Toon posts:

Is dit wat of zuigt dit gewoon zwaar voor dit geld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn budget is niet al te groot en ik wil tot FL.250,- een leuk kaartje hebben met een redelijk tot goede TV-out. Is onderstaand kaartje dan wat of niet? Ik speel geen games en gebruik het alleen voor wat grafische programma's en wat Divx te kijken. De bedoeling ervan is om hem aan te sluiten op mijn video --> TV. Bij de weg... Ik heb nog een heerlijke PII 300

Afbeeldingslocatie: http://www.xenon.nl/images/video-ati-xpert-2000-tv-oem.gif

ATI Xpert 2000 32 Mb TV-Out (oem)
Prijs Fl 179,- € 81.23

AGP 2x - Rage 128 - SDRAM - TV-Out

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 15:15

lange

Boom Boom?

je verhaal klopt niet helemaal, het plaatje is een radeon (die overigens prima is) en daar onder heb je het over een ati rage 128 (die stukken minder is).
dus welke van de twee is het nou?

btw. als je toch geen spellen speelt koop dan een matrox g400 met tv-out of een g200 met tv-out, vooral die g200 kost echt niks meer en heeft goede 2d en tv-out.

Verwijderd

Topicstarter
sorry, maar door op de tekst te drukken kwam ik op dit plaatje..

vandaar...en ik wist het niet eens dat het een andere kaart was.

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Dit is een beter kaartje denk ik hij kost ongeveer 239 gulden

CardExpert GeForce2 MX200 32 MB AGP + TV-out

Twitter | Linkedin

• lange

lange

Boom Boom?

ik denk niet dat een gf2mx iets voor hem is, hij speelt geen spellen en de 2d van een gf2mx is klote, ook de tv-out is niet zo fantastisch.

neem bv deze: Matrox Millennium G450-LE 16MB DDR (OEM) FL 230,-
volgens de site heeft 'ie ook een tv-out.

• Mavvie
  • Laatst online: 10-05-2021
Op vrijdag 06 juli 2001 09:34 schreef lange het volgende:
ik denk niet dat een gf2mx iets voor hem is, hij speelt geen spellen en de 2d van een gf2mx is klote, ook de tv-out is niet zo fantastisch.
Wat moet je anders om onder de 250 gulden te blijven?

Twitter | Linkedin

• lange

lange

Boom Boom?

of deze , is wel 2e hands maar ik weet niet of dat iets uitmaakt.

• Homerius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-08 15:14
Als je geen games speelt, heb je niets aan een geforce. Je kunt dan inderdaad beter voor een Ati of een Matrox gaan; die hebben over het algemeen een betere 2d kwaliteit.

Over de tv-out van de Ati radeon ben ik niet erg enthousiast, maar ik weet niet hoe dat bij de Xpert 2000 zit.

Verwijderd

Topicstarter
En hoe zit dat met 16 MB óf 32 MB?

Wat kosten die kabels ongeveer (zo'n 8 meter denk ik), of moet ik zelf me soldeerbout uit de kast halen?

Er is veel info heir dus, maar voor mij als echte leek op videokaart gebied is het erg moeilijk kiezen. Ik heb nog een oude voodoo II kaart in me pc zitten, heb ik daar dan nog wat aan? en wat zijn meestal de minimum systeem eisen voor zo'n kaartje, ik heb een PII 300 MHZ.

Sorry als ik veel vragen stel maar ben gewoon bang dat ik een foute koop doe dus vraag ik het hier maar aan de mensen die er wel verstand van hebben.

• lange

lange

Boom Boom?

die matrox kaartjes kan je gewoon in ieder systeem zetten (eigenlijk kan je alle genoemde kaarjes in je systeem kwijt zolang je maar een agp slot hebt) en dan kan je die voodoo kaart er gewoon naast houden.
een extra lange kabel kan je (zover ik weet) bij iedere betere electronica zaak halen.
en 16 pf 32mb maakt voor jouw niet veel uit, 16mb is al ruim voldoende.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu 1 druk op de knop verwijdert om dezete kopen. Hebben jullie nog verdere ideeën of is dit een goede keus?:)

MATROX G450 LE (16 Mb SDR RAM - AGP - bulk)
Powered by the highly integrated Matrox G450 chip, the Millennium G450 is a feature-rich, future-proof business accelerator available in AGP and PCI* versions. Built to blaze trails in the worlds of productivity and multitasking, it offers the corporate market a host of features, such as third-generation DualHead® display technology, including eDualHeadTM, and Matroxs trademark ultra-crisp image quality. The Millennium G450 also doubles as a well-rounded home entertainment solution. In addition to 2D, 3D, and DVD acceleration, it comes equipped for DualHead gaming, 3D Environment-Mapped Bump Mapping, and TV output.

Prijs Fl.230,05

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:24
Op vrijdag 06 juli 2001 11:09 schreef Engel het volgende:
Ik ben nu 1 druk op de knop verwijdert om dezete kopen. Hebben jullie nog verdere ideeën of is dit een goede keus?:)

Powered by the highly integrated Matrox G450 chip, the Millennium G450 is a feature-rich, future-proof business accelerator available in AGP and PCI* versions. Built to blaze trails in the worlds of productivity and multitasking, it offers the corporate market a host of features, such as third-generation DualHead® display technology, including eDualHeadTM, and Matroxs trademark ultra-crisp image quality. The Millennium G450 also doubles as a well-rounded home entertainment solution. In addition to 2D, 3D, and DVD acceleration, it comes equipped for DualHead gaming, 3D Environment-Mapped Bump Mapping, and TV output.

Prijs Fl.230,05
Zolang het een dual-head is (en dus ook TV-out), een prima kaart :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is deze toch? Het gaat me in eerste instantie om de TV-0ut met goede kwaliteit dus.........

• Yigal76
  • Laatst online: 16-04 21:49
Doen! prima kaartje, ga je echt tevreden mee zijn, perfecte tv-out!

Hier spreekt een tevreden G400 gebuiker (sinds september 1999).
O nee, ik ben toch niet tevreden... ik heb geen tv-out :'(. Ik had de single head versie gekocht...

Verwijderd

Topicstarter
Ok. thanks allemaal ik ga hem kopen. Moet nu alleen wel effe kabels kopen voor hem naar me video door te lussen. Ben benieuwd of me dat lukt? Hoe heten die kabels hiervoor en wat moet ik er ongeveer voor opzij gaan leggen?

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 09:44

Opa

Nu Multifocaal!

Ik wil geen spelbreker zijn maar volgens mij kan die Matrox nooit met dual head zijn voor dat geld.
Die ATI Xpert 2000 32 Mb TV-Out is prima voor 2d applicaties en de TV out is beter aan de praat te krijgen dan bijvoorbeeld een TNT2 met TV out. (hebbik dus).
Hou je nog geld over voor een 128 MB DIMM ook. :) En hij heeft 2x zoveel geheugen. Probeer maar eens 1024@full colour@85 Hz te draaien met 16 MB...

Wat betreft kabels heb je denk ik een s-VHS kabel nodig. Zo een met vier pinnen in een vierkant en een in het midden. Check wat er op je TV/amp zit, als je daar alleen SCART heb, moet je nog een converter erbij nemen.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Topicstarter
JA en nu????? Ik heb hem nog niet ingedrukt (de koop knop) maar nu weet ik het dus niet meer Hé? Wat moet ik nu doen?

Draaien films beter met 32 MB of wat? En hij staat er echt voor dat geld met Dual.

http://www.perfect-systems.nl/info.asp?Info=29045

http://www.chicon.nl/cgi-bin/p?taal=NL&produkt=showproduktinfo&produktnr=3551&kortingsgroep=0&bestelnr=64914

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Tsja, Matrox is gewoon erg goed.
Perfect is overigens niet duidelijk of deze kaart idd DH is. Ik zou ze ff bellen. Die van Chicon is duidelijk DH.
Blijft natuurlijk dat hij de helft van het geheugen heeft van de ATi.
Je hebt ook een kabel nodig om die DB15 poort (VGA dus) met een TV te verbinden. Kweenie wat dat kost.

Ik zou nog steeds voor de ATi gaan, onder de zinspreuk There's no substitute for brute memory.

• marteltor
  • Laatst online: 00:22
Op vrijdag 06 juli 2001 11:29 schreef victorvo het volgende:
Ik wil geen spelbreker zijn maar volgens mij kan die Matrox nooit met dual head zijn voor dat geld.
Die ATI Xpert 2000 32 Mb TV-Out is prima voor 2d applicaties en de TV out is beter aan de praat te krijgen dan bijvoorbeeld een TNT2 met TV out. (hebbik dus).
Hou je nog geld over voor een 128 MB DIMM ook. :) En hij heeft 2x zoveel geheugen. Probeer maar eens 1024@full colour@85 Hz te draaien met 16 MB...

Wat betreft kabels heb je denk ik een s-VHS kabel nodig. Zo een met vier pinnen in een vierkant en een in het midden. Check wat er op je TV/amp zit, als je daar alleen SCART heb, moet je nog een converter erbij nemen.
De chip die er op zit is veel belangrijker. Je hebt toch ook de geforce 2 mx met 64 mb? Een geforce 2 gts met 32 mb blaast hem er makkelijk uit...

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

ff een paar reviews opgesnord met Google. De meesten hebben het alleen maar over 3D, waarmee hij wordt vergeleken met een TNT2 of een Voodoo3, maar een paar kijken naar tv out, zoals deze:

http://www.hothardware.com/hh_files/S&V/ATIExpert2KPro.htm
Dit gaat overigens over de PRO versie. Die is f 188 bij Man en Muis.
(more to follow)

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Op vrijdag 06 juli 2001 11:46 schreef marteltor het volgende:

[..]

De chip die er op zit is veel belangrijker. Je hebt toch ook de geforce 2 mx met 64 mb? Een geforce 2 gts met 32 mb blaast hem er makkelijk uit...
geef eens een voorbeeld. (review met getalletjes). Bovendien gaat het niet over 3D hier.

Verwijderd

Topicstarter
Het kan aan mijn dommigheid liggen maar waar zie ik hier de TV-out?

Afbeeldingslocatie: http://www.hothardware.com/reviews/images/ATIExpert2K/X2000pro-bd.jpg

• Otacon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-07 15:33
niet, maar misschien zijn er verschillende uitvoeringen(zou t persoonlijk niet weten) :?

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Op vrijdag 06 juli 2001 11:54 schreef Engel het volgende:
Het kan aan mijn dommigheid liggen maar waar zie ik hier de TV-out?

[afbeelding]
De goede man heeft waarschijnlijk het eerste het beste plaatje van ATi genomen. Op het plaatje bij Xenon zie je duidelijk het extra blokje voor de S-VHS zitten. (die kaart van 179 die met de backplate naar achteren op de foto staat).

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Bij het eerste geposted plaatje zie je wel een tv-out. Als je de properties van dat plaatje bekijkt, wordt dat nog eens schriftelijk bevestigd.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• hives
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-04-2023
Matrox is een hele stabiele kaart en vooral goed als je geen spellen speelt....

Maar ja kan ook gewoon een andere simpele kaart nemen...

Het hoeft ook helemaal geen ATI te zijn... Ik vind die kaarten wel heel goed maar ze zijn wel prijzig.....

Je kan ook gewoon een Hercules Geforce II MX 32 MB nemen met tv-out voor 319,- dan heb je een snelle en toch een goede kaart.... En als je ooit spellen wilt spelen kan je dat zo doen >:)

Maar als je denkt dat zou ik toch nooit doen, dan zou ik zou voor een matrox G400 gaan qua stabiliteit en qua snelheid.....

Succes met kiezen >:)

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

Verwijderd

Topicstarter
Maar welke moet ik nu echt gaan kiezen :? Het wordt alleen maar moeilijker op deze manier...

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Hives, breng nou niet de hele boel weer in verwarring.

1. ATi is niet duur. De Pro is 188,- bij Man en Muis.
2. Geforce MX heeft een (in vergelijking) mindere 2D performance. Leuk als je alleen maar fragt, minder als je tekent en DVD/DIVX bekijkt.

Voor 2D moet je het tussen ATi en Matrox zoeken. (Kyro ken ik niet, overigens)

Verwijderd

Topicstarter
Nou, dan kies ik wel voor de Matrox. Lijkt me toch wel goed genoeg. Denk en hoop ik.

Ook al heb ik nog steeds geen antwoord over de 16 MB en 32 MB voor films af te spelen etc.

Verwijderd

Op vrijdag 06 juli 2001 12:55 schreef Engel het volgende:
Nou, dan kies ik wel voor de Matrox. Lijkt me toch wel goed genoeg. Denk en hoop ik.

Ook al heb ik nog steeds geen antwoord over de 16 MB en 32 MB voor films af te spelen etc.
voor films heb je zat aan 16 MB...32 heb je alleen nodig voor 32bit kleuren met hele hoge resolutie...

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik hoop alleen echt dat er een TV-out op zit want anders ben ik zwaar ......! |:(

Dualhead is toch hetzelfde als TV-out? En nadat ik met search wat meer ben gaan kijken moet ik er ook nog een speciale kabel bij bestellen ??? Maar hoe lang is die.

Zijn er mensen die er meer ervaring mee hebben met deze kaart?

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:54
Dualhead betekent dat je er twee monitoren aan kan hangen die onafhankelijk van elkaar werken. TV out houdt in dat de uitgang van de kaart omgevormd is tot een tv signaal, wat niet hoeft in te houden dat het een onafhankelijk kanaal is.
In de beschrijving van de Matrox kaart lees ik dat hij Dualhead is en een tv out heeft. Dus waarschijnlijk heeft deze kaart 3 uitgangen, 2 voor monitoren, 1 voor tv, waarbij het kanaal voor 1 van de monitoren en het kanaal van de tv hetzelfde is.

Mocht je de kaart kopen en er achter komen dat er geen tv out op zit, kan je hem terugsturen, de beschrijving stelt toch echt dat'ie er op moet zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/976410841.jpg

Ik zie maar 2 uitgangen :?

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Je krijgt er een "verloopkabel" bij. Deze vormt de tweede uitgang om in SVHS en gewoon VHS (zo'n gele tulpplug). Die kabel is erg kort! ~1m. Je moet er dus wel een verloopstukje en een langere kabel bijkopen. :) Helaas. Verder geeft het echt sublieme kwaliteit! :P :9~

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
En die kan ik gewoon bij de plaatselijke kabelboer hier in de stad gaan halen? Of moet ik die daar ook bij bestellen?

Verwijderd

Topicstarter
Wat is trouwens het verschil tussen een:

MATROX G450 DH (16 Mb DDR RAM - AGP - bulk)

(Wist trouwens niet dat het zoveel moeite was om een geschikte kaart te vinden)

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog ?? Ik wil hem deze middag nog kopen dus ....

Verwijderd

Topicstarter
OK, nog steeds niet gekocht. Heeft iemand nog antwoorden voor bovenstaande vragen?

• Abbadon
Gewoon een G450 DH (DualHead) nemen zoals op die foto hierboven. Op de 2e VGA uitgang kun je de bijbehorende kabel aansluiten zoals in onderstaand voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~abaddon/pics/g400.gif
Dan heb je prima TV-out. Heb zelf de G400, en ben erg te spreken over de TV-out met DivX;-). Als het prijsverschil niet al te overdreven groot is, zou ik voor de 32MB variant gaan; scheelt altijd weer als je onverhoopt tóch eens een game wil spelen :)

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik kan dus kiezen of ik hem in me video stop of in me tv. Mijn tv staat op zo'n metertje of 15 van me pc en me video maar 4 meter. Kan ik hem dan gewoon in me video pluggen en gaat het signaal dan via de ordinaire kabel (die er al in zit) naar me tv? Heb je dan nog steeds goede ontvangst?

• Abbadon
Dat werkt idd (via de video). Kwaliteit zal echt niet minder zijn, wellicht beter omdat de verbinding tussen de video en TV SCART is. Ik heb in ieder geval nooit echt verschil gezien.

Verwijderd

Ik zou hem in je video stoppen, 14 meter kabel is duur als je nog een beetje kwaliteit over wil houden :)

En aangezien dat met je video al in orde is, kan dit wel. Misschien wel wat kwaliteitsverlies, maar of dit merkbaar is? geen idee.

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 21:22
Ik zou proberen een 2ehands G400 op de kop te tikken....... retestabiel en perfecte 2d en nog beter tv-kwaliteit als de radeon vivo.... (ik heb beide kaarten)
Kabel van 4 meter rekenen op 15 piek ofzo (ik heb 15mtr voor 60 piek gehaald)

Ik kom regelmatig die kaartjes tegen voor rond de 200 piek op veilingsites e.d.

Volgens mij is ie ook beter als de G450 series......

correct me if i'm wrong!

Alleen nieuw zijn ze weer schreeuwend duur geworden.... ik denk ivm schaarste ofzo want ze zijn een tijdje heel goedkoop geweest en zo in ene weer DUUR...

suc6 iig

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 23:19

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Jups.. ATI of MAtrox'je kopen.

Makkie ;)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

Probeer maar eens 1024@full colour@85 Hz te draaien met 16 MB...
Ik doe dat met 4 meg :)

Verwijderd

3 woorden: ATI Radeon VE

heeft 32 MB DDR en dual monitor dingens :) :9

en voor maar FL 249,- in de pricewatch :9~

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus gisteren de Matrox G400 Dualhead aangeschaft. Ik wil vanmiddag een kabel(s) gaan kopen want die zat er er niet bij (tweedehands). Kan iemand mij precies uitleggen welke ik moet hebben enzo. Het gaat erom dat ik hem op me tv óf video kan aansluiten. Ik heb hierboven wel een tekening gezien maar echt snappen doet deze leek dat niet. Alvast bedankt.

Ohja, kan het zijn dat MS Office een conflict krijgt met deze kaart want met Office doet het niet meer. Ik klik Word aan en hij verschijnt voor 3 seconden waarnaar hij totaal weer verdwijnt. Hij geeft soms aan dat hij te weining geheugen heeft. :?

In volle verwachting op jullie antwoorden, alvast bedankt. :)

• FoxzMan
  • Laatst online: 01-03 20:35
Heb je bij de aanschaf geen verloopkabeltje erbij gekregen ?? Zou wel moeten !!
Het enige wat je eigenlijk bij de electroboer zou moeten kopen is een langere kabel, svhs of met cinch-aansluitingen

En wat dat conflict betreft, bij mij werkt office prima. Alf je office nou opnieuw installeert, misschien dat het beter zou gaan.

-

Verwijderd

Topicstarter
Nee, helemaal niets bij gekregen. Kan je dat niet ook gewoon kopen bij de electroboer?

• LeNNy
  • Laatst online: 02-08 22:45
Op vrijdag 06 juli 2001 11:29 schreef victorvo het volgende:

Dat kan zeker wel voor dat geld, die 16Mb g450 kost geen ruk.....

• LeNNy
Op vrijdag 06 juli 2001 14:09 schreef Pee het volgende:
Dualhead betekent dat je er twee monitoren aan kan hangen die onafhankelijk van elkaar werken. TV out houdt in dat de uitgang van de kaart omgevormd is tot een tv signaal, wat niet hoeft in te houden dat het een onafhankelijk kanaal is.
In de beschrijving van de Matrox kaart lees ik dat hij Dualhead is en een tv out heeft. Dus waarschijnlijk heeft deze kaart 3 uitgangen, 2 voor monitoren, 1 voor tv, waarbij het kanaal voor 1 van de monitoren en het kanaal van de tv hetzelfde is.

Mocht je de kaart kopen en er achter komen dat er geen tv out op zit, kan je hem terugsturen, de beschrijving stelt toch echt dat'ie er op moet zitten.
Waarschijnlijk heb jij nooit een g400 of g450 gehad, maar je krijgt er dus een kabel bij die je op de 2e uitgang kunt zetten en die naar een composiet en s-video uitgang gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Maar die kabel heb ik dus niet???

• FoxzMan
  • Laatst online: 01-03 20:35
Die kabels kan je wel bestellen via de matrox site, maar zijn dan vet duur.

Ik denk dat je terug moet naar diegene die 'm verkocht heeft. Zelf zal ie er weinig aan hebben denk ik, omdat die dingen alleen voor matrox-kaarten zijn.

-

• LeNNy
Op vrijdag 27 juli 2001 09:28 schreef Engel het volgende:
Ik heb dus gisteren de Matrox G400 Dualhead aangeschaft. Ik wil vanmiddag een kabel(s) gaan kopen want die zat er er niet bij (tweedehands). Kan iemand mij precies uitleggen welke ik moet hebben enzo. Het gaat erom dat ik hem op me tv óf video kan aansluiten. Ik heb hierboven wel een tekening gezien maar echt snappen doet deze leek dat niet. Alvast bedankt.

Ohja, kan het zijn dat MS Office een conflict krijgt met deze kaart want met Office doet het niet meer. Ik klik Word aan en hij verschijnt voor 3 seconden waarnaar hij totaal weer verdwijnt. Hij geeft soms aan dat hij te weining geheugen heeft. :?

In volle verwachting op jullie antwoorden, alvast bedankt. :)
Die kabel MOET je erbij krijgen,, anders word het een beetje moeilijk of em op je tv aan te sluiten.

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 23:19

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op vrijdag 27 juli 2001 10:18 schreef FoxzMan het volgende:
Die kabels kan je wel bestellen via de matrox site, maar zijn dan vet duur.

Ik denk dat je terug moet naar diegene die 'm verkocht heeft. Zelf zal ie er weinig aan hebben denk ik, omdat die dingen alleen voor matrox-kaarten zijn.
Of je mailt mij of icq-ed me en dan komen we wel op een prijsje uit. Ik heb namelijk zo'n kabel, maar geen dualhead.. zeg het maar.. :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 09:12
Als je er nou nog steeds niet uit ben of je 16mb of 32mb gaat kopen zal ik je ff een berekeningetje geven:

Stel: Je heb je resolutie op 1024x768 staan, met 32bit kleuren (betekenent: 32bpp, bit per pixel):
1024 x 768 x 32 = 25165824 bits
25165824 : 8 = 3145728 bytes = 3072 kbytes geheugen per beeldopbouw, er van uitgaande dat je dus alleen maar 2d gebruikt...

(als je dus een refresh rate van 120hz wil gaan hanteren, dat komt het dus niet aan op de hoeveelheid gegeugen, maar op de bandbreedte ervan, hij zou dan dus 120 keer per seconde 3mb naar het geheugen moeten schrijven, wat de meeste soorten gegeugens tegenwoordig wel kunnen hoor)

Uiteraard komt hier nog wel wat bij sinds meerdere grafische programma's het video geheugen gebruiken ipv het ram, of video geheugen als rambuffer gebruiken...

Het ligt er dus gewoon aan wat voor monitor je heb hoeveel mb's je kiest, maar imho is 16mb meer dan voldoende.

Rookworst zonder R is ook worst.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 27 juli 2001 10:19 schreef nigelator het volgende:

[..]

Of je mailt mij of icq-ed me en dan komen we wel op een prijsje uit. Ik heb namelijk zo'n kabel, maar geen dualhead.. zeg het maar.. :)
En wat is het verschil daarin???? Want ik heb deze kaart gekocht om hem op me video aan te sluiten om dvd/divx op me tv te kijken. Of is er een andere mogelijkheid? Ik heb nu gewoon me oude kabel naar me monitor en dat werkt goed, alleen die andere kabel.... :?

Verwijderd

Topicstarter
Dit is het antwoord wat diegene gaf op mijn vraag over de kabel van me Matrox g400 dualhead. Klopt dit?

Mij lijkt dat je gewoon naar een goeie elektronicazaak moet gaan en zeggen
dat je een verloopkabel nodig hebt van de uitgang een 'normale' videokaart
naar SCART of RGB ingang van je TV. Desnoods neem je de kaart even mee zodat
ze kunnen zien wat je bedoelt, maar bij een goeie zaak zou dat niet nodig
moeten zijn.
Daar kunnen ze je vast aan helpen.
Een speciale Matroxkabel is onzin.

• raw meat
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

raw meat

8 bit rules..For me to POOP on

De Matrox G450 is nu niet echt een goeie kaart om DVD's mee te bekijken (schokken heel vaak) zelfs bij snelle systemen. Ik heb er zat terug zien komen met deze klacht.

Oh ja joh!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dan ook een Matrox G400

Verwijderd

Topicstarter
Niemand antwoord op me vraag over de aansluiting op me tv?????? Please ????

• Abbadon
Op vrijdag 27 juli 2001 23:30 schreef Engel het volgende:
Niemand antwoord op me vraag over de aansluiting op me tv?????? Please ????
Volgens mij heb je nog steeds geen idee waar je mee bezig bent hè? ;) Wat wil je precies weten? Je moet dus zo'n kabel hebben (Matrox of niet) en vervolgens je TV/video er op aan sluiten. Tevens dien je het één en ander in te stellen d.m.v. de geavanceerde opties van de G400 driver. Wellicht dat je even een manual kan doornemen, zijn gratis down te loaden bij Matrox.

• BrZ
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Bij paradigit verkopen ze die kabels :)

matrox dual head tv out kabel ƒ 29,-

Verwijderd

okee, ik heb nogal wat Matrox onzuiverheidjes gezien in deze thread.
Op vrijdag 06 juli 2001 13:25 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
32 heb je alleen nodig voor 32bit kleuren met hele hoge resolutie...
Nu weet ik niet helemaal waar je deze onzin vandaan haalt, maar een aantal vrienden van me halen prachtig 2048x1024 met maar 16Mb en ook nog in 32bit. Alle kaarten vanaf de G200 draaien intern al op 32bit, en de G200 had maar 8Mb aan boord !!
Op vrijdag 06 juli 2001 14:39 schreef Engel het volgende:
Wat is trouwens het verschil tussen een:
MATROX G450 DH (16 Mb DDR RAM - AGP - bulk)
SDR = Single Data RAM
DDR = Double Data RAM
DDR is dus minstens 2 keer sneller als SDR, wat de beeldopbouw van de videokaart ten goede komt. Dit geldt merendeel voor 3D en OpenGL spellen, niet echt voor DivX en DVD films.
Op vrijdag 27 juli 2001 09:28 schreef Engel het volgende:
Ik heb dus gisteren de Matrox G400 Dualhead aangeschaft.
Jippie :)
Ik ga het heel makkelijk doen. Ik heb hier een zooitje van die kabels liggen (3 stuks), en je kunt er zo een van me krijgen. Niks extra geld ervoor. Misschien de verzend kosten betalen, meer niet !!

Aan de rest die hier geantwoord heeft over beeldopbouw en andere zaken, jullie hebben never nooit niet gelezen dat meneer/mevrouw geen 3D spellen speelt, dus het is overbodig om dat uit te gaan leggen hoe goed dat wel niet is :(

Engel, als mijn email niet in beeld is, kun je me via Kaj bereiken. Hij weet wie ik ben en kan me makkelijk bereiken :)

Jord.

Verwijderd

Topicstarter
alvast bedankt Jorden, email is onderweg naar Kaj *D

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 27 juli 2001 23:57 schreef abbadon het volgende:

[..]

Volgens mij heb je nog steeds geen idee waar je mee bezig bent hè? ;) Wat wil je precies weten? Je moet dus zo'n kabel hebben (Matrox of niet) en vervolgens je TV/video er op aan sluiten. Tevens dien je het één en ander in te stellen d.m.v. de geavanceerde opties van de G400 driver. Wellicht dat je even een manual kan doornemen, zijn gratis down te loaden bij Matrox.
Iedereen begint ergens met leren, en ik doe dat hier erg veel :)

Ik kan het beter goed heir vragen aan de mensen die het echt weten voordat ik tegen zo'n zaterdaghulp bij de electroboer ga zitten lullen. (heb ik al een keer gedaan vorige week en dat beviel me niet vandaar)

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Op zaterdag 28 juli 2001 09:43 schreef Engel het volgende:

[..]

Iedereen begint ergens met leren, en ik doe dat hier erg veel :)

Ik kan het beter goed heir vragen aan de mensen die het echt weten voordat ik tegen zo'n zaterdaghulp bij de electroboer ga zitten lullen. (heb ik al een keer gedaan vorige week en dat beviel me niet vandaar)
Heheh.. tja; niet elke electroboer weet waar ie mee bezig is.
Gefeliciteerd met je nieuwe kaart: de G4X0-kaarten zijn ongeevenaard als het gaat om 2D-prestaties en hun TV-out capaciteiten.

Ik heb je mail gehad: er komt een mailtje terug met Jorden's mailadres.

Verwijderd

Topicstarter
OK, als ik thuis ben van mijn werk zal ik hem mailen.

Thanks iedergeval.

Verwijderd

Op zaterdag 07 juli 2001 09:46 schreef cmdr_sm het volgende:

[..]

Ik doe dat met 4 meg :)
Ik met 2 mb :)

Verwijderd

Met vriendelijke dank, Kaj :)

Verwijderd

Topicstarter
En jij natuurlijk ook Jorden, adres van mij is naar je email toe....

Pagina: 1