Geen USB WLAN werkend op oudere machine!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-09 22:23
Beste alle,

Ik zit met een probleem. Gisteren een HP pavilion a6117.de opnieuw geïnstalleerd met een verse Windows 10 installatie.

Vandaag probeer ik internet werkend te krijgen op de machine, niet via UTP maar via een usb-stick (AVM WLAN USB) maar de usb doet niks.
Wel krijg je de melding van hoe je de USB wilt openen en gewoon meteen niet nog eerst in de mappen kijken.

Op mijn pc precies dezelfde melding. Alleen wanneer ik naar adapter settings ga bij mijn pc zie ik wel de avm wlan tussen staan. Maar op de oudere machine niet. Ik heb nog niet de drivers geïnstalleerd en kan die ook niet vinden. Voor deze machine. Maar kan niet daaraan liggen toch?

Beste antwoord (via theduke1989 op 08-06-2017 07:23)

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:19
theduke1989 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:39:
[...]

Omdat ik nog geen enkele drivers na de Windows installatie heb geïnstalleerd. Normaal installeert Windows ze zelf al . Maar hij pakt wel bijvoorbeeld mijn Bluetooth ontvanger voor keyboard en muis en alles herkent die en kan gebruik van maken.
Normaal installeert Windows niet de drivers van de AVM stick zelf al. Dat is een foutieve aanname die je daar doet. Daar stug aan vast blijven houden gaat je echt niet helpen.

Surf gewoon naar de AVM website, download die drivers, installeer ze en ziet hoe e.e.a. spontaan gaat werken.

Zoals ik altijd zeg....wil je aannames gaan doen ga dan voor een evenementenorganisatie als ID&T werken. Die hebben een hele afdeling waar je alles mag aannemen....jassen, tassen, paraplu's etc.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je hebt wel drivers nodig wil je gebruik kunnen maken van een apparaat. Kijk dus eens of je die kan vinden (welke stick is het precies?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Staat alleen AVM Fritz WLAN USB Stick op.

Drivers kan ik op de website van HP niet vinden ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
Je moet ook niet op de HP site kijken, maar het driver pakket van AVM downloaden en installeren. Kijk eens op www.avm.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:14
Of, en imho meer waarschijnlijk, de moederbord usb drivers.

staat de usb wel zonder uitroepteken n het apparaatbeheer?

Die hp utility voor drivers, doet die wat?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Panzer_V schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 19:56:
Je moet ook niet op de HP site kijken, maar het driver pakket van AVM downloaden en installeren. Kijk eens op www.avm.de
Omdat ik nog geen enkele drivers na de Windows installatie heb geïnstalleerd. Normaal installeert Windows ze zelf al . Maar hij pakt wel bijvoorbeeld mijn Bluetooth ontvanger voor keyboard en muis en alles herkent die en kan gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Tens schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:01:
Of, en imho meer waarschijnlijk, de moederbord usb drivers.

staat de usb wel zonder uitroepteken n het apparaatbeheer?

Die hp utility voor drivers, doet die wat?
Gisteren zitten zoeken naar drivers op de site maar niks kunnen vinden. Dit is een systeem waar ik niks meer van heb qua cd's zoals ze vroeger deden driver cd's meeleveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
kijk in apparaatbeheer, klik rechts op de usb, eigenschappen, en dan bij het laatste tabblad

zoek naar iets wat lijkt op": \VEN_1002&DEV_4396&SUBSYS_50041458&REV_00\3&18d45aa6&0&92

dat is het vendor id van het apparaat, google op dat nummer en jje komt bij de fabrikant en het type. daarmee vindt je meestal wel een driver van de fabrikant die wel werkt. Doe dat met elk item wat in het apparaatbeheer met een geel uitroepteken staat, en dan mogelijk nog een driver van de fabrikant van je usb wifi dingetje.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Tens schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:05:
kijk in apparaatbeheer, klik rechts op de usb, eigenschappen, en dan bij het laatste tabblad

zoek naar iets wat lijkt op": \VEN_1002&DEV_4396&SUBSYS_50041458&REV_00\3&18d45aa6&0&92

dat is het vendor id van het apparaat, google op dat nummer en jje komt bij de fabrikant en het type. daarmee vindt je meestal wel een driver van de fabrikant die wel werkt. Doe dat met elk item wat in het apparaatbeheer met een geel uitroepteken staat, en dan mogelijk nog een driver van de fabrikant van je usb wifi dingetje.
Bedankt voor de uitleg, dit is de ouderwetse manier van zaken doen ja. Vroeger deed ik dit zo altijd.
Maar deze methode wou ik vermijden omdat de PC bij mijn schoonmoeder staat (is voor haar dochter) ik dus anders alles moet opschrijven ipv copy/pasten! Maar ik zal dat dan maar op die manier doen. Er is helaas geen chipset driver aanwezig :( om dit te verhelpen?? Komt dit omdat het een AMD cpu is en het dus nutteloos is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

theduke1989 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 22:20:
[...]

Bedankt voor de uitleg, dit is de ouderwetse manier van zaken doen ja. Vroeger deed ik dit zo altijd.
Maar deze methode wou ik vermijden omdat de PC bij mijn schoonmoeder staat (is voor haar dochter) ik dus anders alles moet opschrijven ipv copy/pasten! Maar ik zal dat dan maar op die manier doen. Er is helaas geen chipset driver aanwezig :( om dit te verhelpen?? Komt dit omdat het een AMD cpu is en het dus nutteloos is.
Een chipsetdriver heb je altijd, of je nu een Intel, AMD of wat anders hebt. Windows 10 heeft veel van die dingen aan boord, dus check eerst even of je drivers wel geïnstalleerd zijn.

Er staan op de AVM site talloze sticks, dus kijk eens of er niet iets te achterhalen is van een modelnummer (d'r zal vast ergens een stickertje zitten).

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
theduke1989 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:39:
[...]

Normaal installeert Windows niet de drivers van de AVM stick zelf al. Dat is een foutieve aanname die je daar doet. Daar stug aan vast blijven houden gaat je echt niet helpen.

Surf gewoon naar de AVM website, download die drivers, installeer ze en ziet hoe e.e.a. spontaan gaat werken.

Zoals ik altijd zeg....wil je aannames gaan doen ga dan voor een evenementenorganisatie als ID&T werken. Die hebben een hele afdeling waar je alles mag aannemen....jassen, tassen, paraplu's etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
theduke1989 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 22:20:
[...]

:? je weet hoe het moet, en toch vraag je het hier?

en nee, het is HP die liever nieuw verkoopt dan oude drivers voor oude hardware bij elkaar zoeken voor allang afgeschreven machines waar ze niets aan kunnen verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Ik heb dus gedaan zoals hierboven werd vermeld via de vendor te proberen installeren, alleen bij apparaat beheer was er geen enkele logo geel. Dus is het goed mee geïnstalleerd?

Toen via de avm site de .exe bestand van de USB gedownload. En het werkte , héb internet. Toch maar eens kijken in de loop van tijd voor drivers bij elkaar te krijgen voor deze machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Welke drivers wil je dan nog installeren? Als alles werkt, dan heeft je OS de drivers standaard al ingebakken. In de meeste gevallen werken die prima. Dus denk niet dat je daar nog veel aandacht aan hoeft te besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Ik heb nu internetverbinding op deze machine. Alleen super slecht ik weet niet of het komt door de USB poorten of dat de stick niet goed is. Heb versie 1.1 geïnstalleerd meest recente!

Maar wanneer je bijvoorbeeld 2 dingen waar internet voor nodig is aan hebt staan de internet meteen weg valt. Qua bereik heeft deze stick 3 streepjes van de 5 geloof ik. Dus genoeg om redelijk goed internet te hebben. De avm site heb ik doorgelezen en alles gedaan maar niks helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
theduke1989 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 14:26:
Toen via de avm site de .exe bestand van de USB gedownload. En het werkte , héb internet.
I told you so :+

(ontopic: fijn dat het nu werkt. Volgende keer iets meer "out of je comfortzone" denken kan wonderen doen ;) )

[ Voor 28% gewijzigd door Panzer_V op 08-06-2017 07:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Panzer_V schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 07:12:
[...]

I told you so :+

(ontopic: fijn dat het nu werkt. Volgende keer iets meer "out of je comfortzone" denken kan wonderen doen ;) )
Bedankt heeft eerder met luiheid te maken denk ik :D,

ga wel even een andere usb/wlan stick uit Aliexpress even proberen, want deze is echt niet goed.
Je opent Chrome en wilt Windows updates installeren en twee minuten laten heb je geen internet krijg je geel tekentje bij de netwerk-adapter! En dan kijk ik de usb stick na op de achterkant van de PC en geen lampjes branden...Alsof de stick overbelast wordt door iets...

[ Voor 3% gewijzigd door theduke1989 op 08-06-2017 07:26 ]

Pagina: 1