kennelijk is het (mogelijk negatieve) effect op de handen van het (gezonde) personeel minder erg dan het positieve effect op de zieke patiënten.
Als het gaat om je eigen handen en je eigen kans op besmetting (aangenomen dat je gezond bent) zou het nadeel best groter kunnen zijn dan het voordeel.

gewoon verdunde handzeep meenemen en een handdoek zou ik zeggen, dan was je de troep ook echt van je handen ipv dat je alleen de bacteriën dood (en vervolgens de dode bacteriën met je lunch mee opeet).
Wat dan ook kan, deze desinfecterende handgel in combinatie met een handdoekje? Ging mij erom dat het gerucht over: werkt niet, het is troep en etc, niet helemaal waar is. Als het voor de show was, zouden ziekenhuizen het niet actief gebruiken (daar ging het me meer om).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
[...]

Dat is geen gel, maar handalcohol. En als het wel gel is, heeft infectiepreventie daar de zaken niet goed op orde. Huisartsen is een heel ander verhaal, die worden qua handhygiëne niet echt gestuurd helaas. Daarnaast is het niet verplicht om voor patiëntcontact handalcohol te gebruiken, maar juist ná. De stelregel is voor medewerkers, na het verlaten van een ruimte waar een patiënt geweest kan zijn of is, handalcohol gebruiken. Bij het gebruik van handschoenen is dat niet nodig, dan moeten de handen eerst afgespoeld worden en vervolgens met zeep gereinigd worden.
Sinus_rhythm schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 11:11:
[...]

Zoals al eerder aangeven gewoon je handen reinigen met antibacteriële handgel en tegen drogen handen kun je zoiets als dit gebruiken.
De meeste producten hebben een toevoeging zodat juist de handen niet uitgedroogd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-05 22:14
Me vader heeft bij het klussen altijd van die Dreumex doekjes in zo'n afsluitbare pot. Werken prima en zijn voor zover ik weet ook prima bestemd tegen warmte.

EDIT; Deze bedoel ik; http://dreumex.com/produc...y/107-dreumex-power-wipes

[ Voor 23% gewijzigd door AlxRoelofs op 07-06-2017 14:25 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-05 10:43
Wat een leuk Topic dit.

Als slachtoffer doelgroep van de ziekenhuis hygiënische dienst van verschillende ziekenhuizen waar ziekenhuis bacteriën zoals BRMO en MRSA hebben geheerst zou ik deze materie moeten beheersen.

1.
Waarom wij (de verpleging) handen wassen is omdat wij de oorzaak zijn van kruis besmetting, onze patiënten zijn een zwakke prooi voor vieze beestjes.
Dus als je gewoon gezond bent en geen immuunziektes heb of medicatie gebruikt die je immuun systeem onderdrukt kun je best, als je het niet kan laten, aan de deurkruk van het toilet van een pompstation likken.

2.
Je handen zijn gewoon vies, alles om je heen is vies. Geloof me je kan het zo gek niet bedenken of wij hebben er kweek stokken langs gehaald en je vind altijd wel een beestje(bacterie)
Operatie kamers worden schoongemaakt maar niet gesteriliseerd, alleen het werkvlak, huid, handschoen en materialen zijn 100% schoon.

Mijn advies om niet ziek te worden? stop met je handen aan je gezicht,mond neus te zitten!!!

3.
Ziekenhuis protocol is uit mijn hoofd, zichtbaar vies water en zeep. Niet zichtbaar vies handalcohol.

Mijn advies,
Slaap genoeg, eet gezond en maak je geen zorgen. Pas als je in een officiële risico groep valt moet je voorzorgsmaatregelen nemen en anders een consultje psycholoog i.v.m. smetvrees.

Reactie op de onzin hierboven;
- Als we(artsen/verpleging) het niet doen is het omdat we het net na de vorige patiënt hebben gedaan of naast hand contact geen verdere handelingen uitvoeren(dan hoeft het niet)
Natuurlijk zijn er altijd smerige eikels en daarom zijn er ook uitbraken.
- Ja je handen vallen uit elkaar van alle zeep en handalcohol net zoals je handen uit elkaar vallen van smeerolie, remreiniger, zaagsel, cement, en zo kan ik nog wel even door gaan. Als jij een voldaan gevoel krijgt van niet werken met je handen top! voor de rest van ons zullen moeten leren leven met vieze of zeep uitgedroogde handen.

[ Voor 19% gewijzigd door BroederM op 07-06-2017 14:38 ]

My life is in 2D, How about yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:07
BroederM schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 14:31:
Mijn advies om niet ziek te worden? stop met je handen aan je gezicht,mond neus te zitten!!!
Slaap genoeg, eet gezond en maak je geen zorgen. Pas als je in een officiële risico groep valt moet je voorzorgsmaatregelen nemen en anders een consultje psycholoog i.v.m. smetvrees.
Het punt van TS is dan ook precies om te voorkomen dat 'ie met die smerige handen aan z'n mond (of het eten dat z'n mond ingaat) komt :)

Ik werk in IT support binnen een bedrijf en ook hier kom ik vaak zat werkplekken tegen waar ik liever niet aan had willen zitten en direct daarna m'n handen voor ga wassen. Kan me voorstellen dat TS die "bij de mensen thuis" komt, dat af en toe nog een graadje erger tegenkomt.

Verder absoluut mee eens dat veel mensen vreselijk doorslaan in hun drang naar hygiene.

In de positie van TS zou ik denk ik gewoon op zoek gaan naar die enkel verpakte spare-ribs doekjes die al genoemd zijn. Zeker als het maar voor incidenteel gebruik is, lijkt dat me nog wel te overzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:37

Nikeo

Jawelles

In veel ziekenhuizen gebruiken ze alcoholontsmetter met handvriendelijke toevoegingen.

Bij die gewone alcoholzepen droogt je huid zo snel uit. Hier gebruiken ze bijvoorbeeld Sterilium. http://www.paulhartmann.nl/sterillium.php Je handen krijgen een mimiem laagje vet of vaseline. In ieder geval heb ik na drie jaar bij dagelijks zo'n 20x gebruiken nog geen huidklachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://asset.conrad.com/media10/isa/160267/c1/-/nl/893640_BB_00_FB/br-kclbr-623br-handschoen-camapur-comfort-antistatisch-1-paarbr.jpg

https://www.conrad.nl/nl/...atisch-1-paar-893642.html

Anti-statische handschoenen aantrekken voor de "ahum" bescherming der rand-apparatuur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWL92
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11-05 16:27
reinigings doekjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:41

Sharky

Skamn Dippy!

aan de deurkruk van het toilet van een pompstation likken.
:r ;)

Ik kan alleen maar Amen zeggen op je hele post, mensen schijnen niet door te hebben wat wel en niet vies is en hoe snel je er überhaupt ziek van wordt.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaPuT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-05 17:29
Waterwipes? Als je deze in een afgesloten container in je auto laat liggen, zouden ze vochtig moeten blijven.
Bestaan voor 99.x % uit water en 0.x% uit grapefruit extract.

Doorgaans is een geopende verpakking 30 tot 60 dagen houdbaar, er zit genoeg water in een doekje (vooral aan de onderkant van de verpakking) dat het eruit loopt als je ze uitknijpt.
Dit zou je eventueel kunnen combineren met een zeep/gel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-05 10:48

PinusRigida

I put the p in pool.

barrymossel schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 10:59:
[...]

Je moet alleen die desinfecterende gel niet onnodig meerdere keren per dag gebruiken. Dat schijnt weer slecht voor de weerstand te zijn. Las ik ergens...
Is vooral om dat de alcohol in dit soort gel's de bacteriën op je huid doden, ons lichaam brengt die gezonde balans van bacteriën wel weer op orde maar als je zo'n gel meermaals per dag gebruikt krijgt het daar geen kans toe. Dan krijg je droge handen die ruw gaan aanvoelen, kan je kloven en barsten krijgen en kan je bepaalde huidaandoeningen in de hand (no pun intended ;) ) werken. Je algemene weerstand aantasten zal het zo gauw nog niet doen, daar is meer voor nodig, die wordt grotendeels geregeld binnenin je lichaam d.m.v. witte bloedcellen en antistoffen etc.
Maar idd: gezond is het niet om die handgel (op basis van alcohol) te vaak te gebruiken.

De reden dàt zulke handgel werkt is gewoon door de hoge concentratie aan alcohol: dat doodt zo goed als alle bacteriën, de slechte, maar helaas ook de goeie. Handgels zonder alcohol, die beweren op een andere manier te werken, hun werking is vooralsnog niet bewezen als ik me niet vergis. (niet dat ik dat week na week opvolg ofzo)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21:11
Ik schud voor mijn werk veel handen die niet altijd even fris zijn. Als ik mijn handen niet kan wassen gebruik ik handgel. Dat zal een keer of 5 per dag zijn. Ik ben mij bewust dat dit niet altijd goed is maar het voelt wel prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-05 12:12

matroosoft

Lone Christian

Neem gewoon vochtige handdoekjes mee in een afgesloten doosje of plastic zakje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroederM
Als dit om server ruimtes gaat vraag ik mij af of dit niet een cao dingetje is. Zou je werkgever die niet moeten verstrekken?

En bij mensen thuis, bij zichtbaar vuile handen is de vraag of je jouw handen mag wassen is het toch geen vreemde vraag?
En bij niet zichtbaar vuil handalcohol.

Nogmaals, ben je gezond heb je echt niet veel te vrezen (behalve cholera, ebola en antrax)
Je maagzuur plet het wel en ik zou mij meer zorgen maken om bijvoorbeeld schimmels (PCP) die je in kan ademen dan poep in je filé american.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Laatst online: 10-05 19:36
Was een keer bij een tankstation op de wc, ik zag vervolgens dat de wasbak een soort van weg was gesloopt en er hing enkel een soort zeeppomp met alcohol dat na 3x wrijven helemaal was ingewerkt in je handen. Waarschijnlijk heb je al zo iets gevonden maar ik kan het zeker aanraden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

alwind schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 16:35:
Ik schud voor mijn werk veel handen die niet altijd even fris zijn. Als ik mijn handen niet kan wassen gebruik ik handgel. Dat zal een keer of 5 per dag zijn. Ik ben mij bewust dat dit niet altijd goed is maar het voelt wel prettig.
Ik ken dat, en ik zie zelf genoeg mannen die van toilet komen zonder hun handen te wassen, het valt nl. op als je zelf aan een urinoir staat. Een half uur later staan ze klaar om je de hand te schudden... bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-05 20:53

mark-k

AKA markkNL

2.
Je handen zijn gewoon vies, alles om je heen is vies. Geloof me je kan het zo gek niet bedenken of wij hebben er kweek stokken langs gehaald en je vind altijd wel een beestje(bacterie)
Operatie kamers worden schoongemaakt maar niet gesteriliseerd, alleen het werkvlak, huid, handschoen en materialen zijn 100% schoon.
Die 100% uitspraak zou ik nog maar eens reviseren, dat ga je nooit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
MK1998NL schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 12:40:
Een leeg flesje/bij voorkeur leeg zeeppompje nemen, hier wat normale hand zeep in doen en vervolgens aanlengen met water. Dit op je handen spuiten, vervolgens normaal wassen en vervolgens afdrogen met een handdoek. Dan heb je de normale zeep van thuis toch bij je ;)
Deze optie gebruikte ik ook veel. Het werkt super en schoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BroederM
PinusRigida schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 17:55:
[...]

Ik ken dat, en ik zie zelf genoeg mannen die van toilet komen zonder hun handen te wassen, het valt nl. op als je zelf aan een urinoir staat. Een half uur later staan ze klaar om je de hand te schudden... bah.
EagleEye is zelf klaar met plassen maar moet wachten op een mede toilet gebruiker om de deur open te doen aangezien de deurkruk door de niet-wasser is gebruikt.

Op zijn weg naar buiten bumpt hij de deur open met zijn kont en zijn handen blijven schoon, geld voor de toilet dame is een probleem aangezien de kontzak met de portemonnee zojuist door de bump tegen de deur besmet is geraakt.

Nu maar hopen dat de gesprekspartners aan een sta tafel willen gaan staan want je weet natuurlijk nooit hoe de vorige persoon jouw huidige stoel heeft aangeschoven.

Dus de volgende keer dat ik mijn handen niet gewassen heb roep effe dan hou ik de deur voor je open, betaal de dame met muntgeld en schuif ik je stoel aan 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

PinusRigida schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 17:55:
Tsja, eigenlijk zou ik na het urineren mijn lul moeten wassen - die is viezer geworden van mijn handen dan andersom 8)7

Nee, dan die mensen die netjes hun handen wassen (met een beetje mazzel de kraan dichtdraaien die ze net met "vieze" handen hebben opengedraaid...) de deurklink pakken om de deur te openen... je snapt het verhaal.

Maar die hebben dan vaak ook geleerd om hun hand voor hun mond te houden bij het niezen. En die staan dan later ook weer klaar om je hand te schudden. Zeker van iemand die zijn lichamelijke hygiene een beetje serieus neemt schud ik liever de lul dan de hand vanuit hygienisch oogpunt. De kans dat hij over zijn lul geniest heeft na de laatste keer dat ie hem gewassen heeft is vrij klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndreStarTrek
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-05 21:01
[...]

Mijn dochter was 2 maanden te vroeg geboren en gingen daardoor 2 maande lang 2 keer per dag naar het ziekenhuis en dus ook 2 keer per dag je hadden schoonmaken met die desinfecterende spul. Geloof me na een paar weken krijg je geïrriteerde jeukende handen van dat spul. Ik zou niet willen adviseren om dat te gebruiken meerder keren per dag.

Misschien is een kleine jerrycan met water en een stukje zeep wat over dreven. Maar ik denk dat het voor de TSer wel de beste en makkelijkst manier is en als je bang ben dat het water in de auto na langere tijd ook niet meer zo fris word, dan zou je ook nog een kan demiwater kunnen overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:03
Bus remmenreiniger :P Krijg je alleen wel weer droge handen van...
Maar, je handen zijn zeker schoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Afbeeldingslocatie: https://www.netmeds.com/media/catalog/product/big/dettol_instant_hand_sanitzer_original_50ml.jpg

Heb een klein flesje in mijn tas. Maar in HK zie je ze overal hangen. Vrijwel alle openbare gebouwen, McD's etc Vrij standard in HK om er ook eentje bij je te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
Bedankt voor het mee denken.

Ik ben mij er van bewust dat je eigenlijk altijd wel bacterien mee draagt en ik heb geen smetvrees. Maar inderdaad is het probleem het aanraken van je mond/neus en eten.

Het idee van een zeepflesje met verdunde zeep/water is best wel slim, was nog niet in mij opgekomen, dit ga ik proberen.

We hebben het trouwens niet over serverruimtes/kruipruimtes of dergelijke plekken maar over brede IT service in "gewone" woningen. Ik val niet onder een cao, maar mijn werkgever doet ook nooit moeilijk over het vergoeden van dit soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-05 19:30
mission schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 11:05:
Bedankt voor de reacties!

Het gaat inderdaad niet om handen vol smeer of dergelijke, maar meer het "niet zichtbare" vuil. Jerrycan lijkt mij een tikje overdreven, als mijn handen echt smerig zijn dan vraag ik altijd wel of ik even de handen kan wassen. Gaat meer om de klusjes waar je vooral met afstandsbedieningen, toetsenborden en dergelijke bezig bent. Idee is ook niet om het elke keer te gebruiken, maar gewoon "voor het idee" als ik wil lunchen, of in echt zure gevallen waar je echt niet langer dan strikt noodzakelijk wil zijn (Geloof me, er zijn genoeg plekken waar je echt niet naar de wc wil gaan of rustig handen gaat wassen).

Desinfecterende handgel is vaak gewoon 99% ethanol en soms moisturizer en parfum, het ergste wat er kan gebeuren is dat je handen uitdrogen of je de goede bacteriën van je huid verstoord met veelvoudig gebruik :9

Prettiger dan water en zeep ook, verdampt gewoon dus je hoeft niks af te drogen

[ Voor 3% gewijzigd door dakka op 08-06-2017 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Die gel op alcohol basis is helemaal prima. Dat herome spul is inderdaad prima. Je moet er niet de godganse dag je handen mee insmeren nee, maar op momenten dat je wil desinfecteren... Prima! Eventueel bij aankomst op locatie vervolgens nog even de handen wassen.

En voor droge handen gebruik je een creme.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

BroederM schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 20:56:
[...]

EagleEye is zelf klaar met plassen maar moet wachten op een mede toilet gebruiker om de deur open te doen aangezien de deurkruk door de niet-wasser is gebruikt.

Op zijn weg naar buiten bumpt hij de deur open met zijn kont en zijn handen blijven schoon, geld voor de toilet dame is een probleem aangezien de kontzak met de portemonnee zojuist door de bump tegen de deur besmet is geraakt.

Nu maar hopen dat de gesprekspartners aan een sta tafel willen gaan staan want je weet natuurlijk nooit hoe de vorige persoon jouw huidige stoel heeft aangeschoven.

Dus de volgende keer dat ik mijn handen niet gewassen heb roep effe dan hou ik de deur voor je open, betaal de dame met muntgeld en schuif ik je stoel aan 8)
We hebben hier geen toilet dame. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Wat een leuk Topic dit.

Als slachtoffer doelgroep van de ziekenhuis hygiënische dienst van verschillende ziekenhuizen waar ziekenhuis bacteriën zoals BRMO en MRSA hebben geheerst zou ik deze materie moeten beheersen.
Helaas is een bacterie als MRSA altijd aanwezig. Meestal is het ook een wassen neus, want als een varkensboer op bezoek komt op een verpleegafdeling en hij geeft mensen een hand... Daarom werkt de preventie per definitie niet goed.
1.
Waarom wij (de verpleging) handen wassen is omdat wij de oorzaak zijn van kruis besmetting, onze patiënten zijn een zwakke prooi voor vieze beestjes.
Dus als je gewoon gezond bent en geen immuunziektes heb of medicatie gebruikt die je immuun systeem onderdrukt kun je best, als je het niet kan laten, aan de deurkruk van het toilet van een pompstation likken.
Je gaat voorbij aan je eigen veiligheid. Protocollen dienen ten eerste voor je eigen veiligheid. Bij een uitbraak als noro kun je altijd goed zien wie van de verpleging of lab up-to-date is met de protocollen.
2.
OK's worden gedesinfecteerd. Daar zijn zeer strikte controles op, tenzij de schoonmaak en IGZ niet zit te slapen. Dan nog zijn de oppervlakten niet 100% schoon. Ze zijn "schoon genoeg".
3.
Ziekenhuis protocol is uit mijn hoofd, zichtbaar vies water en zeep. Niet zichtbaar vies handalcohol.
Ik hoop eerlijk gezegd dat je op dit moment niet in een cure-instelling werkt, want dit moet je kunnen dromen. Bij het gebruik van handschoenen -> handalcohol, geen gebruik van handschoenen -> handen wassen met zeep.
Mijn advies,

Reactie op de onzin hierboven;
- Als we(artsen/verpleging) het niet doen is het omdat we het net na de vorige patiënt hebben gedaan of naast hand contact geen verdere handelingen uitvoeren(dan hoeft het niet)
Natuurlijk zijn er altijd smerige eikels en daarom zijn er ook uitbraken.
- Ja je handen vallen uit elkaar van alle zeep en handalcohol net zoals je handen uit elkaar vallen van smeerolie, remreiniger, zaagsel, cement, en zo kan ik nog wel even door gaan. Als jij een voldaan gevoel krijgt van niet werken met je handen top! voor de rest van ons zullen moeten leren leven met vieze of zeep uitgedroogde handen.
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Dido schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 21:10:
[...]

Zeker van iemand die zijn lichamelijke hygiene een beetje serieus neemt schud ik liever de lul dan de hand vanuit hygienisch oogpunt.
Misschien wordt het in de toekomst de gewoonte... maar laat ons hopen van niet! :D
BroederM schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 20:56:
[...]

...
Maar, point taken; handen komen constant in contact met... wat je je maar kan inbeelden... het is dan ook gemeengoed dat iemand de hand schudden op zichzelf iets onhygiënisch is... en het vuistje is nu eenmaal nog niet doorgebroken in alle kringen behalve bij een aantal hippe jongeren.

Maar dan nog vind ik handen wassen na het plassen of kakken een minimum... ondanks de vieze klink die je nadien vastpakt, ondanks het niezen dat je achteraf zou kunnen doen, ondanks de vuile zakdoek die je achteraf zou kunnen vastpakken, nat van het snot tijdens een verkoudheid, ondanks alles vind ik handen wassen de logische afsluiting van elk toiletbezoek.

Je vermijdt op z'n minst een aantal ziektekiemen die vooral in ontlasting en urine voorkomen... kan je àlles voorkomen? neen, dan moet je in een gesteriliseerde glazen stolp wonen en nooit uitkomen...

En contact met "vuil" is goed voor een gezond immuunsysteem... maar als je je kansen op een besmetting met -pakweg- de E-Coli bacterie (die in iedereen z'n ontlasting massaal aanwezig is maar pas gevaarlijk wordt wanneer ze op plaatsen komt waar ze niet thuishoort, zoals mond, slijmvliezen, wondjes) aanzienlijk kan verkleinen door simpelweg je handen te wassen na een toiletbezoek, is dat de moeite waard. Ben je dan 100% beschermd? neen, want er zijn nog andere manieren om besmet te raken; rauwe voeding, dierenuitwerpselen, darmperforatie,... maar het gaat om kansen beperken door een simpele gewoonte aan te leren die niet eens veel moeite of tijd kost.

[ Voor 8% gewijzigd door PinusRigida op 08-06-2017 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

Paxlie

chaos en inslag

Afbeeldingslocatie: https://images0.gerstaecker.nl/out/pictures/generated/1500_1500/pboxx-pixelboxx-64003/Rath%E2%80%99s+pr+88+handbescherming.jpg.jpg

https://www.gerstaecker.nl/Rath-s-pr-88-handbescherming.html

Dat was je er met een klein beetje water zo af. Werkt fantastisch.

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

PinusRigida schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 14:02:
Maar dan nog vind ik handen wassen na het plassen of kakken een minimum... ondanks de vieze klink die je nadien vastpakt, ondanks het niezen dat je achteraf zou kunnen doen, ondanks de vuile zakdoek die je achteraf zou kunnen vastpakken, nat van het snot tijdens een verkoudheid, ondanks alles vind ik handen wassen de logische afsluiting van elk toiletbezoek.

Je vermijdt op z'n minst een aantal ziektekiemen die vooral in ontlasting en urine voorkomen... kan je àlles voorkomen? neen, dan moet je in een gesteriliseerde glazen stolp wonen en nooit uitkomen...
Wat betreft de grote boodschap volg ik je helemaal. Maar als er ziektekiemen in je urine zitten heb je een probleem. Normale urine is steriel, namelijk. Maar goed, veel kwaad zal het extra handenwassen niet kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Dido schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 15:29:
[...]

Normale urine is steriel
Kijk, zo heb ik ook alweer wat bijgeleerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distoration
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-05 10:52
Van die plastic wegwerp handschoentjes gebruiken en deze declareren bij je werkgever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 797877

Een flesje water meedoen dat je bewaart om je handen mee te wassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-02 20:18
Van die doekjes, verpakt in folie. Vaak met citroengeur.

PSN: plexforce (ps4)

Pagina: 1