WA-geschiedenis terughalen van 'overrulde' telefoon

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik de whatsapp chatgeschiedenis terughalen van een oude telefoon die 'overruled' is door het verifiëren van whatsapp op een andere telefoon?

Anders gezegd:

Ik had lang geleden een telefoon waarop ik whatsapp had staan. Een poosje later kocht ik een nieuwe telefoon en installeerde en verifieerde whatsapp daarop. Het gevolg was dat whatsapp op mijn oude telefoon niet meer werkte maar opnieuw geverivieerd moest worden (omdat je op dat moment whatsapp maar op 1 telefoon tegelijk kon gebruiken).
Vond dat niet zo erg.

Nu wil ik echter de whatsapp geschiedenis van deze oude telefoon terughalen. Is dit mogelijk?

Ik heb het niet aangedurft om het gewoon te verivieren, ik ben dan bang dat ik op beide telefoons mijn geschiedenis kwijt raak.

Wat ik dus wil is de geschiedenis terughalen, maar uiteindelijk toch wel gewoon mijn nieuwe (inmiddels niet meer zo nieuw maar nog net zo functioneele ;-)) telefoon blijven gebruiken. Het gaat me alleen om de chatgeschiedenis.

De oude telefoon is een iPhone (eigenlijk iPod 4 met whatspad, maar werkt in alles hetzelfde als een iPhone, dus u kunt net doen alsof het een iPhone is) met iOS 5.1.1.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Je wilt dus op je nieuwe telefoon zowel de oude gespreksgeschiedenis als je huidige chats behouden?

Dat gaat hem niet worden ben ik bang. Wellicht was er software voor, maar iOS 5 is zo bizar oud dat ik niet denk dat er iets is dat daar mee overweg kan. Weet niet eens of die whatsapp op iOS 5 backups kan maken via iCloud.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
iTunes backup maken en deze via een backup explorer uitpakken. Je kunt daarna de whatsapp bestanden omzetten naar iets leesbaars met bepaalde tools. Whatsappextract oid. In die oude versies heb je nog geen of amper versleuteling zitten en die zijn goed terug te halen. Je kunt ze echter niet importeren naar je huidige tel maar je kunt ze wel lezen. (Wordt vaak een html bestand van gemaakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inporteren naar mijn huidige telefoon hoeft niet, ik wil 'alleen' (maar of dat simpel is is de vraag) de chatgeschiedenis terughalen.

@WhatsappHack een koppie maken via icloud was een goed idee geweest, ware het niet dat doordat ik het nummer dus op een andere telefoon geverivieerd heb niet bij de instellingen kan in de whatsapp app om dat aan te zetten...;-(

@.Maarten Is dit denk je de enige manier? Ik heb namelijk te kampen met de hardnekkige foutmelding 0xE8000012. Van wat ik op het internet lees is de enige oplossing hiervoor het apperaat te herstellen. Daarmee zou ik dus sowieso de chatgeschiedenis kwijt zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Poeh, klinkt alsof je op alle fronten behoorlijk fucked bent.
Wellicht, maar ik kan daar nul komma nul garantie op geven, dat deze software je uit de brand kan helpen:
http://www.backuptrans.com/iphone-whatsapp-transfer.html

Ik heb die software een paar keer gebruikt (ander product, zelfde opzet) om WhatsApp van Android naar iPhone over te zetten, en dat lukte prima na een paar keer kloten. Maar of het voor dit gaat werken: dunno.
Ze zeggen dat iOS 5 supported is, dus ik fingers crossed. :)
Voor mij werkte het prima, maar ik had een ander doel. Dus: eigen risico, en ondanks dat de developers van die software behoorlijke horken zijn (type: geldwolf, klantenservice kennen we niet): het werkte voor mij echter wel helemaal zoals beloofd, en ik ken meer succes verhalen met hun producten.

Ik weet niet of je hiermee de gespreksgeschiedenis kan combineren (dus dat die software de berichten injecteert in je WhatsApp database en je daardoor oud + nieuw op je nieuwe toestel hebt); maar je kan op z'n minst de gegevens downloaden en uitlezen met die software als 't goed is. :) Als je de gegevens kunt combineren is dat mooi meegenomen voor je.
Trouble is: ik weet niet of het werkt als WhatsApp niet geverifieerd is. Wat dat betreft zou je wel ff de trial kunnen downloaden om te zien of het uberhaupt werkt zonder WhatsApp opnieuw te moeten installeren, maar als dat niet nodig is en hij kan je database benaderen: buy that shit! ;)

Whatever you do, als je besluit deze software te kopen: maak eerst een backup van je huidige toestel! Zowel in iCloud als in iTunes (en archiveer de backup folder).

[ Voor 12% gewijzigd door WhatsappHack op 09-06-2017 05:54 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
.Maarten schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 19:49:
iTunes backup maken en deze via een backup explorer uitpakken. Je kunt daarna de whatsapp bestanden omzetten naar iets leesbaars met bepaalde tools. Whatsappextract oid. In die oude versies heb je nog geen of amper versleuteling zitten en die zijn goed terug te halen. Je kunt ze echter niet importeren naar je huidige tel maar je kunt ze wel lezen. (Wordt vaak een html bestand van gemaakt)
Whatsapp verwijdert inderdaad geen chats. Dus je kunt de sqlite database met chats zo uit de backup vissen.
Pagina: 1