Toon posts:

MSI k7t Turbo, TB1000 (newbie)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds kort ben ik de eigenaar van bovenstaand conf. Nu was ik meteen nieusgiering en probeerde over te klokken; echter proberen met multiplier naar 8,5 x 133 resulteerde in zwart scherm voor het opstarten. Naderhand kon ik gelukkig weer in de BIOS komen en oude instellingen terugzetten.

de voltages heb ik niet veranderd. Verder heb ik een standaard koeling.

De vraag: moet dit kunnen of niet? (dus 8,5 x 133, zonder extra koeling of voltage veranderingen)

Nog even een vraag over de FSB:
a.h.g.i. heeft de winkel mij een TB 1000 met FSB 266 verkocht en een moederbord welke dit kan ondersteunen. In het boekje van het mb staat dat J17 geen jumper moet hebben om 266 te draaien en alleen wanneer je DDR hebt (heb ik niet). Er zit echter zoŽn plastic geval op J17 over de onderste 2 pinnentjes; kan iemand mij vertellen op welke snelheid de FSB nu draait?

BvD,

B.

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Je neemt wel gelijk een erg grote stap....

van 1000 naar 1130....

probeer eerst eens 7.5x133
werkt dit?

zoja probeer dan 10.5x100
werkt dit?

zo ja: verhoog de fsb tot 133 neem een multplier van 8

zo nee: Verlaag de multplier weer en verhoog de FSB tot zo hoog ie stabiel loopt

herhaal dit proces bij hogere multipliers/snelheden

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 17:11
Gebruik de search eens, en dan wel naar dat turbo moederbord.
Want volgens mij was er zoiets als het volgende:

als je PC bootte pakt ie voor de eerste seconde originele multiplier x ingestelde FSB.
Dus in jou geval 1333Mhz.
Das niet lekker

Dus dan doen we het volgende:

Multiplier eerst proberen te verhogen, en later pas de FSB.
Dan weet je iig OF ie zo hoog kan komen als 8.5x133Mhz....

En doe eerst eens een burn-in, dus voltage verhogen met standaart snelheid, en daarna ff tijdje lang voluit laten draaien (benchmarks etc)

Dan zowiezo moet je nog een goede koeler nemen denk ik (temp kun je wel aflezen, maar je hebt geen idee of deze wel klopt)
en voltage verhogen kom je niet onderuit.

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt.

Standaard stond de FSB op 133 en multiplier op default (7.5) want dan kom je op 1000mhz.

Dus ik dacht de stap naar 8.5 moet kunnen.
Blijkbaar niet.

Ik ga de adviezen proberen.

grt,

B.

• blakez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10-2025
Er zit echter zoŽn plastic geval op J17 over de onderste 2 pinnentjes; kan iemand mij vertellen op welke snelheid de FSB nu draait?
Met het plastic geval over de 2 pinnetjes draait je FSB op 100MHz en wanneer je het plastic geval eraf haalt draait je FSB op 133MHz. Misschien dat je hier iets aan hebt...

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Op vrijdag 06 juli 2001 09:27 schreef Batser het volgende:
Er zit echter zoŽn plastic geval op J17 over de onderste 2 pinnentjes; kan iemand mij vertellen op welke snelheid de FSB nu draait?
idd wat blakez al zei, zonder draait ie op 133FSB

Maar over de onderste 2 pinnetjes? er zijn er toch maar 2 :?

Verwijderd

Topicstarter
>Maar over de onderste 2 pinnetjes? er zijn er toch maar 2

Ik moet waarschijnlijk een bril, ik kan die lettertjes die erbij stonden nauwelijks lezen. Het leek alsof er naast dat plastic (de jumper neem ik aan?) nog een pinnetje (koperkleurig metaaltje) zat.

Misschien nog een domme vraag:
De FSB stel je dus in met die jumper, maar die snelheid die je in de BIOS aan kunt passen, is dat nu ook de FSB of betreft dit een andere snelheid.?

B.
Pagina: 1