Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Android Pay zit in de weg

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• M. van Aken
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 02-12 02:13
Hallo,

Ik ben regelmatig in de supermarkt en betaal dan ook vaak met mijn smartphone via de ING mobiel betalen app (die gebruikt NFC). Tot vandaag, ineens ging het niet meer want Android Pay hield me ineens tegen... Een schermpje dat ik Android Pay moet instellen. Maar ik kon dat niet want je kan van de vele opties gebruikmaken (Creditcard, PayPal, iDeal etc) een van de opties is heel aantrekkelijk, namelijk, iDeal, alleen deze optie kan je selecteren maar hier staat dan als bank-keuze geen ING tussen, wat dit dan pure onzin maakt voor mij.

Het rare is ook als ik dus bij de betaalautomaat sta krijg ik het schermpje om in te stellen, maar zodra ik terug ga naar mijn homescreen kan ik het nergens in mijn instellingen nog veranderen. Bij de instellingen van NFC staat er 'Standaard betalings app' en daaronder staat dan 'Android Pay' en ik kan dat niet veranderen.
Ik heb Android 6.0 met stock firmware (Huawei).

Ik hoop dat er genoeg informatie is gegeven, mocht je nog aanvullingen willen, just ask.

Bvd.

M. van Aken wijzigde deze reactie 15-06-2017 15:38 (66%)
Reden: Te weinig inzet

Beste antwoord (via M. van Aken op 19-06-2017 15:18)

• ValHallASW
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 13:26
Als de ING HCE app niet meer bij 'Tap and Pay' in je instellingen staat dan is er daar iets misgegaan. Die app registreert zich namelijk bij Android als payment-applicatie. Staat de app nog wel op je telefoon, en is daar een kaart geladen? Zo niet, laad opnieuw de kaart op je toestel; zo wel, probeer de app opnieuw te installeren (en dan de kaart opnieuw te laden).

Dat je Łberhaupt een Android Pay popup krijgt is ook bijzonder -- AP is immers nog niet beschikbaar in Nederland. Dat maakt de iDeal-referentie ook apart (hoewel dat wellicht via PayPal loopt). Weet je zeker dat het de officiŽle AP app is, en niet een stuk spyware? De officiŽle app (com.google.android.apps.walletnfcrel) zou als 'Android Pay' tussen de geinstalleerde apps moeten staan. Daar kan je 'm ook verwijderen (of als 'ie voorgeinstalleerd is: deactiveren)

Alle reacties

• Megamind
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 07-11 15:15
De Android Pay verwijderen zou voldoende moeten zijn.

• M. van Aken
quote:
Megamind schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 03:55:
De Android Pay verwijderen zou voldoende moeten zijn.
Ik heb in system gekeken maar daar is niet een bestand dat op Android Pay moet duiden.
Ook is er geen app die zo heet.

Iemand anders die (mogelijk) al een oplossing weet?

M. van Aken wijzigde deze reactie 17-06-2017 17:06 (77%)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 13:26
Als de ING HCE app niet meer bij 'Tap and Pay' in je instellingen staat dan is er daar iets misgegaan. Die app registreert zich namelijk bij Android als payment-applicatie. Staat de app nog wel op je telefoon, en is daar een kaart geladen? Zo niet, laad opnieuw de kaart op je toestel; zo wel, probeer de app opnieuw te installeren (en dan de kaart opnieuw te laden).

Dat je Łberhaupt een Android Pay popup krijgt is ook bijzonder -- AP is immers nog niet beschikbaar in Nederland. Dat maakt de iDeal-referentie ook apart (hoewel dat wellicht via PayPal loopt). Weet je zeker dat het de officiŽle AP app is, en niet een stuk spyware? De officiŽle app (com.google.android.apps.walletnfcrel) zou als 'Android Pay' tussen de geinstalleerde apps moeten staan. Daar kan je 'm ook verwijderen (of als 'ie voorgeinstalleerd is: deactiveren)

• M. van Aken
quote:
ValHallASW schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 17:19:

Android Pay is geen app bij mij maar eerder een extra toevoeging op de NFC-functie

Android Pay is idd niet beschikbaar: http://oi68.tinypic.com/33a6kgz.jpg
En hier staat hij wel 'geselecteerd': http://oi63.tinypic.com/2duwp5v.jpg
Kan niet worden aangepast: http://oi65.tinypic.com/156tzet.jpg

Edit: Ik zal de ING Payments even herinstalleren en kijken of hij er misschien dan tussenstaat.

EDIT 2:
quote:
ValHallASW schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 17:19:
Zo niet, laad opnieuw de kaart op je toestel; zo wel, probeer de app opnieuw te installeren (en dan de kaart opnieuw te laden).
Opnieuw installeren helpt schijnbaar.
Thanks!

M. van Aken wijzigde deze reactie 19-06-2017 15:18 (16%)

Pagina: 1

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*