Ander soort reviews (CPU)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frubelaar
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-08-2020
In het algemeen zou ik graag bij iedere CPU test wat meer focus op real life benchmarks zien. Niet alleen games maar ook ander dingen. Hoe gedraagt een multicore CPU zich met veel taakjes actief?

RYZEN
Het nieuwe paradepaardje van AMD.
Er gaan 'geruchten' dat Ryzen veel voordeel heeft bij snel geheugen. Met een eindeloos budget is de oplossing simpel. Veel snel geheugen. Maar niet iedereen heeft een eindeloos budget.
Vandaar mijn review verzoek.

Kies een 1 Ryzen en test:
- Single, dual en quad channel setups
- Idem, met redelijk snel en het snelste geheugen.

Stel ik heb nog e100 om te besteden. Wat heeft het meeste effect? Snellere CPU? Sneller geheugen? Quad ipv dual channel?
Is investeren in een quad channel moederbord een wijze beslissing, of is sneller dual channel geheugen een betere keus?
Quad channel betekent vaak ook wat meer geheugen. En dat kan ook een positieve invloed hebben op de snelheid.

En dan bedoel ik real life tests, want dat zijn natuurlijk de snelheden die de gebruiker ervaart.

Ik begrijp dat Tweakers wat meer het gemiddelde publiek wil aanspreken. Ik denk dat bovenstaande verzoek daar prima bij aansluit. Immers heel veel mensen hebben maar 2 vragen: Is het snel? Wat kost het?
Hele mooie theoretische benchmarks zijn voor veel mensen niet bijster interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:01
Ryzen (AM4) ondersteunt geen quad-channel geheugen. Daarvoor moet je bij threadripper zijn en iemand die daarvoor gaat zal niet snel een tekort aan financiën hebben ;)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry