Why does DPC beat TA on almost EVERY project ?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-05 23:28
Kijk maar wat ze er zelf over te zeggen hebben:

http://forums.anandtech.com/messageview.cfm?catid=39&threadid=488835

Persoonlijk denk ik dat wij (hollandse kaaskoppen) gewoon beter georganiseerd zijn *D

MW | BF1 Stats

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-05 00:23
Ik denk dat onze leden massaaler georganiseerd zijn hier op dit forum ja. En er is een kewle samenhang tussen de leden!

Ik noem maar wat. Als er nu bijvoorbeeld een DPC lid zou overleiden. Dan is de complete DPC afdeling een week in rouw. Als er iemand van TA zou overleiden zou de helft zeggen. "I did'nt know the guy, so why should i morn for his loss" ( Zeg ik het zo goed ;) )

Correct me if im wrong

Advanced sheep-counting strategies

Verwijderd

Op vrijdag 06 juli 2001 09:58 schreef BrammeS het volgende:
Ik denk dat onze leden massaaler georganiseerd zijn hier op dit forum ja. En er is een kewle samenhang tussen de leden!

Ik noem maar wat. Als er nu bijvoorbeeld een DPC lid zou overleiden. Dan is de complete DPC afdeling een week in rouw. Als er iemand van TA zou overleiden zou de helft zeggen. "I did'nt know the guy, so why should i morn for his loss" ( Zeg ik het zo goed ;) )

Correct me if im wrong
Beetje luguber voorbeeld...

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hmm, als je die post leest zou je als DPC bijna op het idee komen om flink wat SETI te gaan doen ;)

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Waarom de DPC TA overal verslaat?

TA heeft ooit heel arrogant geblaat dat dat kleine teampje uit Nederlang eigenlijk geen fuck voorstelt en ze "gunde" ons wel een keertje een #1 positie in de dailies met RC5. Ze hoorde toch niet tot de grote jongens. Tijden veranderen natuurlijk dus toen DPC vaker op 1 stond blaatte TA dat het verschil meer dan 150M was en dat de DPC dat nooit in kon halen en dat dat jammer voor ze was. Toen DPC 1e overall werd in RC5 blaatte TA hard dat de DPC nu ook die eerste plaats maar eens moest zien vast te houden want dat zou ze toch nooit lukken.... Dat lukte dus ook maar TA riep dat zij in veel meer contests mee deden en dat als ze alles op RC5 zouden zetten, DPC van de aardbodem zou worden geveegd. Dus werd er met OGR een offensief gestart en iets later, wijlen, Gammaflux. Ook daar weer het zelfde verhaal. DPC heeft ondertussen doorgekregen dat een inhaal race wel leuk is maar ook langdurig en vandaar dat er met nieuwe contests (G@H, F@H, ECCP, UD) meteen maar moest worden meegestreden. DPC strijd nu dus op vele fronten mee en heeft 2 van de 3 parade paardjes van TA de nek om gedraaid. SETI is de laatste trots van TA en nu roept men dus dat ze met SETI de DPC helemaal van de aardbodem vegen.

Tactiek van TA is duidelijk: zorg ervoor dat de DPC al hun computer kracht zoveel mogelijk vespreid zodat men op alle fronten sterker wordt maar ook op alle sterke fronten zwakker (dus kans van TA om vergane glorie terug te winnen??)

Het werd door een SETI@nl lid al op het TA forum geroepen dat wanneer de DPC een zwaar offensief zal beginnen bij SETI inclusief de nodige reclame op T.net/Fok en het DPC forum boven aan komt in GaT dat we volgend jaar rond deze tijd TA ook bij SETI voorbij zijn gegaan. Ik weet alleen niet of we dan ook nog leiden/zullen leiden bij RC5/OGR en ECCP. Iemand goede ideeen??

Verwijderd

vertaling voor TA:
We are fucked
>:)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Iemand goede ideeen??
Ja, veel RC5-clients (waar we best wat kunnen missen en dan toch nog uitlopen op AT) omschakelen naar SETI :)

Virussen? Scan ze hier!

• Wessie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-05 20:05

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Jah inderdaad.
Wordt het niet eens tijd voor ons om ze het vuur ook eens aan de schenen te leggen bij Seti :?
Als we dat toch eens voor mekaar zouden krijgen !!!!!

Dan zijn ze helemaal depri daarginds >:)

Wessie ... member of the Noizy Cows !!!

Verwijderd

Is het niet mogelijk om met SETI@nl een deal te maken?

Zij doen mee aan een naamsverandering en daarvoor krijgen zijn een gigantische berg computer kracht en reclame op tweakers.net?

SETI@nl zou bijvoorbeeld kunnen worden:DPC SETI@nl

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-05 17:04
RC5 #1, moet vastgehouden worden
OGR-25 #1, moet vastgehouden worden en wordt nog lastig
OGR-26 zal binnenkort beginnen, nieuwe ronden nieuwe kansen voor TA
Gamma Flux #1 meen ik me te herinneren, en daar halen ze ons nooit meer in *D
UD staan we geloof ik al boven TA
G@H kunnen we binnen enkele dagen TA inhalen
Seti doen we nu nouwelijks aan mee en ligt er een groot gat
EECp staan we bijne op #1 :? iig boven TA :)

Dat zijn veel fronten om op te vechten. De motie die ik wil indienen is: laten we HOE DAN OOK bij de huidige #1 overall projecten de dagelijkse #1 positie ook vasthouden. De #1 positie bereiken is leuk, maar hem vasthouden tot het einde van het project veel leuker :)

We spend our years as a tale that is told

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat zijn veel fronten om op te vechten. De motie die ik wil indienen is: laten we HOE DAN OOK bij de huidige #1 overall projecten de dagelijkse #1 positie ook vasthouden. De #1 positie bereiken is leuk, maar hem vasthouden tot het einde van het project veel leuker
Mee eens.

Maar ik vind dat we bij RC5 wel iets minder langzaam mogen groeien. Het heeft geen zin om dagelijks 30 procent boven TA te zitten (even een getal als voorbeeld), als je met 10 procent ook voorblijft... dan kan je die 20 procent IMHO ook besteden om aan andere projecten te participeren.

En aangezien het enige project waar we ECHT massaal nog mensen voor nodig hebben SETI is, zou mijn voorstel zijn om SETI te gaan doen, en misschien nog wat van die Genome/Folding@Home projecten ofzo (ben ik te weinig van op de hoogte om zinnige uitspraken over te doen).

OGR25/26 verhaal zal zichzelf wel oplossen doordat dat vooral automatisch zal gaan.

Virussen? Scan ze hier!

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

effe dat je het weet, we hebben bij Gamma Flux de eerste plaats niet gered, wel hebben vlak voor het einde nog even TA ingehaald :D

bij G@H halen we TA binnenkort in en bij OGR, RC5 en ECCp hebben we dat reeds gedaan :P

wat op dit moment imo prioriteit heeft is dat we de output bij OGR nog wat verhogen zodat we zeker eerste staan in de daily's en we niet alleen uitlopen maar ook als OGR-26 begint dat we gelijk goed beginnen! verder kan er misschien langzamerhand iets worden overgezet om eens te kijken hoeveel power we nodig hebben om daar een echte rol van betekenis te hebben! :+

Verwijderd

We laten ons niet gek maken door die SETI opmerkingen van TA toch?

We hebben veel te verdedigen in diverse projecten en nog veel te verbeteren in andere projecten.

Om ons nou ook nog op SETI te storten alleen omdat TA ons daartoe uitdaagd in de hoop dat we in andere projecten zullen verzwakken lijkt me wat overdreven.

Als RC5 afgelopen is lijkt me dat vroeg zat. :)

• Johannes
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-05 16:54
Er wordt hier wel gepraat over SETI, maar volgens mij is de afstand daar wel enorm groot...

Het zou ook wel leuk zijn als er heel wat meer bij G@H bij zouden komen, aangezien we daar TA wel inhalen, maar ook ingehaald zijn door TDIClub en nog een lange weg te gaan hebben tot Ars Technica. We hebben nu denk ik ongeveer 10-15 flushers per dag, ook omdat aardig wat maar eens in de week ofzo flushen(like me), maar toch weinig.

Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op vrijdag 06 juli 2001 11:40 schreef jolly het volgende:
We laten ons niet gek maken door die SETI opmerkingen van TA toch?
Da's wel het laatste wat je moet doen...
We hebben veel te verdedigen in diverse projecten en nog veel te verbeteren in andere projecten.
Inderdaad.
Om ons nou ook nog op SETI te storten alleen omdat TA ons daartoe uitdaagd in de hoop dat we in andere projecten zullen verzwakken lijkt me wat overdreven.
En daar zit hem de truc :) Toen we destijds met OGR begonnen te promoten (eerst Oeziewoezie, later ik en nog wat anderen, wie kent dat nog?) was het ook moord en brand, en we zouden nu totaal zakken met RC5... nou, wat daar mee gebeurde is nu genoegzaam bekend. En ditzelfde zou gebeuren als er nu SETI of Genome@Home of weetikwat gepromoot word. Zeker, er zal even een dipje bij RC5/OGR komen (zoals ook toen), maar na een poosje gaan we alleen maar sterker omhoog in alle projecten
Als RC5 afgelopen is lijkt me dat vroeg zat. :)
Je moet altijd vooruitkijken...

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Even een simpel rekensommetje:

Als ik die SETI output bekijk dan doet volgens mij een PIII700 2 wu's per dag.

TA zit nu op 2000 wu's p/d dat zijn dus 1000 pc's die zij daar al op hebben zitten en ze groeien nog dagelijks.

Om dat te evenaren laat staan in te lopen moeten we in andere projecten behoorlijk wat inleveren lijkt mij.

• 0rbit
  • Laatst online: 20-05 13:55
DPC moet zeker niet beginnen aan SETI om alleen maar TA dwars te willen zitten; Blijkbaar vinden maar weinig mensen bij DPC SETI een interessant project; De meesten hebben het namelijk toch al een aardige tijd gedraaid voor RC5.

Daarom denk ik dat we voorlopig gewoon door moeten gaan zoals het nu gaat met ECCp en G@H als voornaamste 'targets' terwijl OGR en RC5 behouden worden.

Mocht RC5 dan eerdaags afgelopen zijn dan is er misschien ruimte voor een serieuze poging om een woordje mee te spreken bij UD.

Naast onze schoenen lopen mag; Mits we niet in de Anandtech-Splinter lopen. :) Ofzo...

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

Hoi,

Hier even een reactie van een S@NL'er. Weet je wat ik denk? Dat jullie je allemaal teveel laten opnaaien door TA.

Man, jullie vegen op weetikveelhoeveel projecten compleet de vloer aan met TA. Vroeger zei TA: "Ja, maar dat telt niet dat jullie boven ons staan, want jullie doen maar mee aan een project". Daar trokken jullie klaarblijkelijk wat van aan, want jullie zijn andere projecten gaan doen, en ook daarbij vegen jullie compleet de vloer aan met TA. Jullie staan gewoon heels sterk.

Maar wat ik nu niet begrijp is dat jullie nu aan SETI@HOME gaan denken omdat TA nu het 'jullie hebben geen goed seti team'-argument in de strijd gooit. Dit is absoluut geen sterk argument, maar eerder een laatste strohalm waaraan ze zich vastklampen.

Kleine opmerking trouwens: De SETI@HOME competitie is gigantisch zwaar. Deze competitie loopt al jaren. Er zijn 3 miljoen deelnemers en 70.000 teams die zal meer dan 2 jaar lang crunchen. Ik denk, dat als jullie serieus een poging gaan wagen om S@H te gaan doen, dat het goed mis gaat, want het zal zeker ten koste gaan van jullie andere projecten (en niet zo'n klein beetje ook).

Wat denk je dat er gebeurt als de RC5 key gevonden wordt? Dat zal ik je vertellen: De RC5'ers van Anandtech zullen zich bij de S@H'ers voegen en zodanig een gruwelijk sterk team vormen. Neem maar van mij aan, dat je AT dan echt niet meer inhaalt. De voorsprong die ze nu al hebben opgebouwd is enorm.

Ik zeg dit niet vanwege lijfbehoud van mijn eigen teampie (SETI@Netherlands, dat op dit moment in strijd is met TA), maar zeg maar als een soort van goed advies. De kracht die nodig is om bij S@H mee te draaien is vele malen groter dan bij projecten als OGR, G@H, F@H of weet ik veel wat.

Jullie hebben echt een superteam. Superstrak georganiseerd, en als jullie je zinnen ergens op zetten komen jullie er ook. Maar ik zet serieus vraagtekens bij deelname aan S@H... :?

• 0rbit
Het schijnt overigens dat OGR25 binnenkort ook aan haar einde zal komen; Stappel hoorde ik laatst ergens zeggen dat hij veel stubs uit verschillende ranges onder ogen kreeg. Dat betekent dat ze de niet ingeleverde stubs opnieuw uitgeven en dat zouden ze pas aan het eind van het project doen.

Als iedereen die nu OGR25 doet OGR26 gaat doen, dan komt het wel goed met DPC binnen OGR26... :)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Rickman: als jullie als Seti@Nederland zijnde nu ff allemaal DPC joinen komen we er wel ;)

(voor de duidelijkheid: dit was als geintje bedoeld, geenszinds als flame en troll, en als je de search gebruikt weet je dat dit wel vaker ter sprake is gekomen)

Virussen? Scan ze hier!

• Johannes
  • Laatst online: 10-05 16:54
Op vrijdag 06 juli 2001 11:59 schreef Rickman een stuk dat te lang was om te quoten:
Ik moet zeggen dat ik het hier ook helemaal mee eens ben, ik denk nog steeds dat we eerst maar eens wat andere projecten moeten doen.

En misschien wel mijn belangrijkste reden, ik vind het doel van SETI niet echt boeiend aangezien ik niet echt er in geloof.

Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet

• 0rbit
DPC is gewoon te laat ontstaan voor SETI. Daar doen we niks meer aan.

Ik ben er altijd voor dat DPC gewoon in ELK DC-project meedoet en dat eenieder zelf bepaalt of hij/zij meedoet. Des te groter is het enthousiasme bij het meedoen aan zo'n project. Dat komt vervolgens de drang tot assimilatie van nog meer mensen ten goede.

Al met al denk ik dat DPC alleen maar kan groeien door horizonverbreding; Er is nou eenmaal een beperkt aantal mensen die zich aangesproken voelen door een project als RC5.

Met GammaFlux, G@H, maar vooral UD zag je eenzelfde effect; "Hmm... dit vind ik wel nuttiger dan dat RC5, laat ik nu maar wel meedoen!"

Edit : Horizonverbreding; ervanuitgaande dat elk project toch wel een harde kern bezit die de kar richting #1 alleen al redelijk kunnen trekken.

• lawaai
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-05 23:11

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Geen SETI aub.
Daar is toch niks aan?
Hier heb je nog blokjes enz.

Misschien leuk idee als we gewoon TA SETI gunnen. Om zo de ogen uit te steken. zo van:
"Hee TA SETI is voor jullie en bij de rest rulen wij" Dan zullen ze vast wel baalen van onze arrogantie. :)

Hoe kan je trouwens je seti verleden bij dpc toevoegen? Ik heb het ooit gedaan voordat ik dpc'er aanhanger was.

Verwijderd

Zou het geen idee zijn om ons Seti teampje bij S@NL onder te brengen als subteam.

De mensen die actief Seti doen hebben een beetje competitie en bovendien helpen we S@NL om TA voor te blijven. :)

edit
Speldingetje

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:15

JJJ

Ik denk dat als RC5 afgelopen is en we ons dan op seti storten dat we dan wel moeten kunnen winnen. Ons RC5 team is gigantisch sterk, dus met seti moeten we met een beetje moeite die achterstand wel weg kunnen werken.

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-05 23:28
Op vrijdag 06 juli 2001 14:02 schreef JJJ het volgende:
Ons RC5 team is gigantisch sterk, dus met seti moeten we met een beetje moeite die achterstand wel weg kunnen werken.
Een beetje ?????
Ehh....beetje veel ! :?

Maar als RC5 is afgelopen....dan ga ik over op s@h.....

MW | BF1 Stats

Verwijderd

En zoals ik al eerder heb gezegd: Wat denk je dat de RC5'ers van Anandtech gaan doen? Juistem, die gaan ook allemaal aan de S@H. En neem maar van mij aan: Een gat met zo'n team loop je niet zomaar 'met wat moeite' dicht.

Tevens geef ik gewoon eerlijk toe dat ik het jammer zou vinden als jullie een serieuze poging gaan wagen TA te gaan pakken met SETI. Ik heb namelijk de afgelopen 2 jaar al mijn moeite gestoken in het opzetten en runnen van het SETI@Netherlands team. Het is een soort geesteskindje van me geworden. Als jullie een SETI team zouden beginnen op de schaal van RC5 dat jullie ons zouden op een gegeven moment inhalen. En dat zou beteken dat 2 jaar hard werk van het SETI@Netherlands team om hun doel te bereiken (Als grootste Nederlandse team zo hoog mogelijk in de top 25 van SETI teams eindigen) binnen de kortste keren volledig in duigen is gevallen. :'(

• My
  • Laatst online: 06-01 21:17

My

Tja, sorry maar zo gaat dat nou eenmaal met wedstrijdjes... :?

Ik zal es ff op dat TA forum posten en is ff met woorden ook de vloer aanvegen :Y)

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Ik weet zeker dat DPC (indien de tijd er is) ook bij Seti heel hoog zou kunnen komen. De vraag is alleen of er mensen zijn die dat willen.
Ik vind de obsessiviteit ten opzichte van Anandtech bij sommige DPC-ers echt volledig buiten proporties. We beginnen aan een nieuwe dis. computing contest (ECCp, UD, G@H) en het eerste wat die roepen: We moeten Anandtech inhalen.
WHO CARES :(
Doe mee om één te worden of te stijgen, maar laat die fascinatie van Anandtech nou eens varen.
Zucht.....
* Mobster vindt dat iedereen moet doen wat ie moet doen, maar wel voor de juiste redenen.

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• Dutchman!
Op vrijdag 06 juli 2001 15:01 schreef My het volgende:
yIk zal es ff op dat TA forum posten en is ff met woorden ook de vloer aanvegen
doe maar niet

• Dutchman!
Op vrijdag 06 juli 2001 15:04 schreef Mobster het volgende:
Ik vind de obsessiviteit ten opzichte van Anandtech bij sommige DPC-ers echt volledig buiten proporties.
Blaat. Er is gewoon wat Friendly Rivalry tussen de twee teams en daar is niets mis mee. Doordat we TA in verschillende projecten tegen komen zijn ze juist als motivationeel referentiepunt te gebruiken om eens lekker actief blokjes te gaan kraken.

Verwijderd

Hoi,

Hier dan ook even een reactie van een DSLR-er (DSL Reports Team Helix) en ik moet zeggen dat ik het wel aardig eens ben met Rickman:
Op vrijdag 06 juli 2001 11:59 schreef Rickman het volgende:

Kleine opmerking trouwens: De SETI@HOME competitie is gigantisch zwaar. Deze competitie loopt al jaren. Er zijn 3 miljoen deelnemers en 70.000 teams die zal meer dan 2 jaar lang crunchen. Ik denk, dat als jullie serieus een poging gaan wagen om S@H te gaan doen, dat het goed mis gaat, want het zal zeker ten koste gaan van jullie andere projecten (en niet zo'n klein beetje ook).
Het bovenstaande is absoluut waar en het zal verschrikkelijk lang duren voordat je een beetje een hoge plaats in de team stats zult bereiken.
Wat denk je dat er gebeurt als de RC5 key gevonden wordt? Dat zal ik je vertellen: De RC5'ers van Anandtech zullen zich bij de S@H'ers voegen en zodanig een gruwelijk sterk team vormen. Neem maar van mij aan, dat je AT dan echt niet meer inhaalt. De voorsprong die ze nu al hebben opgebouwd is enorm.
[quote
Ik zeg dit niet vanwege lijfbehoud van mijn eigen teampie (SETI@Netherlands, dat op dit moment in strijd is met TA), maar zeg maar als een soort van goed advies. De kracht die nodig is om bij S@H mee te draaien is vele malen groter dan bij projecten als OGR, G@H, F@H of weet ik veel wat. [/quote

Aangezien ik zelf nu al 7 maanden Folding@home draai heb ik wel een aardig inzicht in hoe het er daar aan toe gaat.

Team AnandTech staat maar 57e op de ranglijst met op dit moment 7447 units en die valt nog gemakkelijk in the halen. Het wordt echter met de week een heel stuk lastiger om in de top 10 te komen van dit relatief nieuwe project.

Het nummer 1 F@H team van de wereld ([H]ardOCP) is een tijd geleden plotseling aan de horizon verschenen en heeft nu al bijna de 1,5 miljoen Work Unit grens bereikt met "slechts" 602 leden. Ars Technica Team Eggroll volgt als 2e met bijna 680.000 WU's maar heeft "maar" 179 actieve leden...(bron:statsman)
Jullie hebben echt een superteam. Superstrak georganiseerd, en als jullie je zinnen ergens op zetten komen jullie er ook. Maar ik zet serieus vraagtekens bij deelname aan S@H... :?
Ik denk dat (zeker als de RC5 sleutel gevonden is) dat jullie het heel erg ver zouden kunnen schoppen met Folding@home maar ook met Genome@home (dochterproject van F@H).

Dit gaat zeker op als jullie nu al op een laag pitje gaan meedraaien..(en bij RC5 bijv. 10% meer dan TA draaien)

En beide projecten hebben ook nog een goed doel...en Seti draait al gem. op 120% van real time ;)

Ben benieuwd naar jullie reacties... ;)

P.S Hoeveel leden heeft DPC eigenlijk precies??

edit: link gemaakt

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Op vrijdag 06 juli 2001 15:01 schreef My het volgende:
Ik zal es ff op dat TA forum posten en is ff met woorden ook de vloer aanvegen :Y)
Hopelijk een geintje...

Verder: wat Mobster zei.
Laat die fascinatie met TA nou eens liggen, WIJ zijn het rulende DC team, de rest moet maar naar ons kijken :P

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

• My

My

Op vrijdag 06 juli 2001 15:07 schreef Dutchman! het volgende:

[..]

doe maar niet
eeeh wrom niet :?

• Scraper
  • Laatst online: 18-05 15:05

Scraper

ErikJ

Op vrijdag 06 juli 2001 15:18 schreef Glorfindel het volgende:

P.S Hoeveel leden heeft DPC eigenlijk precies??
RC5 alleen heeft al 5000 man, uitgaande van de getallen die in de DPCH worden gegeven. Daarnaast een stel op OGR, G@H, ECCP, UD. En een heleboel mensen die samen op 1 adres werken.

Preciese getallen durf ik niet te geven, maar boven de 5000 zitten we wel verwacht ik.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Preciese getallen durf ik niet te geven, maar boven de 5000 zitten we wel verwacht ik.
Ik gok op zo'n 8000-8500 man, over alle projecte meegerekend.

Virussen? Scan ze hier!

• Dutchman!
Op vrijdag 06 juli 2001 15:21 schreef My het volgende:
eeeh wrom niet :?
omdat de kans te groot wordt dat het dan weer een leuke flame oorlog wordt.
Op vrijdag 06 juli 2001 15:29 schreef wildhagen het volgende:
Ik gok op zo'n 8000-8500 man, over alle projecte meegerekend.
Dat lijkt me een slechte gok, gezien de meesten beginnen met RC5 en later naar een ander project overstappen. We hebben bij RC5 dagelijks 1000 tot 2000 flushers, geen 5000, vergeet dat niet.

Verwijderd

Op vrijdag 06 juli 2001 15:25 schreef Scraper het volgende:

[..]

RC5 alleen heeft al 5000 man, uitgaande van de getallen die in de DPCH worden gegeven. Daarnaast een stel op OGR, G@H, ECCP, UD. En een heleboel mensen die samen op 1 adres werken.

Meer dan 5000! Afbeeldingslocatie: http://i.dslr.net/bb/ubb_coll/icon11.gifAfbeeldingslocatie: http://i.dslr.net/bb/ubb_coll/icon11.gif

Allemachtig...dat zou het volgende kunnen betekenen (purely hypothetical ;) ):

5000 leden: de helft naar Folding@Home en de andere helft naar Genome@Home

Resultaat:

Op beide projecten zal jullie "daily output" op ongeveer 6 maal dat van de huidige nummer 1 kunnen worden! :7

Aantal actieve leden:

#1 Genome@Home: 304
#1 Folding@Home: 602

B-)

• Onno
  • Niet online
Op vrijdag 06 juli 2001 15:29 schreef Dutchman! het volgende:
Dat lijkt me een slechte gok, gezien de meesten beginnen met RC5 en later naar een ander project overstappen. We hebben bij RC5 dagelijks 1000 tot 2000 flushers, geen 5000, vergeet dat niet.
Waarbij wel even gezegd moet worden dat alle mensen die voor een subteam flushen als 1 tellen, en lang niet iedereen elke dag flusht. 8000 zullen het er niet zijn, maar meer dan het aantal 'flushers' zeker wel. :)

• Dutchman!
Als ik een wilde gok zou doen zou ik iets van 5.000 zeggen trouwens :P

• Onno
  • Niet online
Ik heb 't even nagezocht: sinds 1 juni 2001 hebben 2293 unieke deelnemers rc5 blokjes geflusht, en 416 ogr. (samen zijn dat 2361 unieke deelnemers)

En daar komen de subteam-leden dus nog eens bovenop.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op vrijdag 06 juli 2001 15:54 schreef Onno het volgende:
Ik heb 't even nagezocht: sinds 1 juni 2001 hebben 2293 unieke deelnemers rc5 blokjes geflusht, en 416 ogr. (samen zijn dat 2361 unieke deelnemers)

En daar komen de subteam-leden dus nog eens bovenop.
Plus nog eens degene die G@H, F@H, UD, S@H en ECCp doen (of deden). Want weliswaar beginnen de meesten eerst met RC5, maar niet allemaal natuurlijk...

Virussen? Scan ze hier!

• Blistimo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

Op vrijdag 06 juli 2001 16:09 schreef wildhagen het volgende:

[..]

Plus nog eens degene die G@H, F@H, UD, S@H en ECCp doen (of deden). Want weliswaar beginnen de meesten eerst met RC5, maar niet allemaal natuurlijk...
In het kader daarvan:

Is er al een update over het aanpassen van het documentje 123 :?

D3 char(s)

• Onno
  • Niet online
Op vrijdag 06 juli 2001 16:34 schreef Blistimo het volgende:

[..]

In het kader daarvan:

Is er al een update over het aanpassen van het documentje 123 :?
Dat gaat zeer spoedig gebeuren. :)

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Op vrijdag 06 juli 2001 15:09 schreef Dutchman! het volgende:

[..]

Blaat. Er is gewoon wat Friendly Rivalry tussen de twee teams en daar is niets mis mee. Doordat we TA in verschillende projecten tegen komen zijn ze juist als motivationeel referentiepunt te gebruiken om eens lekker actief blokjes te gaan kraken.
Friendly rivalry? Ik had van jou toch wel wat beters verwacht Dutchman. Hoe vaak is er al niet op GoT of TA-forums een (bijna)flamewar ontstaan. Blijkbaar zijn wij (DPC en TA) niet volwassen genoeg om te proberen nr 1 te worden in een contest, maar moeten we elke keer elkaar opzoeken, afkraken en afmeten.
Daar blaat!
* Mobster is blij dat Pinball het begrijpt.

DPC to the top!

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• BrammeS
  • Laatst online: 13-05 00:23
Mischien is het nog niet zo'n slecht idee om een DPC subteam onder SETI@NL te maken. we helpen SETI@NL en onderscheiden toch onze eigen DPCers van SETI@NL als de DPC invloed in SETI@NL zo groot wordt dat de DPC een groot deel gaat uitmaken van SETI@NL kan er mischien in overleg een naams verandering worden doorgevoerd. SETI@NL & DPC bijvoorbeeld! Voor dat het zo ver is zullen er heel wat WU's ingeleverd moeten worden!!

Advanced sheep-counting strategies

• Dutchman!
Op vrijdag 06 juli 2001 16:54 schreef Mobster het volgende:
Hoe vaak is er al niet op GoT of TA-forums een (bijna)flamewar ontstaan.
De laatste maanden? Bijna niet voor zover ik het in de gaten heb gehouden (= dagelijks) We hadden in het begin idd problemen met echte flames, meestal van jonge leden. ;( Gelukkig lijkt het nu allemaal wat 'afgezakt' te zijn. Mensen die nu nog flames starten op ATF hebben dan ook niet alleen ruzie met TA maar ook met de DPC crew en andere actieve leden.
DPC to the top!
I second that *D

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op vrijdag 06 juli 2001 16:58 schreef BrammeS het volgende:
Mischien is het nog niet zo'n slecht idee om een DPC subteam onder SETI@NL te maken. we helpen SETI@NL en onderscheiden toch onze eigen DPCers van SETI@NL als de DPC invloed in SETI@NL zo groot wordt dat de DPC een groot deel gaat uitmaken van SETI@NL kan er mischien in overleg een naams verandering worden doorgevoerd. SETI@NL & DPC bijvoorbeeld! Voor dat het zo ver is zullen er heel wat WU's ingeleverd moeten worden!!
Is al eens eerder ter sprake geweest, en dat tweede deel werd toen door ieman van SETI@NL op een nogal onbeschofte manier afgeschoten. Dus dat zal er echt niet van komen.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

I second that *D
Try and catch us with Genome@Home first ;) B-)

LOL

Serieus: leuk dat jullie zo enthausiast zijn :)

Verwijderd

Op vrijdag 06 juli 2001 17:02 schreef wildhagen het volgende:

[..]

Is al eens eerder ter sprake geweest, en dat tweede deel werd toen door ieman van SETI@NL op een nogal onbeschofte manier afgeschoten. Dus dat zal er echt niet van komen.
Beste Jurgen Wildhagen. Deze persoon van SETI@NL dat was ik. Ennuh... laten we even 2 zaken duidelijk stellen:

1. Ik was ALLES BEHALVE onbeschoft. Ik kan het draadje niet meer vinden, maar ik ben of fora nooit en te nimmer onbeschoft! Misschien was het verstandig het draadje even op te zoeken voordat je met het beschuldigende vingertje gaat wijzen.
2. Ik heb het idee niet afgeschoten! Wat er werd geopperd, was dat DPC als subteam zou joinen, jullie onmiddelijk een naamswijziging in onze teamnaam zouden wilden zien. Ik heb het toen voorgesteld aan mijn team, en die voelden er weinig voor, want waarom zouden we immers onze naam gaan veranderen voor een subteam dat nog niet eens voor 1/40ste van de dagproductie verantwoordelijk is?

SETI@Netherlands ketstte gewoon een voorstel tot naamswijziging af, en daar is niets onbeschofts aan! Jullie hadden precies hetzelfde gedaan!

Ik kan het betreffende draadje niet meer vinden, maar ik weet zeker dat ik mij niet onbeschoft heb gedragen op jullie forum.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

1. Ik was ALLES BEHALVE onbeschoft. Ik kan het draadje niet meer vinden, maar ik ben of fora nooit en te nimmer onbeschoft! Misschien was het verstandig het draadje even op te zoeken voordat je met het beschuldigende vingertje gaat wijzen.
Zoals je weet is dat een van de draadjes die met BC3 is verloren gegaan, dus het is een beetje stom om te zeggen dat ik hem moet opzoeken, terwijl je weet dat dat niet kan.
2. Ik heb het idee niet afgeschoten! Wat er werd geopperd, was dat DPC als subteam zou joinen, jullie onmiddelijk een naamswijziging in onze teamnaam zouden wilden zien. Ik heb het toen voorgesteld aan mijn team, en die voelden er weinig voor, want waarom zouden we immers onze naam gaan veranderen voor een subteam dat nog niet eens voor 1/40ste van de dagproductie verantwoordelijk is?
Het ging niet om inhoudelijk, maar om de manier van brengen. Die was in de trant van 'zo gaan we het doen, is er besloten, en als je het niet wilt, dan sode[censuur]> je maar op'. Dat noem ik niet redelijk, maar dat noem ik arrogant en onbeschoft.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Ten eerste, ik ben geen Tweaker. Dus ik weet ook niets van een een forum crash. Het verklaart iig wel dat ik het draadje niet meer kan vinden

Ten tweede: Ik zeg het nogmaals: Jullie stelden een naamsverandering voor, wij weigerden dat omdat we onze eigen identiteit wilden behouden. Dat heb ik ook in die bewoording neergezet: S@NL en DPC hebben beiden een te eigen identiteit! Ik heb nooit iets gezegd in de trend van 'Als jullie het zo niet goed vinden, nou vergeet het dan maar'.

Maar de reden waarom ons team weigerde is toch eigenlijk best wel te begrijpen? Ik bedoel, als er nu een klein Nederlands team bij jullie RC5 team zou aankloppen en zou zeggen: "Hee hoi, we willen wel bij jullie team komen crunchen...maar dan onder de voorwaarde dat de naam Dutch Power Cows gewijzigd wordt". Wat zouden jullie dan zeggen? Precies: "Mooi niet! Je bent van harte welkom bij ons,maar een naamswijziging zit er niet in!". Dat heb ik toch niet verkeerd? Jullie zouden toch precies hetzelfde zeggen?

Zo'n voorstel weigeren is niet arrogant en ook niet onbeschoft. Ik zou dolgraag willen dat S@NL en DPC samen SETI konden crunchen. Maar ik ben bang dat beide teams geen identiteitsverlies willen lijden... :?

• My

My

Op vrijdag 06 juli 2001 17:33 schreef Rickman het volgende:

[..]

Beste Jurgen Wildhagen. Deze persoon van SETI@NL dat was ik. Ennuh... laten we even 2 zaken duidelijk stellen:

[..]

SETI@Netherlands ketstte gewoon een voorstel tot naamswijziging af, en daar is niets onbeschofts aan! Jullie hadden precies hetzelfde gedaan!

Ik kan het betreffende draadje niet meer vinden, maar ik weet zeker dat ik mij niet onbeschoft heb gedragen op jullie forum.
Mee eens, je was niet onbeschoft.
Volgens mij is er net gezegt dat we niet meteen een naamswijziging zien, maar pas als we een aardig deeltje uitmaken van de dagelijkse en totale omvang van S@H netherlands

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Maar de reden waarom ons team weigerde is toch eigenlijk best wel te begrijpen? Ik bedoel, als er nu een klein Nederlands team bij jullie RC5 team zou aankloppen en zou zeggen: "Hee hoi, we willen wel bij jullie team komen crunchen...maar dan onder de voorwaarde dat de naam Dutch Power Cows gewijzigd wordt". Wat zouden jullie dan zeggen? Precies: "Mooi niet! Je bent van harte welkom bij ons,maar een naamswijziging zit er niet in!". Dat heb ik toch niet verkeerd? Jullie zouden toch precies hetzelfde zeggen?
Ja, dat begrijp ik wel. Daar ging het ook niet om, het ging om de manier waarop het gebracht werd. Die was niet zo... netjes, zal ik maar zeggen.

Maargoed, laten we het hier maar bij houden, die thread is voor eeuwig verdwenen. Life goes on.

Virussen? Scan ze hier!

• My

My

Op vrijdag 06 juli 2001 17:50 schreef Rickman het volgende:

[..]

Ten tweede: Ik zeg het nogmaals: Jullie stelden een naamsverandering voor, wij weigerden dat omdat we onze eigen identiteit wilden behouden. Dat heb ik ook in die bewoording neergezet: S@NL en DPC hebben beiden een te eigen identiteit! Ik heb nooit iets gezegd in de trend van 'Als jullie het zo niet goed vinden, nou vergeet het dan maar'.
Heel logisch lijkt mij
Op vrijdag 06 juli 2001 17:50 schreef Rickman ook dit:

Ik denk wel dat het zo zal gaan ja... Maar misschien als dat team de helft van de dagelijkse output in handen heeft hebben ze toch wel wat meer recht van spreken, toch :?
Op vrijdag 06 juli 2001 17:50 schreef Rickman ook nog dit:

Zo'n voorstel weigeren is niet arrogant en ook niet onbeschoft. Ik zou dolgraag willen dat S@NL en DPC samen SETI konden crunchen. Maar ik ben bang dat beide teams geen identiteitsverlies willen lijden... :?
Dat denk ik ook niet, maar zoals ik al zei, als we (DPC) groter zijn binnen S@H netherlands hebben we toch wel meer recht van spreken, of niet meneer Rickman :?

• Dutchman!
laten we nou niet gaan flamen/ruzie maken over gedane zaken aub. Gezien de unieke identiteit van grote teams zit het er toch niet in.

• Wessie

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Wij zullen het niet zo snel zeggen, maar wij zijn best al team wel arrogant.
Wij beschouwen ons zelf als de beste (dat zijn we ook), maar sommige hangen dat een beetje aan de grote klok.
Zelf heb ik er de grootste lol aan om de strijd met AT aan te gaan, maar als ik dat doe, dan doe ik dat als een DPC'er en niet als een SETI@nl'er (no offence).

Wij hebben een eigen identiteid en die willen wij behouden, want wij zijn nu eenmaal de beste (>:)).
Zij willen ook hun eigen identiteid houden en geef ze daarmee eens ongelijk.
Overigens zou ik er ook wel plezier in hebben om hun in te halen. Een soort van prestige is het dan wel, maargoed.

Om een lang verhaal kort te maken.
Ik kan het wel eens zijn met rickman (of zoiets). Het is ook niet iets voor DPC om zich ergens bij aan te sluiten ... dusja.

Verwijderd

Wildhagen: Sorry dat het dan zo over kwam...het was in ieder geval niet m'n bedoeling.

Het komt denk ik allemaal op het volgende neer: De doorsnee DPC-er is trots om DPC'er te zijn. Zoals Wessie zegt: Als ik de strijd aan ga met TA, dan wel onder de naam van DPC, en dat is echt een super stoere instelling!

Waar ik gewoon bang voor ben is dat bij zo'n merger, het oude SETI@Netherlands in de verdrukking komt te zitten. Als jullie een succesvol SETI@HOME team van de grond *zouden* krijgen en je bij ons zou voegen, en het misschien ook ooit zo ver komt dat jullie meer dan de helft van de totaalscore gaan uitmaken, jullie meer recht van spreken willen hebben (begrijpelijk). Ik ben gewoon bang dat er op een gegeven moment toch conflicten onstaan dat we nooit echt een hecht team zullen worden.

DPC regeert de DC scene atm, terwijl SETI@Netherlands een team is gespecialiseerd in een DC project. Ik denk niet dat dat soort teams samen gaan, want stieken hebben jullie altijd nog liever zelf een SETI team. (toch? ;) ) Volkomen begrijpelijk overigens!

Maaruhh...nu wou ik het eigenlijk hierbij laten. Ik hoop dat ik het deze keer netjes afgehandeld heb? :P

Ik wens de DPC super veel succes in alle DC competities. Komen jullie allemaal een taartje eten als SETI@Netherlands de miljoenste WU inlevert? :)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

DPC regeert de DC scene atm, terwijl SETI@Netherlands een team is gespecialiseerd in een DC project. Ik denk niet dat dat soort teams samen gaan, want stieken hebben jullie altijd nog liever zelf een SETI team. (toch? ) Volkomen begrijpelijk overigens!
DPC is ooit ook als één-DC-project team begonnen hoor (toen nog RC5 only, toen we OGR als 2e project hier erbij kregen had je het forum hier moeten zien... de wereld was te klein!)... dus misschien zien we Seti@NL straks ook nog in OGR of weet ik waar :)
Maaruhh...nu wou ik het eigenlijk hierbij laten. Ik hoop dat ik het deze keer netjes afgehandeld heb?
Wat mij betreft wel hoor :)

Virussen? Scan ze hier!

• TheNose
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-01 21:12
Je kan ook zo denken.. Wanneer we het DPC SETI team als subteam bij SETI@Netherlands onderbrengen, dan zijn we af van de opmerkingen van TA, dat ze in SETI zoveel beter zijn.

IMHO zou het niet eens zo'n slecht idee zijn, om als subteam naar SETI@Netherlands over te stappen, zolang we daar toch nog geen potten kunnen breken in de stats.
Is het dan ook niet mogelijk om zelfstandig verder te gaan, wanneer we genoeg actieve leden voor onszelf hebben en de ideologieën van beide groepen toch teveel van elkaar blijken te verschillen?

Just my 2 cents.

"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety." -- Benjamin Franklin

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-05 16:38
Op vrijdag 06 juli 2001 18:42 schreef TheNose het volgende:
Je kan ook zo denken.. Wanneer we het DPC SETI team als subteam bij SETI@Netherlands onderbrengen, dan zijn we af van de opmerkingen van TA, dat ze in SETI zoveel beter zijn.

IMHO zou het niet eens zo'n slecht idee zijn, om als subteam naar SETI@Netherlands over te stappen, zolang we daar toch nog geen potten kunnen breken in de stats.
Is het dan ook niet mogelijk om zelfstandig verder te gaan, wanneer we genoeg actieve leden voor onszelf hebben en de ideologieën van beide groepen toch teveel van elkaar blijken te verschillen?

Just my 2 cents.
Daar ben ik het nou helemaal mee eens :) Dan kunnen we misschien SETI@Netherlands hier ook promoten :P

• Sequence

Sequence

Online marketing

uhm, deze discussie is reeds 100x voorbij gekomen, en het gaat niet, mede omdat geen van de 2 teams (DPC & S@N) hun naam willen zien verdwijnen (ook niet als subteam van de ander)

laten we mooi apart verder gaan, en misschien dat DPC ooit zich met seti gaat bemoeien, nu effe zorgen dat we doorgaan zoals we gaan (bij RC5 kunnen we trouwens wel wat missen) en mochten we ooit massaal gaan seti'en dan worden we er nog knap druk mee :o :Y)

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04-2025
Ik denk dat DPC als subteam van Seti@Netherlands, of gewoon alles retiren naar S@NL best wel te doen is..

Ik heb er geen problemen mee iig :)

(niet dat dat alles zeg, ok) :)

• Sequence

Sequence

Online marketing

uhm, hier hebben we pas nog een discussie over gehad (die is verloren gegaan in BC3) en daar kwam uit dat noch DPC noch S@N hun naam zou willen inleveren om als subteam van de ander verder te gaan, ofwel gewoon lekker onder DPC verder, volgens mij zijn we wel vaker onderaan begonnen >:) :P

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Laten we nou gewoon apart blijven, en dat de beste moge winnen...

Virussen? Scan ze hier!

• Sequence

Sequence

Online marketing

Op vrijdag 06 juli 2001 19:54 schreef wildhagen het volgende:
Laten we nou gewoon apart blijven, en dat de beste moge winnen...
dat zeg ik :P ;)

• TheNose
Het gaat om het feit, dat wij in de huidige vorm van Dutch Power Cows - SETI@Home toch niet met de grote jongens mee kunnen doen en de groep, die WU's cruncht erg klein is.
Zou het dan niet gewoon beter zijn, wanneer die kleine groep mensen, via een subteam bij SETI@Netherlands, Nederland ondersteunt i.i.g. totdat de DPC massaal overgaan op SETI, wat ik zelf echter niet zie gebeuren, zeker wanneer je ziet hoe vaak DPC SETI mensen belachelijk zijn gemaakt door RC5 DPC'ers.

No flame intended, just an observer.

"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety." -- Benjamin Franklin

• PokkeNoise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

Op vrijdag 06 juli 2001 19:56 schreef Sequence het volgende:

dat zeg ik :P ;)
GAMMA?(flux)

? weet jij wat.

• Wessie

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Ik moet eerlijk wezen ff.
Ik zit hier nu al een poosje en ik zie weleens wat voorbij komen van SETI.
SETI is toch dan "zogenaamde" buitenaardse wezen gedoe ... of zit ik er nou naast :?
Als dat het mocht zijn, dan snap ik wel waarom niemand het doet. Zoiets onzinnigs eigenlijk (hehehehe).

Bovendien las ik ergens dat het commercieel was, dus dan valt het ook voor ons al af ... toch :?

• TheNose
Op vrijdag 06 juli 2001 20:24 schreef Wessie het volgende:
Ik moet eerlijk wezen ff.
Ik zit hier nu al een poosje en ik zie weleens wat voorbij komen van SETI.
SETI is toch dan "zogenaamde" buitenaardse wezen gedoe ... of zit ik er nou naast :?
Als dat het mocht zijn, dan snap ik wel waarom niemand het doet. Zoiets onzinnigs eigenlijk (hehehehe).
Dit gaat dus weer in een flamewar eindigen. Ik wacht nu alweer op een tegenopmerking van: "Wat moet je met RC5? Wanneer de key van de 56bit code gevonden is het afgelopen en is er niks bereikt."
Laten we nou niet elkaars projecten gaan afkraken.
Bovendien las ik ergens dat het commercieel was, dus dan valt het ook voor ons al af ... toch
SETI@Home is trouwens niet commercieel, het krijgt alleen donaties van bedrijven.

Verwijderd

SETI@Home is trouwens niet commercieel, het krijgt alleen donaties van bedrijven.
En om het nu maar vast te melden:

Folding@Home & Genome@Home zijn ook NIET commercieel :Y)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op vrijdag 06 juli 2001 20:59 schreef Glorfindel het volgende:

[..]

En om het nu maar vast te melden:

Folding@Home & Genome@Home zijn ook NIET commercieel :Y)
En om het helemaal compleet te maken: geen enkel project waar DPC aan meedoet is commercieel.

Virussen? Scan ze hier!

• TheNose
Op vrijdag 06 juli 2001 21:03 schreef wildhagen het volgende:

[..]

En om het helemaal compleet te maken: geen enkel project waar DPC aan meedoet is commercieel.
UD is wel degelijk voor een gedeelte commercieel.

• Wessie

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Op vrijdag 06 juli 2001 20:33 schreef TheNose het volgende:

[..]

Dit gaat dus weer in een flamewar eindigen. Ik wacht nu alweer op een tegenopmerking van: "Wat moet je met RC5? Wanneer de key van de 56bit code gevonden is het afgelopen en is er niks bereikt."
Laten we nou niet elkaars projecten gaan afkraken.
[..]
Het was niet mijn intentie om een flamewar of wat dan ook te starten. Ik ga alleen mijn mening. Ik doe er verder ook niet aan mee ofzo.
Iedereen heeft zijn eigen mening en zijn eigen interesses ... dat is ieders goed recht !

• TheNose
Op vrijdag 06 juli 2001 21:52 schreef Wessie het volgende:

[..]

Het was niet mijn intentie om een flamewar of wat dan ook te starten. Ik ga alleen mijn mening. Ik doe er verder ook niet aan mee ofzo.
Iedereen heeft zijn eigen mening en zijn eigen interesses ... dat is ieders goed recht !
Precies :)

• Scraper
  • Laatst online: 18-05 15:05

Scraper

ErikJ

Op vrijdag 06 juli 2001 21:18 schreef TheNose het volgende:

[..]

Maar dat weet iedereen en ik verwacht dat iedereen de commerciele component in zijn instellingen uit heeft gezet, ik heb dat wel gedaan iig (dus ook voor mijn hele subteam)en het is wel gezegd hier op het forum.

Doen de mensen toch nog commercieel, tja, dan zullen ze dat zelf willen.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op vrijdag 06 juli 2001 21:18 schreef TheNose het volgende:

[..]

Maar niet het kankergedeelte, waar DPC aan meedoet. Wel hun andere projecten ja...

Virussen? Scan ze hier!

• _Gekkie_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-03 18:27

_Gekkie_

And the cow said: Helloooooow?

Tjaap... Laat ik dan ook maar ff gaan blaten..

Ik heb ooit lang geleden (m'n eerste DC project) meegedaan aan SETI@Home... was best stoer vond ik toen, lekker zo'n screensaver, leuke plaatjes en dan ook nog s de kans op ET >:) Best vet dacht ik zo...

Toen ontdekte ik Tweakers.Net en haar RC5 aspiraties... Tja, het was duidelijk, ik moest en zou D.Net gaan draaien :) Helaas voor SETI, maar leuk voor RC5 (en later OGR/UD/ en nu ECCp :))

Ik heb sinds het begin iig de perikelen rondom SETI gevolgd op het forum... Het is inderdaad zo dat de meeste RC5 DPC-ers niet graag mee willen doen aan het SETI verhaal... En dit is ook hun goed recht! Je moet je namelijk wel realiseren dat een heleboel leden van de DPC ff een pc assimeleren, en daar verder niet naar omkijken.. Dus als diegene kiest voor RC5, tja, dan doet ie dat... Je kan dan wel andere projecten gaan promoten, maar het is aan je leden om uiteindelijk de keuze voor het project te maken!!

Tja, mocht het zo zijn dat ik mn units van S@H moet retiren naar SETI@NL, dan doe ik dat met plezier.. hoe meer NL(/DPC/oid) ik in de TOP10 van projecten tegenkom hoe beter... Ik ben nu eenmaal nationalistisch *D

En laten we eerlijk wezen (zoals ook op TAforum is gezegd) competitie komt is goed... Niet alleen voor de teams (die #1 pos) maar ook voor de organisaties / projecten die erachter draaien....

Crunch er dus maar lekker op los! Welk project moet je zelf weten, baat is er altijd bij!!

Gekkie is a proud member of TheBenny!

Verwijderd

Of het de meerderheid is valt nogmaar te bezien. Tot nu toe hoor ik alleen Wildhagen, [eNeRGy] en Sequence tegen zijn. Zelfs in de DPC-crew is dat nog geen meerderheid.
Laat staan op de rest van de 5 000

Ik zou weleens de meningen van meer mensen willen horen, in de vorm van een poll op WDO ofzo.

Ik ga zelf, nadat we de eerste plek in ECCp hebben bereikt, S@H doen. Ik zie het wel zitten mijn subteam dan mee te laten doen binnen S@N, met een DPC tag. Ik zit zowiezo in een subteam met 40-50 anderen (I'R Cow), dus mijn identiteit bestaat toch niet :) Op zich is het ookwel raar als mensen die in een subteam zitten gaan zeuren over identiteit.

BTW, ik vind het van een redelijke kortzichtigheid blijken, dat men zelf met DPC in SETI omhoog wil komen, come on, we moeten wel redelijk blijven...

Ennuhm, als iemand steekhoudende argumenten kan aandragen die m'n mening vernietigen, graag :)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Lowlander: waarom zouden we dat niet onder eigen vlag mogen doen? We zijn toch niet verplicht om op te gaan in SETI@NL? We kunnen toch ook als DPC zijn de SETI blijven doen?

Virussen? Scan ze hier!

• [eNeRGy]
Op zaterdag 07 juli 2001 14:01 schreef LoWLaNDeR het volgende:
Of het de meerderheid is valt nogmaar te bezien. Tot nu toe hoor ik alleen Wildhagen, [eNeRGy] en Sequence tegen zijn. Zelfs in de DPC-crew is dat nog geen meerderheid.
Laat staan op de rest van de 5 000
Eeeeehm, waar ben ik tegen?????

Verwijderd

Op vrijdag 06 juli 2001 19:45 schreef [eNeRGy] het volgende:
Ik denk dat DPC als subteam van Seti@Netherlands, of gewoon alles retiren naar S@NL best wel te doen is..

Ik heb er geen problemen mee iig :)

(niet dat dat alles zeg, ok) :)
:o

/me gaat nederig in een hoekje zitten...

Te weinig slapen is echt slecht voor je denkvermogen :P

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-03 12:02
Ik vind eigenlijk ook dat DPC gewoon DPC moet blijven met Seti. Niet samengaan. Tuurlijk is het een bijna onmogelijk taak, maar waarom samengaan? Alleen om boven TA te komen, zodat je ze daar ook niet meer over hoor opscheppen? Dat is naar mijn mening niet de manier om het te doen. Ik heb nog nooit seti gedraaid dus heb geen idee hoe lang het allemaal duurt, maar ik weet wel dat DPC in seti behoorlijk ver achterloopt. Maarja niets is onmogelijk toch? Hoe lang loopt dat Seti nog? Of is dat iets dat altijd door blijft gaan? Als het laatste het geval is, dan moet het toch helemaal mogelijk zijn? Gewoon goed Seti promoten en dan groeien we daar zelf ook.

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

• [eNeRGy]
Op zaterdag 07 juli 2001 14:26 schreef LoWLaNDeR het volgende:

[..]

:o

[me=1229]gaat nederig in een hoekje zitten...[/me

Te weinig slapen is echt slecht voor je denkvermogen :P
tsssssk :)

Verwijderd

Op zaterdag 07 juli 2001 14:06 schreef wildhagen het volgende:
Lowlander: waarom zouden we dat niet onder eigen vlag mogen doen? We zijn toch niet verplicht om op te gaan in SETI@NL? We kunnen toch ook als DPC zijn de SETI blijven doen?
Omdat het bestwel zinloos om ook nog weer vanaf het begin aan S@H te beginnen als er al een Nederlands team erg hoog staat.

BTW, ik zou het knap vinden als het ons lukt, want je moet toegeven, qua assimilaties is de rek er een beetje uit, en ik zie niet zitten dat we een graaskracht van 1500 pIII 700's er zo even bij fixen (wat nodig is om alleen al in de dailies een beetje mee te doen met de top 10)

M'n naam is trouwens gedeeltelijk in hoofdletters :) :D

• Sequence

Sequence

Online marketing

dpc forever, als ik seti ga doen doe ik dat onder de vlag van dpc en niet anders..

• Sir Abarth
  • Laatst online: 18-01-2024

Sir Abarth

The secret word is: ToeT!

De grootste reden om niet met S@H mee te doen voor is deze:
Op vrijdag 06 juli 2001 15:18 schreef Glorfindel het volgende:
[...]
En beide projecten hebben ook nog een goed doel...en Seti draait al gem. op 120% van real time ;)
[...]
Er is te weinig data voor het aantal computers dat meedoet. Moet ik iets gaan crunchen wat al gecrunched is?

Ik doe mee aan een project, omdat er 'hulp' nodig is (en stats stats stats! ;) ).

ToeTerdeToeTToeT! | May the ToeT be with you | There is no ToeT | specs
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]

Verwijderd

Op zaterdag 07 juli 2001 15:16 schreef Sir Abarth het volgende:
De grootste reden om niet met S@H mee te doen voor is deze:
[..]

Er is te weinig data voor het aantal computers dat meedoet. Moet ik iets gaan crunchen wat al gecrunched is?

Ik doe mee aan een project, omdat er 'hulp' nodig is (en stats stats stats! ;) ).
Niet iedereen heeft dezelfde beweegredenen als jij :P Ik kan me persoonlijk niet echt druk maken over het feit welk nut een project heeft. Het is altijd nuttiger dan je idle cycles te verspillen :)
Pagina: 1