Tip voor dynamic dns?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• familyman
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 07:04
Ik heb een domein met als tld .club

Nu wil ik die graag naar mijn dynamische ip van kpn laten verwijzen EN ik wil graag een aantal txt records toevoegen.

Het liefst zou ik daarbij een aantal subdomeinen hebben zodat ik in mijn prive netwerk eea een beetje kan scheiden.

Dit kan niet bij strato waar ik nu zit. Weten jullie een provider waar dit wel lukt. Heb zitten googlen en chatten met een paar providers. Maar ik kwam er niet uit.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _BLAST3R
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-10 20:42
Je zou je DNS bij Cloudflare kunnen zetten, zij bieden een free DNS service die prima werkt. Dan kan je de DNS records van je huidige shared hosting bij Strato meenemen en bij Cloudflare invullen. Vervolgens kan je records toevoegen hoe je maar wil.

Enige wat je dan hoeft te doen is de nameservers aanpassen naar Cloudflare. Verder bied Cloudflare je een API waarmee je evt. dynamische IP changes kan automatiseren. Daar is vast wel een utility voor te vinden die dit voor jou out-of-the-box kan doen, en anders kan je zoiets prima zelf scripten als je een beetje bash kent.

https://www.cloudflare.com/dns/

[ Voor 25% gewijzigd door _BLAST3R op 06-06-2017 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
Het is vrij ongebruikelijk dat dit kan. Daarvoor zou je eigenlijk bij een dynamic DNS provider moeten zijn, zoals dyn. Of je neemt een gratis duckdns account en maakt een cname record daar naartoe.

Ik kwam laatst wel dit tegen voor de TransIP API: https://ict-crew.nl/2013/11/transip-ddns/ maar dat is wel een beetje omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Waar moeten die subdomeinen naar gaan verwijzen? Naar het zelfde publieke IP? Naar lokale IPs van je devices? Indien dat laatste: Is het dan niet handiger om die DNS entries lokaal te houden op je on-site DNS server, in plaats van resolvable voor de hele wereld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• familyman
TommyboyNL schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 00:35:
Waar moeten die subdomeinen naar gaan verwijzen? Naar het zelfde publieke IP? Naar lokale IPs van je devices? Indien dat laatste: Is het dan niet handiger om die DNS entries lokaal te houden op je on-site DNS server, in plaats van resolvable voor de hele wereld?
Ik dacht aan minecraft.domburg.club naar mijn Minecraft servertje en zo nog een paar subdomeinen. Mijn router moet maar beslissen wat waarheen gaat via een reverser proxy (ngnix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• familyman
mcDavid schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 22:14:
Het is vrij ongebruikelijk dat dit kan. Daarvoor zou je eigenlijk bij een dynamic DNS provider moeten zijn, zoals dyn. Of je neemt een gratis duckdns account en maakt een cname record daar naartoe.

Ik kwam laatst wel dit tegen voor de TransIP API: https://ict-crew.nl/2013/11/transip-ddns/ maar dat is wel een beetje omslachtig.
Misschien zit ik wel op het verkeerde pad. Heb via strato mijn domein geregistreerd (.club). Zie nu ook dat ze alleen ns records laten veranderen voor subdomeinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Die IPs van KPN zijn praktisch vast en tegenwoordig veranderen die alleen bij DSL - Glasvezel. Tussen DSL of glasvezelabonnementen blijven deze hetzelfde.

Je kan gewoon je A record aan je extern IP koppelen en klaar
Pagina: 1