Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Telenet Homespot van draadloos naar bekabelt netwerk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel zijn we aan het verbouwen en hebben we geen vaste internetverbinding meer. Wel kan er vooraan de woning Telenet Homespot ontvangen worden. Deze had ik graag draadloos opgepikt en met een lange UTP kabel tot helemaal achteraan de tuin gebracht om daar op het internet te kunnen (kleine switch voor vaste PC, printer,...).

Hiervoor heb ik ondertussen deze netwerk bridge gekocht.
Heb dit vandaag proberen te installeren maar helaas krijg ik er niet veel uit.

Zo geeft mijn vaste PC (die via UTP verbonden is met de netwerk bridge) weer dat hij verbonden is met een onbekend openbaar netwerk.
Wel heb ik de wifi repeater al kunnen instellen met mijn smartphone, in de instellingen kan ik kiezen om deze te laten verbinden met de Telenet Homespot, waarmee ik dan kan verbinden bij het ingeven van mijn Telenet gebruikersnaam en wachtwoord.
Draadloos lijkt de wifi-repeater dus wel te werken en lijkt deze de Telenet Homespot te versterken, via kabel krijg ik helaas geen internet door en krijg ik geen verbinding.
(UTP kabel is uitgetest met kabel tester)

Ik veronderstel dat ik gewoon enkele settings juist moet zetten, maar helaas ken ik hier niet zo heel veel van af.. Is er iemand die me hier kan bij verder helpen?

Alle reacties

• DenBeke
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14:57
Kan het zijn dat je NAT moet draaien op de bridge? Ik weet niet helemaal hoe de Homespot in elkaar zit. Maar ik heb een gelijkaardige setup met een Ubiquiti nanostation die verbindt met TelenetWiFree. (En daarvoor draai ik NAT op de nanostation)

Hier kan je misschien wel wat informatie uit putten:
http://www.wirelessinfo.b...uiti/pages/telenet-wifree
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=47697

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:15

TommieW

Numa numa.

Precies. Ik verwacht ook dat je zal moeten NAT'en. Je kan proberen een router erachter te hangen, maar ik weet niet of dat een succes gaat worden aangezien de bridge misschien ook een IP adres claimt.

Je kan dan ook kijken naar een router die wireless bridging doet.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro