iMac (Retina 5K, 27-inch, Late 2014 2e scherm met pc laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stvankr
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-11-2022
Ik wil thuis mijn iMac (Retina 5K, 27-inch, Late 2014 als een extern display gebruiken in combinatie met een windows laptop.

In het verleden heb ik begrepen dat dit niet kon wegens ontbreken van Thunderbolt 3 waardoor Target Display mode niet werkt. Is daar inmiddels een bekabelde oplossing voor? Of gaat het enkel nu alleen met de nieuwe iMac die deze week is aangekondigd met thunderbolt 3?

Aangezien ik geen admin rechten heb op mijn windows laptop (HP 15 inch elite book 8570p met VGA) kan ik daar weinig in settings veranderen, ik ben gebonden aan windows voor werk, ik weet dat er eventueel virtuele oplossingen zijn maar zoek echt gewoon een bekabelde oplossing (geen admin rechten op mijn pc). Wat kan ik nu het beste doen? Hoor graag van jullie.

Sten

Beste antwoord (via stvankr op 07-06-2017 22:43)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:00

nelizmastr

Goed wies kapot

+1 voor RDP

Target display mode werkt overigens ook alleen van Mac naar Mac, dus niet van een Win laptop naar een iMac.

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCGraaf
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15-06 19:50

BCGraaf

BC

iMac (Retina 5K, 27-inch, eind 2014) en nieuwere iMac-modellen kunnen niet als beeldscherm voor de modus Doelbeeldscherm worden gebruikt.

https://support.apple.com/nl-nl/HT204592

Edit:

Je zou wel je werk laptop kunnen overnemen met TeamViewer. Zodat je het scherm van de mac kan gebruiken. Ik weet alleen niet of je dit kan installeren omdat je geen Admin rechten hebt.

[ Voor 33% gewijzigd door BCGraaf op 07-06-2017 08:36 ]

MacBook, MacBook Pro 15, Mac Mini 2012, iPhone X,  Watch,  TV 4K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:26
BCGraaf schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 06:38:

Je zou wel je werk laptop kunnen overnemen met TeamViewer. Zodat je het scherm van de mac kan gebruiken. Ik weet alleen niet of je dit kan installeren omdat je geen Admin rechten hebt.
Met Teamviewer werkt voor geen meter, enorme compressie en lag.

In het verleden heb ik dit wel eens opgelost door met RDP in te loggen op mijn werklaptop, dat werkt behoorlijk stabiel en snel. Dan moet je alleen geluk hebben dat RDP aan staat op je windows laptop. Als client zou ik dan de officiele Microsoft remote desktop client gebruiken die in de app store staat.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:00

nelizmastr

Goed wies kapot

+1 voor RDP

Target display mode werkt overigens ook alleen van Mac naar Mac, dus niet van een Win laptop naar een iMac.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stvankr
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-11-2022
Dank allemaal voor replies, het is mij duidelijk dat ook thunderbolt 3 niet voor een verandering heeft gezorgd. Zal eens nagaan of eventueel RDP, LogMeIn of Bomgar wat ik kan gebruiken eventueel wel een optie is. Hoe dan ook, kan iemand de reden nu precies verklaren? Ik blijf het gewoon vreemd vinden dat zo'n pracht scherm niet ingezet kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bzzzt
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-06 11:47
Het is inderdaad jammer, maar toen in 2014 de iMac 5k uitkwam was er nog geen enkele aansluitstandaard voor die resolutie. (andere fabrikanten zaten toen te klooien met meerdere displayport kabels).
Aangezien Apple de dingen kennelijk mooi of helemaal niet wil hebben is toen voor 'niet' gekozen...
Pagina: 1