Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxokaan
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 05-10-2022
Hoi Tweakers,

Vandaag heeft T-mobile VoLTE (ofwel bellen via 4G) geactiveerd via een provider update. Dit is update 28.3. Normaal gesproken krijg je op je iPhone automatisch een pop-up met deze update en anders is het mogelijk om deze handmatig te triggeren door bij Instellingen > Algemeen > Info te gaan. Bij mij werkt dit niet dus ben ik op zoek naar een mogelijkheid om het alsnog te doen.

Ik vermoed dat het probleem ligt bij mijn Jailbreak. Hierdoor kan ik niet de laatste iOS versie gebruiken en krijg ik de update ook niet. Momenteel gebruik ik iOS 9.0.2 op een iPhone 6s Plus.

Op een oud Apple forum en een oud T-mobile forum heb ik gezien dat het mogelijk is om de Carrier Update handmatig te doen als je het ipcc bestand hebt.

Ik ben benieuw of iemand dit bestand voor mij zou kunnen regelen, zoals het geval was bij mede Tweaker 'navi'. Het gaat om het ipcc bestand 28.3 die vandaag is uitgegeven.

Mochten er andere oplossingen zijn hoor ik het graag.

Alvast bedankt.

[ Voor 0% gewijzigd door maxokaan op 06-06-2017 21:47 . Reden: Verkeerde term ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-05 12:09
maxokaan schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:17:
Hoi Tweakers,

Vandaag heeft T-mobile VoIP (ofwel bellen via 4G) geactiveerd via een provider update. Dit is update 28.3. Normaal gesproken krijg je op je iPhone automatisch een pop-up met deze update en anders is het mogelijk om deze handmatig te triggeren door bij Instellingen > Algemeen > Info te gaan. Bij mij werkt dit niet dus ben ik op zoek naar een mogelijkheid om het alsnog te doen.

Ik vermoed dat het probleem ligt bij mijn Jailbreak. Hierdoor kan ik niet de laatste iOS versie gebruiken en krijg ik de update ook niet. Momenteel gebruik ik iOS 9.0.2 op een iPhone 6s Plus.

Op een oud Apple forum en een oud T-mobile forum heb ik gezien dat het mogelijk is om de Carrier Update handmatig te doen als je het ipcc bestand hebt.

Ik ben benieuw of iemand dit bestand voor mij zou kunnen regelen, zoals het geval was bij mede Tweaker 'navi'. Het gaat om het ipcc bestand 28.3 die vandaag is uitgegeven.

Mochten er andere oplossingen zijn hoor ik het graag.

Alvast bedankt.
Er is vandaag niets geactiveerd. Ook met carrier setting 28.3 blijf je via 3G bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxokaan
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 05-10-2022
PWA777 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:49:
[...]

Er is vandaag niets geactiveerd. Ook met carrier setting 28.3 blijf je via 3G bellen.
Volgens iCulture wel: https://www.iculture.nl/n...e-volte-iphone-bellen-4g/
Maar volgens T-mobile is alleen de telefoon geactiveerd, maar het netwerk nog niet. Ondanks dat ben ik nog steeds geïnteresseerd in de update voor als het netwerk wel geactiveerd wordt. https://forum.t-mobile.nl...e-2016-259863/index6.html

[ Voor 31% gewijzigd door maxokaan op 06-06-2017 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-05 12:09
maxokaan schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:46:
[...]

Volgens iCulture wel: https://www.iculture.nl/n...e-volte-iphone-bellen-4g/
Maar volgens T-mobile is alleen de telefoon geactiveerd, maar het netwerk nog niet. Ondanks dat ben ik nog steeds geïnteresseerd in de update voor als het netwerk wel geactiveerd wordt. https://forum.t-mobile.nl...e-2016-259863/index6.html
Artikel iCulture klopt gewoon niet. Carrier update is er zeker geweest en de setting is zichtbaar, maar na installeren update gewoon nog bellen via 3G. Getest met meerdere toestellen (allemaal op T-Mobile en met meest recente settings), nog geen VoLTE gesprek op kunnen zetten.

Dat er iets in de pijplijn zit ga ik zeker niet ontkennen hoor! Misschien kwestie van nog een paar dagen maanden?

[ Voor 15% gewijzigd door PWA777 op 06-06-2017 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard1074
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:34
Deze aankondiging was per ongeluk te snel gedaan. Details kan je zien op het T-Mobile forum. Schijnt wel binnenkort te komen. Wanneer precies is onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-06 16:34
Nou, bij mij draait 28.3 op dit moment. Ipcc file heb ik niet helaas.
Pagina: 1